  • 11. Data: 2014-03-30 23:38:16
    Temat: Re: Wiosenka w pełni
    Od: m...@y...com

    W dniu niedziela, 30 marca 2014 22:53:10 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

    > A my - kilkadziesiąt buków na żywopłot :-)

    Bukowy (i grabowy) żywopłot to cudeńko, zawsze o takim marzyłam, ale poszłam po rozum
    do głowy przed posadzeniam... no bo kto je będzie przycinał - te kilkadziesiąt
    buków??? Taki żywopłot trzeba prowadzić latami. Ja już dawno zrezygnowałam z rabat
    kwiatowych, a co dopiero żywopłot utrzymać - błogosławię mój żywopłot z kolumnowych
    iglaków... bo przycinać go nie trza...

  • 12. Data: 2014-03-31 15:18:52
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu niedziela, 30 marca 2014 21:38:56 UTC+2 użytkownik SJS napisał:

    > Posadziłem kilka...
    >
    > ... wierzb

    A my - kilkadziesiąt buków na żywopłot :-)

    miłego piłowania za 10 lat!

    A.

  • 13. Data: 2014-03-31 16:11:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 30.03.2014 20:55, SJS wrote:
    > W dniu 2014-03-27 20:03, johnny pisze:
    > Pszczól mało....
    >
    > Pomór w okolicy
    > Sąsiad miał ponad 20 -nie ma nic
    > Znajomy, dwie wsie dalej - miał ponad 20 rodzin - zostały dwie
    > Ja w zimę wprowadziłem trzy - mam dwie.
    > Przygotowałem Kószkę, jak będę dzielił to obsadzę rój.
    > Zobaczymy - mam sporo planów mimo, że pszczół mało.

    U mnie pod mirabelkami i wierzba pszczol mnostwo. Z kilku metrow slychac
    bzyk.
    Takie pszczoly lubie co sobie pylek zbieraja.
    Gorzej jak im kwiatow braknie i wkurzone zadla bezmyslnie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2014-03-31 20:24:16
    Od: m...@y...com

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 15:18:52 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał:

    > A my - kilkadziesiąt buków na żywopłot :-)

    > miłego piłowania za 10 lat!

    Widziałam kilka bardzo! starych żywopłotów bukowych i grabowych, także
    bukowo-grabowych - kiedyś spotykanych tylko przy pałacach i dworach, bo do nich
    trzeba było mieć ogrodnika, wymagają bowiem stałego wkladu pracy. Żywopłoty takie
    rosną wolno, a i "po drodze" trzeba je co rusz zagęszczać i regulować, ba, bez tego
    wręcz ani rusz nie otrzyma się gąszczu, więc spoko, 10 lat to taki żywopłot
    ewentualnie dorasta dopiero do właściwej postaci. Tyle że pracochłonny to on jest od
    pierwszej chwili, niestety. Ale jeśli tylko ktoś ma dosyć samozaparcia, to efekt jest
    powalający. To zywopłoty na dziesiątki lat. Można je potem odmładzać zresztą. Jednak
    jak pisałam, pracy wymagają ciągłej, no i zaiste niemałej wiedzy i umiejętności.
    Nieco o tym:
    http://muratordom.pl/ogrod/trawnik-i-zywoplot/jaki-z
    ywoplot-zywoplot-lisciasty-czy-zywoplot-iglasty,91_5
    020.html

  • 15. Data: 2014-03-31 20:37:09
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    Mamy awersję do iglaków, a coś trzeba było posadzić wzdłuż ogrodzenia, bo trochę
    /jednak/ dobiega nas szum samochodów z autostrady. Nam to nie przeszkadza - słychać
    tylko na dworze, w domu - nie. Po tym, co mieliśmy w mieście - to balsam dla uszu :-)
    Ale - mam jakąś schizę, że gdy przyjdzie nam ten dom np. za 20 lat sprzedawać /któż
    to wie?/ to ten szum może być dla wielu minusem... Zależało nam na wyciszeniu, i
    koniecznie - nie na iglakach. Graby i buki nie zrzucają liści na zimę, więc efekt
    wyciszenia powinien być najpełniejszy.

    A co będzie za 30 lat? To już chyba nie będzie nasz problem... :-)

    Ania

  • 16. Data: 2014-03-31 20:39:04
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    No i dla mnie - najgorsze jest to, co robią niektórzy - sadzą iglaki, a potem je
    okaleczają urzynając wierzchołki... Często wcale nie z powodu linii energetycznych
    czy innych przeszkód... I potem stoją takie półżywe kaleki - straszne...

    To ja już wolę wkoło tych buków z nożycami biegać...

    Ania

  • 17. Data: 2014-03-31 21:52:08
    Od: m...@y...com

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 20:39:04 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

> [...]
    czy innych przeszkód... I potem stoją takie półżywe kaleki - straszne...

    Oj tak, żadnego ucinania czubkow!
    Kiedyś zobaczyłam w pewnej szkółce niemal 10-metrowej wysokości i połtorametrowej
    grubości ścianę z jałowców skyrocket i złotych oraz zielonych żywotników, sadzonych
    przemiennie w półmetrowej szer. zygzak co 50 cm - OMG, ależ to było imponujące! No
    ale ten żywopłot miał z 20 lat, może więcej... W każdym razie zamarzyła mi się ta
    wiecznie zielona szczelna i wysoka niemal na dwa piętra bariera przed wzrokiem
    ciekawskich, ale przede wszystkim przed kurzem z pobliskiej stadniny koni (oj, czasem
    w upały nasz dom stawał cały w gęstej burej zasłonie z uniesionego tętentem dwustu
    kopyt pyłu...)
    No i kupiliśmy dwuletnie sadzonki z gołym korzeniem. Posadziłam i podhodowałam je w
    donicach, zaszczepiłam mikoryzową szczepionką i pięknie urosły.

    > To ja już wolę wkoło tych buków z nożycami biegać...

    Ty z nożycami? - no, pewnie też, ale jakoś czarno to widzę w Twoim "wykonie" :)

  • 18. Data: 2014-03-31 21:53:14
    Od: m...@y...com

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 20:37:09 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:
> [...]
    koniecznie - nie na iglakach. Graby i buki nie zrzucają liści na zimę, więc efekt

    Tylko że raczej odległy w czasie :-))

  • 19. Data: 2014-03-31 22:48:50
    Od: m...@y...com

    > Posadziłem kilka...
    >
    > ... wierzb
    >
    > Tak wierzb, czy się przyjmą?
    >
    > jak będzie padało to pewnie ta

    Jeśli tylko posadziłeś do góry zielonym, to na pewno :-)
    Poza tym istnieje też podlewanie :-)

  • 20. Data: 2014-03-31 23:27:31
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-03-31 22:48, m...@y...com pisze:

    > Jeśli tylko posadziłeś do góry zielonym, to na pewno :-)
    > Poza tym istnieje też podlewanie :-)

    Mogę liczyć tylko na Bozię z tym podlewaniem - bardzo nieregularnie
    bywam na działce

    --
    sjs

    ---