  • 1. Data: 2011-02-15 12:48:57
    Temat: XPS do papy - jak?
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    Witam!

    Jak najlepiej przykleić Styropian XPS
    do papy, kiedyś doczytałem ze jakims czarnym lepikiem, ale czy ktoś
    może to potwierdzić?

    na balkonie mam obecnie pape i teraz 5cm XPS od gory chcę położyć
    najlepiej przyklejając go do papy jakoś na to wylewkę
    ok 4cm, wiem, ze powinno być 5cm, ale jak dam 5cm to przykryję
    na oknach tarasowych otowrki z odpływu wody.

    a zostało mi 5cm więc chciałbym to wykorzystać.

    pozdrawiam
    TA

  • 2. Data: 2011-02-15 13:39:22
    Temat: Re: XPS do papy - jak?
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > na oknach tarasowych otowrki z odpływu wody.
    >
    > a zostało mi 5cm więc chciałbym to wykorzystać.

    Sorki za bełkot, ale z telefonu pisałem :)

  • 3. Data: 2011-02-15 14:07:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ok 4cm, wiem, ze powinno być 5cm, ale jak dam 5cm to przykryję
    > na oknach tarasowych otowrki z odpływu wody.

    Ja kleiłem XPS do fundamentu (posmarowanego dysperbitem) za pomocą abizolu ST.
    Jest to abizol na bazie wody, nie rozpuszcza styropianu ani XPS. Zamiast kleić
    5cm i robić wylewkę, przyklej lepiej 8-9cm XPS i zatop na tym siatkę pancerną w
    kleju do siatki (ja użyłem quick-mix sks z włóknem). Na to izolacja (ja XPS
    kleiłem bezpośrednio do betonu, bez żadnej papy) i płytki czy co tam chcesz. Po
    co Ci wylewka na balkonie?

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-02-15 14:39:13
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > izolacja (ja XPS kleiłem bezpośrednio do betonu, bez żadnej papy) i płytki
    > czy co tam chcesz. Po co Ci wylewka na balkonie?

    A to mnie zaskoczyłes jesli tak można to pewnie, że to znacznie lepsze
    rozwiązanie.

    Wydawało mi się, że XPS będzie pracował i płytki popękają.

    Czyli jak już siatkę dam, to pozniej płytki na zwykłym kleju mrozoodpornym?
    a może odrazu na tej siatce zbrojonej z klejem połozyc płytki?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-02-15 14:56:43
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

> [...]
    > z włóknem). Na to izolacja (ja XPS kleiłem bezpośrednio do betonu, bez
    > żadnej papy) i płytki czy co tam chcesz. Po co Ci wylewka na balkonie?

    Mógłbym prosić o rozpisanie kolejnych warstw? Na beton balkonu
    przyklejony xps, na xps siatka w kleju a na to izolacja jakiego typu?
    Folia w płynie?
    Masz wykonany balkon w taki sposób?

    pozdrawiam

    mcs

  • 6. Data: 2011-02-15 15:08:45
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "mcs" <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> wrote:

    > Mógłbym prosić o rozpisanie kolejnych warstw? Na beton balkonu przyklejony
    > xps, na xps siatka w kleju a na to izolacja jakiego typu? Folia w płynie?
    > Masz wykonany balkon w taki sposób?

    Tak, mam zrobiony balkon w ten sposób:
    1) wyprofilowany XPS (wyprofilowałem spadek ok. 2%), przyklejony klejem do
    styropianu bezpośrednio do zagruntowanej płyty balkonu,
    2) siatka pancerna o gramaturze ok. 320, zatopiona w kleju SKS quick-mix,
    3) izolacja Elastoschlamme (Remmers) 2-składnikowa, nakładana grzebieniem i
    zaciągnięta na gładko pacą.
    Przed położeniem ilozacji, pomiędzy XPS z siatką a elewację, wkleiłem tym samym
    szlamem taśmy narożnikowe, takie jak do łazienki.
    Taką taśmę (z obciętym welonem z jednej strony) wkleiłem również między ramę
    okienną a XPS.
    Tak przygotowany balkon przezimował 2 sezony i nic się z nim nie dzieje. Wiosną
    położę na nim płytki, oczywiście z pełnym wypełnieniem, oraz cokolik z obróbką
    blacharską. Przed płytkami zamierzam wkleić również obróbki wokół balkonu.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-02-15 15:15:19
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote:

    > A to mnie zaskoczyłes jesli tak można to pewnie, że to znacznie lepsze
    > rozwiązanie.
    >
    > Wydawało mi się, że XPS będzie pracował i płytki popękają.

    A gdy kleją płytki klinkierowe do elewacji ze styropianem, to one pękają? :)

    > Czyli jak już siatkę dam, to pozniej płytki na zwykłym kleju mrozoodpornym?
    > a może odrazu na tej siatce zbrojonej z klejem połozyc płytki?

    Musisz zrobić ciągłą izolację pod płytkami. Zaczynasz na ramie okiennej,
    przechodzisz na podłogę za pomocą taśmy "łazienkowej", nastepnie szlam
    elastyczny i za pomocą taśmy łazienkowej wchodzisz na obróbkę blacharską. Tam
    samo robisz między elewacją a podłogą balkonu.
    Po przyklejeniu glazury, między płytkami a ramą okienną robisz uszczelnienie z
    silikonu. Trzeba to zrobić tak, żeby w przyszłości móc wymienić silikon bez
    niszczenia taśmy.
    Izolacja pod wylewką to za mało, woda niestety nie wybacza błędów i jeśli
    zostawisz choć maleńką dziurkę, będzie gdzieś przemakać.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-02-15 15:18:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > A gdy kleją płytki klinkierowe do elewacji ze styropianem, to one
    > pękają? :)

    Raczej nie..., tylko po nich nikt nie chodzi.
    Pod płytki raczej powinno być stabilne podłoże. Ale może się nie znam...

    pozdr
    Robert G

  • 9. Data: 2011-02-15 15:31:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Raczej nie..., tylko po nich nikt nie chodzi.
    > Pod płytki raczej powinno być stabilne podłoże. Ale może się nie znam...

    Ja po moim XPS skakałem :) Co ciekawe, podłoże zachowuje się tak, jakby z
    betonem poniżej stanowiło monolit, tzn. "dzwoni" cała płyta stropowa. A siatka
    320 w kleju na XPS jest twarda jak beton niemalże.
    Co do pękania płytek to wydaje mi się, że nie jest to takie proste. U sąsiada
    jest taras wylany jako płyta na gruncie ubijanym 2 lata nogami. Płyta to
    zbrojony B15, w żaden sposób nieprzywiązana jest do reszty budynku. No i w
    całości jest oklejona glazurą (oczywiście bez wylewki czy styropianu - izolacja
    na beton, na to klej i płytki). Jedna płytka, na boku tarasu, wklejona jest
    między tę płytę tarasową a ocieploną styropianem ścianę fundamentową. 4 lata już
    sobie tak jest i pęknąć nie chce :)

    --
    Bartek