  • 1. Data: 2010-06-23 05:19:51
    Temat: budynek gosp <25m2 - kiedy mozna blizej niz 3m od granicy?
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie jak w temacie. Chciałbym postawić taki budynek, ale brakuje mi
    metra do wymaganych 3... Trochę czytałem w prawie budowlanym, wiem że można
    bliżej niz 3m jesli np u sąsiada jest już budynek blizej niz 3m. Ale takiego
    nie ma. W ogóle to trochę błędne koło, bo jeśli to jedyna mozliwość, to sąsiad
    nie wybuduje bliżej niz 3 m bo ja nie mam takiego budynku, a ja nie wybuduje bo
    sąsiad nie ma...

    Słyszałem, że można pisać coś w rodzaju "podania o odstępstwo" - czy ktoś
    spotkał się z czymś takim? Jakie warunki trzeba spełnić, żeby to miało jakieś
    szanse powodzenia?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi,
    pozdrawiam
    klechu

  • 2. Data: 2010-06-23 06:54:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "klechu" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem, że można pisać coś w rodzaju "podania o odstępstwo" - czy ktoś
    > spotkał się z czymś takim? Jakie warunki trzeba spełnić, żeby to miało
    > jakieś

    jesli działka jest węższa niż 16m można bliżej. Jesli nie - piszesz do
    ministerstwa o odstępstwo. Podobno odpowiedz przychodzi szybko i czesto jest
    pozytywna.

    b.

  • 3. Data: 2010-06-23 08:52:18
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik klechu napisał:

> [...]
    pisać coś w rodzaju "podania o odstępstwo" - czy ktoś
    > spotkał się z czymś takim? Jakie warunki trzeba spełnić, żeby to miało jakieś

    Witaj,
    a czy masz MPZP ? Jeśli tak to pierwszą rzeczą jest przeczytanie tegoż
    (oczywiście aktualnego). Czasem są tam takie zapisy, które pozwalają na
    wiele.

    pozdrawiam
    rafał

  • 4. Data: 2010-06-23 09:12:02
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > a czy masz MPZP ? Jeśli tak to pierwszą rzeczą jest przeczytanie tegoż
    > (oczywiście aktualnego). Czasem są tam takie zapisy, które pozwalają na

    Wlasnie jeszcze nie mam, ale na dniach bede chcial go miec. Chcialem sie
    wczesniej zorientowac. Dzialka "niestety" wieksza wieksza niz 16m.
    dzieki, pozdr
    klechu

  • 5. Data: 2010-06-23 19:38:05
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Wlasnie jeszcze nie mam, ale na dniach bede chcial go miec. Chcialem sie
    > wczesniej zorientowac. Dzialka "niestety" wieksza wieksza niz 16m.
    > dzieki, pozdr
    > klechu
    bez WZ lub wypisu z MPZP to mozemy tylko gdybac
    poczytaj najpierw

    --
    -
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-25 18:53:56
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > bez WZ lub wypisu z MPZP to mozemy tylko gdybac
    > poczytaj najpierw
    > pozdrawiam
    > Andrzej
    > www.hana.com.pl

    Witam ponownie,

    Przeczytalem, najbardziej uwaznie jak potrafie, fragment MPZP dotyczacy strefy
    mieszkaniowo - uslugowej. Nie ma tam nic konkretnie o odleglosciach od granicy
    - jest podana preferencyjna wysokosc budynkow, glebokosc podpiwniczenia,
    nachylenie dachu, natomiast brak szczegolowych informacji dotyczacych polozenia
    budynkow gospodarczych. Rozumiem, ze w takiej sytuacji obowiazuja przepisy
    nadrzedne, czyli prawo budowlane?

    pozdrawiam,
    klechu