  • 1. Data: 2010-06-24 18:12:57
    Temat: Wentylacja garazu
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Garaz na samochod (pomieszczenie 3x6m) w budynku gospodarczym. W celu
    polepszenia wentylacji w tym pomieszczeniu wymyslilem taki patent. W czasie
    murowania w scianach zewnetrznych zrobic kilka kanalow z pustakow wentylacyjnych
    http://img686.imageshack.us/img686/1328/pustak1.jpg od wysokosci ok 0,5m do ok
    2m. Potem wykuc otwory w kanalach nisko wewnatrz i wysoko na zewnatrz,
    ewentualnie na odwrot co lepsze? Powstanie kilka ciagow wentylacyjnych, no i
    zwykla wentylacja grawitacyjna tez bedzie. Ma to sens?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-06-24 18:36:10
    Temat: Re: Wentylacja garazu
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Powstanie kilka ciagow wentylacyjnych, no i
    > zwykla wentylacja grawitacyjna tez bedzie. Ma to sens?
    >
    > --
    > Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    > Z.
    Specjalistą nie jestem, ale rozpoznałem trochę temat przy okacji swojego
    garażu.
    Jeśli kanały będą w środku nisko, a na zewnątrz wysoko to powstanie kanał
    nawietrzający typu Z. Warunkiem prawidłowego działania wentylacji będzie
    wtedy umieszczenie kratki wentylacyjnej (wyciąg) pod sufitem i dalej
    wyprowadzenie z niej do komina który będzie miał ujście wyżej niż miejsce
    poboru powietrza w ścianie wewnętrznej. Konieczna jest różnica ciśnień aby
    to jakoś funkcjonowało. Im większa różnica wysokości, tym większa różnica
    ciśnień.
    Zaletą takiego rozwiązania jest to, że wiatr nie będzie "nawiewał" zimnego
    powietrza np. przez kratki w bramie garażowej.
    Ja akurat nie mam komina wentylacyjnego w garażu czego teraz bardzo żałuję,
    więc kratki nawiewne mam 30cm nad podłogą, a wywiewne pod sufitem. Wieje
    przez nie straszliwie. Zimą w czasie mrozów zatkałem te nawiewne, bo w
    zupełności wystarczyło napowietrzanie przez szczeliny w bramie.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-06-25 01:51:41
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > ewentualnie na odwrot co lepsze? Powstanie kilka ciagow wentylacyjnych, no i
    > zwykla wentylacja grawitacyjna tez bedzie. Ma to sens?

    Wszystko ladnie nawet cacy tylko nie mam zielonego pojecia po co ta wentylacja
    w garazu. Chyba tylko ze wzgledow zapachowych no bo te smary czy przeciekajace
    miski troche smrodza. Jesli chcesz naprawiac samochod z wlaczonym silnikiem to
    stosuje sie rure nakladana na rure wydechowa samochodu. Zadna wentylacja
    grawitacyjna nie jest w stanie usunac takiej ilosci spalin i mozna sie
    normalnie podtruc.
    Jesli uwazasz, ze wentylujac garaz zmienisz jakos radykalnie stosunki
    powietrzno-wodne w celu osuszania posadzki czy scian, to nie jest to wlasciwa
    droga. Moim skromnym zdaniem im bardziej bedziesz go wietrzyl, szczegolnie
    latem, tym wiecej wody na posadzce i scianach sie bedzie osadzac i je
    nawilgacac. A samochod bedzie sobie szybciej rdzewial.
    Dlatego ja wszystkim i kazdemu z osobna zalecam aby posadzke, plyte garazowa
    wylewac na 10-15 cm warstwie izolacji termicznej ale nie styropianie, ktory
    myszy zesrutuja, lecz na normalnym gravelu czyli rownoziarnistym zwirze. Tu w
    Hameryce atosuja gravel o granulacji 3/8 do 3/4 cala czyli 10 do 20 mm. Taki
    rownozianisty material ma duza porowatosc rzedu 35 procent i to powietrze robi
    za wystarczajaco dobra izolacje betonu od podloza gruntowego. Latem posadzka
    nagrzewa sie do temperatury niewiele nizszej od otoczenia i woda nie ma prawa
    sie na niej wykroplic.
    Malo tego, ostatnio naprawialem podjazd z kostki brukowej i nie zdziwilem sie
    zbytnio, gdy stwierdzilem, ze normalna droga osiedlowa z nawierzchnia
    asfaltowa ma gruba podsypke rowniez z gravelu. I te nawierzchnie nie maja
    zadnych ani wysadzin ani przelomow drogowych...
    Garaze z nieizolowana plyta posadzkowa maja szereg innych wad. Jedna z nich
    jest syndrom dachu na garazem. Z autopsji wiem, zauwazylem, ze dachy nad
    garazami, szczegolnie polacie usytuowane od strony polnocnej ulegaja szybkiej
    degradacji. Na tych szynglach rosnie mech i inne grzyby tak, ze zywotnosc tych
    gontow i poszycia jest znaczaco krotsza. Powietrze w garazu latem jest bardzo
    wilgotne i ono atakuje rowniez dach.
    Druga charakterystyczna wada braku izolacji termicznej plyty w garazu jest
    to, ze one czesto pekaja w pasie okolo 1- 2 m od drzwi garazowych. One
    przemarzaja pod drzwiami od zewnatrz a z nimi grunt pod nimi i on je wysadza i
    lamie.
    Jesli pod plyta jest zwir czyli izolacja termiczna, plyta sobie spoko na nim
    lezy kilkadziesiat lat i jak ta rura, nie peka.
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2010-06-28 04:41:14
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Mam kilka garaży i w żadnym nie mam wentylacji. Jak coś śmierdzi (np. prace
    przy spawaniu) to otwieram bramę albo okno. Minęły na szczęście czasy
    Syrenek, gdzie garaż = smród.
    Jacek