  • 1. Data: 2014-03-27 20:03:27
    Temat: Wiosenka w pełni
    Od: johnny <j...@p...pl>

    U mnie w ogródku wiosna na całego, chociaż dzis rano tylko +2 :-(.
    Zaczynają kwitnąć brzoskwinie, i morelka. Ciekaw jestem moreli bo w tym
    roku pierwszy raz kwitnie. Wykonałem juz oprysk na kedzierzawość liści
    brzoskwiń (1 raz Syllitem na ledwie pękające pączki, drugi raz będzie po
    kwitnieniu). Opryskałem tez Syllitem jabłonie i grusze na parcha,
    chociaz wiem, że to w sumie niewiele daje, ale może nieco ograniczy
    rozwój grzyba przynajmniej na początku. Zakwitnie też lada dzień Grusza
    azjatycka odmiana "Chojuro" bodajże. Kupiona w zeszłym roku na wiosnę
    już jest obsypana pączkami. Ciekaw jestem czy zawiąże.
    Byłem też w zeszłym tygodniu w hurtowni środków ochrony roślin w celu
    zakupienia Bioprzerzedzacza do chemicznego przerzedzania zawiązków.
    Zwykle robiłem to ręcznie, ale niestety drzew przybyło, nieco sie
    rozrosły tak, że przekracza to już moje mozliwosci manualne. Pan w
    hurtowni o takim srodku nie słyszał, jak i zabieg chemicznego
    przerzedzania zawiązków był dla niego nowością. Pewnie będę musiał znowu
    pogadać ze znajomym sadownikiem, aby odpalił setkę zojry, bo widze że
    cięzko kupic ten środek. Zwalczam też rdzę gruszy, która w zeszłym roku
    poczyniła wielkie spustoszenia. Pszczól mało....

    Pozdrawiam Johnny

  • 2. Data: 2014-03-27 20:11:03
    Temat: Re: Wiosenka w pełni
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Mar 2014 20:03:27 +0100, johnny napisał(a):

    > Pszczól mało....

    Na tyle chemii... Będziesz musiał sam latać zamiast nich ;-|

  • 3. Data: 2014-03-27 20:38:58
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    U mnie fiołki kwitną szaleńczo, wszędzie ich pełno, chodzimy po sadzie na palcach jak
    po polu minowym ;-)

    Posadziliśmy porzeczki /3 czarne, białą i czerwoną/, pierwsze grządki - z truskawkami
    z odzysku i groszkiem też już zrobione. jutro sadzenie buków na żywopłot i następne
    zasiewy.

    To nasz pierwszy rok z własnym ogrodem i cieszymy się jak Bambo blaszką.

    Ania

  • 4. Data: 2014-03-30 14:29:04
    Od: m...@y...com

    W dniu czwartek, 27 marca 2014 20:38:58 UTC+1 użytkownik czeremcha napisał:
> [...]
    >

    > Posadziliśmy porzeczki /3 czarne, białą i czerwoną/, pierwsze grządki - z
    truskawkami z odzysku i groszkiem też już zrobione.

    Dosadź jeszcze po jednej porzeczce czerwonej i białej, bo za mało będzie; chyba że
    nie lubicie ich zbytnio - no ale zachwalam, galaretka z nich jest boska i piękna, i
    owoce do ciasta super :-)
    Albo skuś się na jagodę kamczacką. Moje 17 przetrwało pięknie zimę, liczę na
    owocowanie w tym roku, chociaż na pewno to dopiero słabe początki.

    > To nasz pierwszy rok z własnym ogrodem i cieszymy się jak Bambo blaszką.

    Dobra, wobec tego za parę dni wykopię obiecane trwałorukolowe kłącza, szykuj miejsce
    na perkal i paciorki :-)

  • 5. Data: 2014-03-30 20:55:47
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-03-27 20:03, johnny pisze:
    Pszczól mało....

    Pomór w okolicy
    Sąsiad miał ponad 20 -nie ma nic
    Znajomy, dwie wsie dalej - miał ponad 20 rodzin - zostały dwie
    Ja w zimę wprowadziłem trzy - mam dwie.
    Przygotowałem Kószkę, jak będę dzielił to obsadzę rój.
    Zobaczymy - mam sporo planów mimo, że pszczół mało.

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 6. Data: 2014-03-30 20:57:41
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 marca 2014 20:55:47 UTC+2 użytkownik SJS napisał:
    > W dniu 2014-03-27 20:03, johnny pisze:
    >
    > Pszczól mało....
    >

    > Pomór w okolicy

    Czy u nas pomór - nie wiem... Zatrzymaliśmy się dziś pod kwitnącą mirabelką - aż
    huczało od pszczół i trzmieli.

    Ania

  • 7. Data: 2014-03-30 21:00:00
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 marca 2014 14:29:04 UTC+2 użytkownik m...@y...com napisał:

    > Dosadź jeszcze po jednej porzeczce czerwonej i białej, bo za mało będzie; chyba że
    nie lubicie ich zbytnio - no ale zachwalam, galaretka z nich jest boska i piękna, i
    owoce do ciasta super :-)

    Lubimy, lubimy - ale staramy się nie dać się ponieść :-) Chcielibyśmy zachować
    jako-taką przestrzeń w ogrodzie. Wbrew pozorom tego miejsca jakoś tak szaleńczo dużo
    nie jest...

    > Dobra, wobec tego za parę dni wykopię obiecane trwałorukolowe kłącza, szykuj
    miejsce na perkal i paciorki :-)

    Zacieram ręce :-))))

    Ania

  • 8. Data: 2014-03-30 21:13:39
    Od: m...@y...com

    W dniu niedziela, 30 marca 2014 20:55:47 UTC+2 użytkownik SJS napisał:
    > W dniu 2014-03-27 20:03, johnny pisze:
    >
    > Pszczól mało....
    >

    > Pomór w okolicy
    >
    > Sąsiad miał ponad 20 -nie ma nic

    Z moich trzech została jedna. Ale u sąsiada przezimowały wszystkie. Chyba nie ma
    reguły.

  • 9. Data: 2014-03-30 21:38:56
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-03-27 20:03, johnny pisze:
    > U mnie w ogródku wiosna na całego,
    Posadziłem kilka...
    ... wierzb
    Tak wierzb, czy się przyjmą?
    jak będzie padało to pewnie ta

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 10. Data: 2014-03-30 22:53:10
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 marca 2014 21:38:56 UTC+2 użytkownik SJS napisał:

    > Posadziłem kilka...
    >
    > ... wierzb

    A my - kilkadziesiąt buków na żywopłot :-)

    Ania