  • 1. Data: 2010-06-23 16:02:31
    Temat: zgłoszenie a funkcja obiektu
    Od: mal <m...@g...com>

    Posiadam ważną decyzję o warunkach zabudowy, w której jako funkcję
    obiektu umieszczono "budynek mieszkalny".

    Okoliczności zmuszają mnie do wybudowania jedynie domu sezonowego, o
    charakterze letniskowym, małego, nie przekraczającego w planie 35 m2.
    Działka jest poza obszarem miejskim.
    Budując mały dom - pomyślałam, że zaoszczędzę trochę pieniędzy. Ale
    czy mam rację, że zaoszczędzę?

    Mam w związku z tym pytania:

    1. Czy starostwo może żądać w tym momencie ode mnie zmiany
    decyzji z podkreśleniem, że to będzie budynek mieszkalny
    letniskowy?

    2. Czy projekt zagospodarowania działki musi być uzgodniony
    przez ZUD?

    3. Jeśli tak - czy ZUD nie będzie "zbyt precyzyjny"?

    Moje wątpliwości powstały na skutek rozmowy z panem, który
    spotkał się z pewnymi utrudnieniami urzędowymi i nadinterpretacją
    przepisów PB w starostwie.

    Co radzicie?
    Budowę na zgłoszenie czy jednak projekt i pozwolenie na budowę?

    Z góry dziękuję za rady.

    małgorzata

  • 2. Data: 2010-06-23 19:35:37
    Temat: Re: zgłoszenie a funkcja obiektu
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

[...]

    Mylisz pojecia, do 35 m2 mozna wybudowac na zgloszenie budynek gospodarczy.

    Mam w związku z tym pytania:

    1. Czy starostwo może żądać w tym momencie ode mnie zmiany
    decyzji z podkreśleniem, że to będzie budynek mieszkalny
    letniskowy?
    NIE
    budynek mieszkalny to budynek mieszkalny i juz.

    2. Czy projekt zagospodarowania działki musi być uzgodniony
    przez ZUD?
    zalezy tak naprawde od wojewodztwa
    w kuj-pomorskim tak
    w innych roznie

    3. Jeśli tak - czy ZUD nie będzie "zbyt precyzyjny"?

    co masz na mysli?

[...]

    jesli chcesz tam mieszkac to PnB
    jesli chcesz tam trzymac jakies rupiecie to zgloszenie.

    --
    -
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-24 07:40:49
    Od: mal <m...@g...com>

    On 23 Cze, 21:35, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:

    > 2. Czy projekt zagospodarowania dzia ki musi by uzgodniony
    >     przez ZUD?
    > zalezy tak naprawde od wojewodztwa
    > w kuj-pomorskim tak
    > w innych roznie
    >
    > 3. Je li tak - czy ZUD nie b dzie "zbyt precyzyjny"?
    >
    > co masz na mysli?

    Ano to, że projekt zagospodarowania skladam najpierw w ZUD, gdzie
    nakazuja mi najpierw zmiane decyzji, dopiero potem wszystko idzie do
    starostwa.

    > Budow na zg oszenie czy jednak projekt i pozwolenie na budow ?
    >
    > jesli chcesz tam mieszkac to PnB
    > jesli chcesz tam trzymac jakies rupiecie to zgloszenie.

    Chce mieszkac gdy cieplo. Na zime - nie.

    I jeszcze jedno - przegladajac strony wykonawcow domow drewnianych
    wiele razy natknelam sie na taka informacje: "dom na zgloszenie a nie
    na PnB" - to tyczylo sie powierzchni w planie.

    Teraz juz nie wiem co sadzic, na sezon poza zima nie potrzeba mi
    grubych scian, ocieplenia i temu podobnych zabiegow.

    pozd.
    mal

  • 4. Data: 2010-06-24 14:47:19
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]

    Ano to, że projekt zagospodarowania skladam najpierw w ZUD, gdzie
    nakazuja mi najpierw zmiane decyzji, dopiero potem wszystko idzie do
    I tak bedzie napewno...

    > Budow na zg oszenie czy jednak projekt i pozwolenie na budow ?
    >
    > jesli chcesz tam mieszkac to PnB
    > jesli chcesz tam trzymac jakies rupiecie to zgloszenie.

    Chce mieszkac gdy cieplo. Na zime - nie.
    nie ma znaczenia, mieszkalny to mieszkalny z woda kanalizacja itp.

    I jeszcze jedno - przegladajac strony wykonawcow domow drewnianych
    wiele razy natknelam sie na taka informacje: "dom na zgloszenie a nie
    na PnB" - to tyczylo sie powierzchni w planie.
    Owszem mozna i tak ale...
    PB mowi jasno co i jak i jesli chcesz zgodnie z przepisami to PnB
    mozna na zgloszenia, pewnie sie nie dopatrza przez pare lat ale jak sie
    dopatrza to bedzie cienko...
    Chociaz ostatnio coraz czesciej sa odmowy do takich wlasnie zgloszen.

    --
    -
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-06-24 15:42:45
    Od: mal <m...@g...com>

    On 24 Cze, 16:47, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:

    Dziękuję za zainteresowanie. Doczytałam wreszcie PB i wiem, że muszę
    starać się o PnB.

    Pozdrawiam

    mal