    Date: Thu, 27 Mar 2014 20:03:27 +0100
    From: johnny <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Wiosenka w pełni

    U mnie w ogródku wiosna na całego, chociaż dzis rano tylko +2 :-(.
    Zaczynają kwitnąć brzoskwinie, i morelka. Ciekaw jestem moreli bo w tym
    roku pierwszy raz kwitnie. Wykonałem juz oprysk na kedzierzawość liści
    brzoskwiń (1 raz Syllitem na ledwie pękające pączki, drugi raz będzie po
    kwitnieniu). Opryskałem tez Syllitem jabłonie i grusze na parcha,
    chociaz wiem, że to w sumie niewiele daje, ale może nieco ograniczy
    rozwój grzyba przynajmniej na początku. Zakwitnie też lada dzień Grusza
    azjatycka odmiana "Chojuro" bodajże. Kupiona w zeszłym roku na wiosnę
    już jest obsypana pączkami. Ciekaw jestem czy zawiąże.
    Byłem też w zeszłym tygodniu w hurtowni środków ochrony roślin w celu
    zakupienia Bioprzerzedzacza do chemicznego przerzedzania zawiązków.
    Zwykle robiłem to ręcznie, ale niestety drzew przybyło, nieco sie
    rozrosły tak, że przekracza to już moje mozliwosci manualne. Pan w
    hurtowni o takim srodku nie słyszał, jak i zabieg chemicznego
    przerzedzania zawiązków był dla niego nowością. Pewnie będę musiał znowu
    pogadać ze znajomym sadownikiem, aby odpalił setkę zojry, bo widze że
    cięzko kupic ten środek. Zwalczam też rdzę gruszy, która w zeszłym roku
    poczyniła wielkie spustoszenia. Pszczól mało....

    Pozdrawiam Johnny