  • 11. Data: 2017-05-10 08:27:10
    Temat: Re: Włączyłem ogrzewanie
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 09.05.2017 20:49, Maciek wrote:

    > Dzisiaj były wszystkie pory roku z wyjątkiem lata i maks. 7 stopni. Na noc
    > zapowiadają przymrozek. Włączyłem ogrzewanie...
    > To jest chore, proszę państwa.

    Ja mam mieć komfort w domu i...
    1* w domu mam mieć zawsze 23*C (w nocy 22*C)
    2* jeżeli temperatura na zewnątrz powyżej 10*C (średnia z określonego
    przedziału czasowego) nie używaj podłogówki
    3* jeżeli temperatura na zewnątrz powyżej 14*C wyłącz grzejniki
    To tak z grubsza, jeszcze mam kilka mniej istotnych warunków.

    Fakt jest że mam nowy kocią i takie coś mi pozwala zrobić jego
    kontroler. Tylko że sama temperatura na zewnątrz to za mało. Kocią
    powinien być świadomy jak mocno słońce świeci, ile W/m?. Ma to
    niebagatelne znaczenie na temperaturę w domu i można łatwiej przewidzieć
    jak będzie się zachowywała temperatura wewnątrz przez następne godziny.

    Na takim trybie jadę cały rok. I teraz jak ludzie się mnie pytają czy ja
    jeszcze/już grzeję to im odpowiadam, że nie wiem/nie jestem pewny.
    W tym są dwie reakcje. Jedni pytają się "ale jak to?" i im staram się
    wytłumaczyć najlepiej jak potrafię. Drudzy się obrażają i zmieniają temat.

    W pierwszej grupie są to ludzie (przeważnie), którzy mieszkają w bloku.
    Do drugiej, osoby mieszkający w domach, którzy mają piece na paliwo
    stałe, albo jeszcze kotły gazowe z otwartą komorą spalania.

    Pełne zrozumienie tematu, jest od ludzi mające na stanie pompy ciepła
    czy jakieś kombinacje z kolektorami słonecznymi.
    --
    GreDi

  • 12. Data: 2017-05-10 08:47:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2017 08:22, Maciek wrote:
    > Dowody na kluczowy wpływ człowieka są jakościowo i ilościowo porównywalne z
    > dowodami na brak tego wpływu

    Dokładnie tak jak z istnieniem Boga.
    Różnica jest jedynie w tym, że wierzący Cię nie okradają.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2017-05-10 08:53:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 08:27:11 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > Pełne zrozumienie tematu, jest od ludzi mające na stanie pompy ciepła
    > czy jakieś kombinacje z kolektorami słonecznymi.

    Ano. Mnie tez sie czesto pytaja czy juz/jeszcze grzeje. A ja mam ogrzewanie
    sterowane pogodowo. Sterownik sam przechodzi w tryb zima/lato w zaleznosci
    od temperatur na zewnatrz. Jak jest w trybie lato - wylacza calkiem grzanie
    bufora. W trybie zima - grzeje bufor, a z niego pozniej wychodzi temperatura
    na podlogi zalezna od temperatury zewnetrznej. Wiem tylko w srogie mrozy,
    ze grzeje - bo podloga w lazience robi sie przyjemnie ciepla. A tak, to
    cholera wie :-)

    PS. Mam nadzieje, ze piszac "kocią" - zdrobniale nazywasz tak swoj kociol,
    a nie, ze walisz takiego byka, ze oczy bola? :)

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-05-10 09:24:49
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 09.05.2017 o 20:49, Maciek pisze:

    > Dzisiaj były wszystkie pory roku z wyjątkiem lata i maks. 7 stopni. Na noc
    > zapowiadają przymrozek. Włączyłem ogrzewanie...
    > To jest chore, proszę państwa.

    ja cały czas grzeję. znaczy kocioł odpala czasówka o 6.00, dzieci do
    szkoły wstają o 7 i gaszą kocioł. jak jest zimno, to odpalamy piec
    wieczorem, po zachodzie.
    Czy Wy wszyscy spędzacie większość doby w domach i musicie grzać non stop?

    ToMasz

  • 15. Data: 2017-05-10 09:31:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 maja 2017 09:24:51 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > Czy Wy wszyscy spędzacie większość doby w domach i musicie grzać non stop?

    Ewidentnie masz jakąś obsesję na punkcie grzania non stop vs. grzania
    dorywczego :]

    L.

  • 16. Data: 2017-05-10 09:32:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > ja cały czas grzeję. znaczy kocioł odpala czasówka o 6.00, dzieci do
    > szkoły wstają o 7 i gaszą kocioł. jak jest zimno, to odpalamy piec
    > wieczorem, po zachodzie.

    co to znaczy gaszą "kocią"? (to jest niezłe, zęby wypadły, życie jest od razu
    fajniejsze, moze sie przyjmie :)
    Na węglu robisz?

    > Czy Wy wszyscy spędzacie większość doby w domach i musicie grzać non stop?

    obnizanie temperatury jak sprawdziłem nic nie daje z oszczednosci. Zawracanie d...

    b.

  • 17. Data: 2017-05-10 09:33:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2017 09:24, ToMasz wrote:
    > Czy Wy wszyscy spędzacie większość doby w domach i musicie grzać non stop?

    Ja mam pogodówkę i nawet nie wiem kiedy odpala kocioł.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2017-05-10 09:35:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 07:58:44 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Napewno jest ocieplenie albo... oziębienie... zawsze jest jakaś
    > tendencja. Mnie to w sumie mało obchodzi w którą stronę.
    > Istotne jest jedynie wtedy gdy jakaś menda twierdzi, że jest ono
    > antropogeniczne.

    a nie przyszło ci do głowy ze piszac menda krzywdzisz wielu ludzi? Bo menda
    ewidentnie zakłada złą wole, brak wiedzy pod to sie nie wpisuje.
    No i trzeba przy tym zalozyc ze to ty akurt masz racje a nie oni - a to złożenie jest
    śliskie.

    b.

  • 19. Data: 2017-05-10 09:39:43
    Od: w...@a...com

    W dniu środa, 10 maja 2017 08:47:02 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Dokładnie tak jak z istnieniem Boga.
    > Różnica jest jedynie w tym, że wierzący Cię nie okradają.

    > --
    > Pozdr.
    > www.elipsa.info
    Genialne porównanie, pomysl czy zlota myśl. Gratuluje. Kupuje go tzn troche to
    Twoje porównanie uzupelnie i będę podawal dalej. Chyba nie masz nic przeciwko?

    Pzdr
    Tornad

  • 20. Data: 2017-05-10 09:45:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2017 09:35, Budyń wrote:

> [...]
    ewidentnie zakłada złą wole, brak wiedzy pod to sie nie wpisuje.
    > No i trzeba przy tym zalozyc ze to ty akurt masz racje a nie oni - a to złożenie

    Menda - mówię tak o tych, którzy tak twierdząc nakładają przy tym z tego
    powodu podatki. Uznałem, że to oczywiste.

    Nie interesują mnie prywatne sądy Kowalskiego.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info