  • 1. Data: 2009-03-09 09:47:10
    Temat: Wentylacja - wywietrzniki
    Od: Mat <m...@g...com>

    Witam,

    stoję właśnie przed dylematem zakupu kominków wentylacyjnych.
    Trafiłem na coś takiego:
    http://www.allegro.pl/item568338751_wywietrznik_komi
    nek_wentylacyjny_pokrycia_faliste.html

    Czy ktoś to zna ? Chciałbym usłyszeć jakieś sugestie użytkownika - bo
    boję się czy do tego typu wywietrzników powietrze nie jest przypadkiem
    zawiewane zbyt mocno (po połaci dachu).

    Pozdrawiam
    Mateush

  • 2. Data: 2009-03-09 10:42:58
    Temat: Re: Wentylacja - wywietrzniki
    Od: Mat <m...@g...com>

    Witam,

    sprawa wywietrznika w zasadzie już nieistotna - zaopatrzę się raczej w
    zwykłe pionowe kominki. Mam natomiast inne pytanie.
    Mój dom jest parterowy - ale na górze jest poddasze, które docelowo za
    jakiś czas będzie zagospodarowywane.
    Generalnie pokoje za parterze chcę połączyć na razie z kominkami rurą
    spiro - na jakim odcinku mogą iść one w poziomie ? Czy w ogóle mogą
    żeby wentylacja (grawitacyjna) działała sprawnie ?

    Pzdr
    Mateush

  • 3. Data: 2009-03-09 11:53:34
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 9 Mar, 10:47, Mat <m...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś to zna ? Chciałbym usłyszeć jakieś sugestie użytkownika - bo
    > boję się czy do tego typu wywietrzników powietrze nie jest przypadkiem

    Ja kupowałem dwa rodzaje i chyba najlepszy jest ten kupiony w tym
    samym miejscu gdzie kupowałem blachodachówkę, przynajmniej pasuje
    idealnie do profilu dachu.

  • 4. Data: 2009-03-09 12:08:29
    Od: Mat <m...@g...com>

    Czy wentylacja działa u Ciebie ok ? Wejście do tych kominków jest dość
    małe (fi110) - co powoduje że trzeba zastosować wąski przewód albo
    szeroki i na końcu zwęzić go redukcją.

    Czy umieszczałeś kominki ponad kalenicą czy muszą koniecznie nad ?

    Pzdr
    Mateush

  • 5. Data: 2009-03-09 12:24:53
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 9 Mar, 13:08, Mat <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > szeroki i na końcu zwęzić go redukcją.
    >
    > Czy umieszczałeś kominki ponad kalenicą czy muszą koniecznie nad ?

    Dom jest nadal w budowie więc nie powiem Ci który lepiej pracuje.
    Większość wentylacji mam poprzez komin murowany. Dodatkowe kominki są
    tylko (maja być) dla wyciągu w kuchni i wentylacji kanalizacji.
    Kominki mam blisko kalenicy ponieważ dzięki temu jest dużo mniejsze
    prawdopodobieństwo przecieków (mniejsza ilośc wody omywa kominek)

  • 6. Data: 2009-03-20 16:54:11
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Mat pisze:

> [...]
    > spiro - na jakim odcinku mogą iść one w poziomie ? Czy w ogóle mogą
    > żeby wentylacja (grawitacyjna) działała sprawnie ?

    Do 2m mogą iść w poziomie, jeszcze to będzie działało.

    nik_kominek_wentylacyjny_...

    To chyba tylko do pionu kanalizacji się nadaje, albo w jakiś
    rozwiązanych do wentylacji 'dachu'.