  • 1. Data: 2010-09-05 05:46:03
    Temat: Wykrywacz przewodów i belek
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Czy ktoś z Grupowiczów ma praktyczne doświadczenia z wykrywaniem belek
    drewnianych przy pomocy wykrywacza 3w1?
    Mam wykrywacz metalu i przewodów ale widziałem, że są w sprzedaży podobne
    urządzenia z funkcją wykrywania belek drewnianych.
    Docieplamy domek na działce przy pomocy pianki wstrzykiwanej w wywiercone w
    ścianach otwory. Ściany są konstrukcji prefabrykowanej z ram drewnianych
    obitych sklejką. Problem w tym, że nie wiadomo, jaki jest układ belek tych
    ram a wiercenie w ciemno nic nie dało. Demontaż też nie wchodzi w grę.
    Wymyśliliśmy, że kupimy/pożyczymy taki detektor i liczymy, że on wskaże
    przez warstwę sklejki, gdzie są belki w ścianach.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-09-05 06:26:16
    Temat: Re: Wykrywacz przewodów i belek
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z Grupowiczów ma praktyczne doświadczenia z wykrywaniem belek
    Wykrywacz Bosha który kiedyś miałem w firmie wykrywał takie rzeczy , typu
    niestety nie pamietam ale dosc drogi był.
    Co do pianki to uważam że lepszy by był granulat styropianowy ,pianka nie
    dojdzie wszędzie a prawdopodobieństwo ze moze ci powyginać tą sklejkę dość
    duże.

  • 3. Data: 2010-09-05 07:23:46
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomo?ci
    > Wykrywacz Bosha który kiedy? miałem w firmie wykrywał takie rzeczy , typu
    > niestety nie pamietam ale dosc drogi był.

    Potwierdzam, ale warto zapłacić te 200 zł, bo miałem też taki z Allegro za
    grosze i nie wytrzymał mechanicznie, żarł baterie momentalnie i miał
    gównianą czułość.
    Bosch wykrywa przewody i drewno.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-09-05 08:53:10
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    > Potwierdzam, ale warto zapłacić te 200 zł, bo miałem też taki z Allegro za
    > grosze i nie wytrzymał mechanicznie, żarł baterie momentalnie i miał
    > gównianą czułość.
    > Bosch wykrywa przewody i drewno.

    Mam podobny problem, więc podpinam się :)
    Wykrywacz Boscha DMF10 to koszt prawie 300!
    Czy są inne, tańsze do przyjęcia pod względem wykrywania?
    Czy takim czymś wykryje urki plastikowe co, cwu, itp?

  • 5. Data: 2010-09-05 08:59:27
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam podobny problem, więc podpinam się :)
    > Wykrywacz Boscha DMF10 to koszt prawie 300!
    > Czy są inne, tańsze do przyjęcia pod względem wykrywania?
    > Czy takim czymś wykryje urki plastikowe co, cwu, itp?

    260 nowy http://www.ceneo.pl/1189544, 190 używany
    http://allegro.pl/detektor-wykrywacz-metali-bosch-dm
    f-10-zoom-prof-i1218144736.html

    Może są, ale nie wiem czy Cię stać na tracenie czasu, wstrzymywanie roboty i
    testowanie różnych gówien? Mnie np nie stać, ale ktoś bardzo bogaty może
    sobie pozwolić na kupowanie po kolei modeli za 20, 30, 50 zł i tak dalej.

    A wogóle to jakim cudem rurki się znalazły w ścianie bez szczegółowej
    dokumentacji i zdjęć? Ja to jakiś dziwny jestem, że wszystko
    obfotografowałem, pomierzyłem i opisałem???

  • 6. Data: 2010-09-05 10:08:58
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    .
    > Wymyśliliśmy, że kupimy/pożyczymy taki detektor i liczymy, że on wskaże
    > przez warstwę sklejki, gdzie są belki w ścianach.
    > Jacek

    Mam kilka takich przyrzadow roznych firm i w roznych cenach jednak nie
    przekraczajacych 25 dolarow. I to mozna powiedziec dziala, ja uzywam tego
    czasem do lokalizacji slupkow w konstrukcji szkieletowej i drewnianych belek
    sufitowych obitych plytami gipsowymi.
    Ale czasem z jakich nieznanych mi powodow pokazuja blednie.
    Wtedy tylko cienki gwozdz wbijany co pare cm lub lepiej cieniutkie wiertlo
    umozliwia dokladna lokalizacje drewna.
    Ostatnio wpadlem na pomysl i "zainwestowalem" pare dularow w male mocne
    magnesy neodymowe, Kazda plyta czy sklejka jest przecie do tych belek czy to
    dwozdziami czy wkretami przykrecona. I jadac takim mocnym magnesikiem po
    scianie latwo te wkrety, punkty mocowania wykryc.
    Pzdr.
    Tornad

  • 7. Data: 2010-09-05 10:13:11
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > Wymyśliliśmy, że kupimy/pożyczymy taki detektor i liczymy, że on wskaże
    > przez warstwę sklejki, gdzie są belki w ścianach.

    Najtańszym wykrywaczem drewnianych belek w takiej konstrukcji jest "ręczny
    impulsownik kinetyczny zamachowo-udarowy bezpośredniego działania z
    naprowadzaniem optycznym i detekcją akustyczną wspomagana detekcją
    mechanicznej reakcji", który możesz nabyć w każdym markecie budowalanym oraz
    każdym sklepie narzedziowym za 10-15 zł :D
    Wykrywanie drewnianych belek polega na uderzaniu ww przyrządem w płytę. Tam,
    gdzie nie ma belki, odgłos będzie głuchy i tępy, bardziej dudniący, a
    odbicie słabe, zaś tam, gdzie znajduje się belka odgłos i odbicie będą
    bardziej sprężyste.

  • 8. Data: 2010-09-05 11:47:29
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    > A wogóle to jakim cudem rurki się znalazły w ścianie bez szczegółowej
    > dokumentacji i zdjęć? Ja to jakiś dziwny jestem, że wszystko
    > obfotografowałem, pomierzyłem i opisałem???

    Taki deweloper... co prawda dał scematy, ale to takie szkice z dokładnością
    pewnie ?2 m :)
    Bo jak mówić o dokładności szkicu bez odpowiedniej skali i bez podania
    wymiarów? Ot jakoś to tak leci... brrr! Kupiłem mieszkanie już w stanie
    deweloperskim!

  • 9. Data: 2010-09-06 03:55:37
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Miałbyś rację, gdyby nie to, że ściany są obite boazerią
    Jacek