  • 41. Data: 2017-05-10 16:17:03
    Temat: Re: Włączyłem ogrzewanie
    Od: "Chiron" <c...@t...ja>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" <g...@g...com> napisał w
    wiadomości news:f1e2e606-ae19-4b06-a155-819f474d4c7f@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 10 maja 2017 10:52:59 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
    > Użytkownik <w...@a...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > Nam to nie grozi. Najwyzej sami zostaniemy zaanektowani przez kilka
    > mocarstw. I to niezaleznie od tego czy to ociplenie będzie czy nie. A jak
    > nie będzie to chłopcy telewizorowcy szybko udowodnia, ze to oziębienie
    > powstalo wskutek globalnego ocieplenia.
    > =======================================
    > Ja uważam, że nie chodzi o to, że jest (nie ma) globalnego ocieplenia.
    > Jednak wiele dowodów wskazuje, że jest. Chodzi tylko o iną tezę: za
    > globalne
    > ocieplenie odpowiada człowiek. A tego w żadnym razie udowodnić się nie da.

    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-nie-ma-emp
    irycznych-dowodow-na-antropogenicznosc-globalnego-oc
    ieplenia-41

    > Ba! Wręcz przeciwnie- kilkanaście lat temu miała miejsce erupcja wulkanu w
    > Chile, który wypuścił do atmosfery więcej freonu, niż wyprodukowała go
    > ludzkość. Powinniśmy po prostu starać się rzetelnie wyjasnić sobie to
    > zjawisko i jego konsekwencje. Natomiast w żadnym razie nie próbować
    > ingenrować w przyrodę.

    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-wulkany-em
    ituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz-czlowiek-58

    Problem polega na tym, że po pierwsze- zainteresowane kasą z dotacji
    ośrodki "naukowe" generują takie wnioski. No ale ok- zapewne wyśmiejesz tę
    tezę. To ja zadam Ci jedno jedyne pytanie- a może Tobie uda się odnaleźć
    odpowiedź: na początku 19 wieku miała miejsce erupcja wulkanu Tambora. Ile
    ton gazów cieplarnianych i pyłów wyrzucił w atmosferę podczas swojej
    aktywności i porównaj ją z podawaną oficjalnie produkcją gazów
    cieplarnianych. Taką popierdułką (w porównaniu z Tamborą) jak Krakatau,
    który uaktywnił się ok. 80 lat później- nie zawracaj już sobie głowy

    --
    Chiron

    p.s.
    Zwróć proszę też uwagę na argument, jakoby podwodne wybuchy wulkanów były
    niegroźne, bo pochłania gazy lawa i to wszystko zostaje w wodzie. Jest to
    brednia kompletna. Zauważ też, że spora część gazów cieplarnianych (czemu
    tylko CO2?) produkowanych przez człowieka też jest pochłaniana w wyniku
    różnych naturalnych procesów- czego nie uwzględniono.

  • 42. Data: 2017-05-10 16:33:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 May 2017 04:16:35 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > Kurcze, jak z kulistością ziemi - widziałem jedynie fotki (sfabrykowane?)
    > z kosmosu. Na własną rakietę mnie nie stać.

    Nie zapominaj o wizycie na księżycu.
    Kosmonauci przecież też w studio się fotografowali.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2017-05-10 17:39:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2017 16:33:27 +0200, Myjk napisał(a):

    > Kosmonauci przecież też w studio się fotografowali.

    W sumie po latach NASA przyznała się do retuszu niektórych fotek ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 44. Data: 2017-05-10 18:11:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2017 17:39, Maciek wrote:

    > W sumie po latach NASA przyznała się do retuszu niektórych fotek ;)

    Kiedy to oni ostatni raz "wylądowali" na księżycu?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 45. Data: 2017-05-10 20:57:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 May 2017 17:39:29 +0200, Maciek

    > W sumie po latach NASA przyznała się do retuszu niektórych fotek ;)

    To podobnie jak z fotkami galaktyk, a nawet marsa.
    Bez obróbki graficznej ani rush! To jest dowód,
    że wszystko jest fikcją i ziemia jest płaska.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2017-05-11 00:53:40
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 16:17:08 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
    > Problem polega na tym, że po pierwsze- zainteresowane kasą z dotacji
    > ośrodki "naukowe" generują takie wnioski. No ale ok- zapewne wyśmiejesz tę
    > tezę.

    Brak podstaw by się do niej odnieść. Kto miał by miał interes?
    Trumpowi coś nie leży AGO, więc możemy obserwować jak próbuje wpływać na badaczy.

> [...]
    > cieplarnianych. Taką popierdułką (w porównaniu z Tamborą) jak Krakatau,
    > który uaktywnił się ok. 80 lat później- nie zawracaj już sobie głowy

    Ło kurde, ale praca domowa ;) Ciężko cos znaleść
    może tutaj: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/wcc.407/p
    df

    Although reconstructions from Antarctic ice
    cores do not reveal significant changes in CO2 after
    the Tambora eruption, which may be due to low
    sampling resolution and diffusion within the archive

    ciekawi mnie za to ten fragment:

    the exact mechanisms
    causing a decrease in atmospheric CO2 after volcanic
    eruptions are poorly known

> [...]
    > niegroźne, bo pochłania gazy lawa i to wszystko zostaje w wodzie. Jest to

    Czemu brednia?

    > Zauważ też, że spora część gazów cieplarnianych (czemu
    > tylko CO2?) produkowanych przez człowieka też jest pochłaniana w wyniku
    > różnych naturalnych procesów- czego nie uwzględniono.

    Obieg węgla w przyrodzie uwzględnia dużo różnych różności
    http://www.climatechange2013.org/images/figures/WGI_
    AR5_Fig6-1.jpg
    http://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/rola-lasow-w-po
    chlanianiu-co2-w-pytaniach-i-odpowiedziach-81

    "To właśnie para woda sprawia, że CO2 jest takie groźne"
    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-para-wodna
    -jest-najwazniejszym-gazem-cieplarnianym-32

    Generalnie - jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i mieć odpowiedzi na swoje pytania,
    to polecam zacząć od naukaoklimacie. Tam się lepiej na tym znają i mają więcej
    energii na dyskusje :) Szczególnie że czasem nie wiem czy rozmawiam z osobnikiem
    <chcę wiedzieć> czy może z <nic mnie nie przekona że>

    Jak byś ich czymś "zagiął" - koniecznie daj znać!

    pozdrówka

  • 47. Data: 2017-05-11 01:10:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 10 May 2017 16:17:03 +0200, Chiron napisał(a):

    > Problem polega na tym, że po pierwsze- zainteresowane kasą z dotacji
    > ośrodki "naukowe" generują takie wnioski. No ale ok- zapewne wyśmiejesz tę
    > tezę.

    Bo to jest "teza" na zasadzie "rzucajmy aż coś się przyklei", bez żadnych
    konkretów. Czyli żadna.

> [...]
    > ton gazów cieplarnianych i pyłów wyrzucił w atmosferę podczas swojej
    > aktywności i porównaj ją z podawaną oficjalnie produkcją gazów

    Ja porównałem. Emisja SO2 była tylko dwa razy większa, niż roczna produkcja
    krajów EU w latach 90. Emisja pyłów spowodowała krótkotrwałą anomalię
    klimatyczną, a obecnie obserwujemy proces ciągły. Ale to pewnie spisek.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 48. Data: 2017-05-11 01:17:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 10 May 2017 10:52:54 +0200, Chiron napisał(a):

    > Ba! Wręcz przeciwnie- kilkanaście lat temu miała miejsce erupcja wulkanu w
    > Chile, który wypuścił do atmosfery więcej freonu, niż wyprodukowała go
    > ludzkość.

    Opowiesz coś więcej o tych freonach emitowanych przez wulkany? Bo widzę, że
    szykuje się publikacja w Nature.

    Przeczytaj proszę, zamiast powielać głupoty:
    http://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/korzenie-mitu-w
    ulkany-emituja-wiecej-co2-od-nas-172

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 49. Data: 2017-05-11 06:51:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > ton gazów cieplarnianych i pyłów wyrzucił w atmosferę podczas swojej
    > aktywności i porównaj ją z podawaną oficjalnie produkcją gazów

    Wyrzucił znacznie więcej gazów i pyłów powodujących odczuwalne, choć
    krótkotrwałe oziębienie, niż gazów cieplarnianych.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 50. Data: 2017-05-11 06:52:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2017 20:57:27 +0200, Myjk napisał(a):

    > To jest dowód,
    > że wszystko jest fikcją i ziemia jest płaska.

    Ba, jest dziurawa w środku i zamieszkała przez nazistów jeżdżących
    wierzchem na dinozaurach ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl