  • 1. Data: 2023-09-04 22:20:52
    Temat: Zabezpieczenie przedlicznikowe - bezpiecznik automatyczny?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W starym bloku z lat 60-tych na klatce schodowej są gniazda na 3
    bezpieczniki wkręcane (dla 3-ech mieszkań - po jednym na mieszkanie). Do
    mieszkania, w którym bywam jest założony bezpiecznik - wkładka topikowa
    we wkręcanej oprawce z gwintem E27.

    Ostatnio miałem zwarcie i wywaliło mi ten bezpiecznik na klatce. Dobrze,
    że sklep z wkładkami topikowymi, czynny do późna, był w okolicy. Wkładka
    to 16A DII gG. Dla mieszkań obok są wkręcone 20A, ale tam były chyba
    wymienione instalacje (mieszkania po remoncie). Ja nie zamierzam
    ryzykować. Ale testowo chciałem wkręcić bezpiecznik automatyczny L16 i
    okazuje się, że końcówka bezpiecznika ma większy rozmiar - jak we
    wkładkach topikowych 20. A w gnieździe do mieszkania jest włożona
    wkładka kalibrująca na 16A.

    I tu pytanie: czy to prawda, że w zabezpieczeniach przedlicznikowych nie
    można stosować bezpieczników automatycznych? Przeglądałem różne fora
    elektryczne i tam piszą, że według przepisów przed wejściem do
    mieszkania musi być zabezpieczenie z rozłączeniem obwodu, w którym - po
    zwarciu / przeciążeniu - musi być widoczna przerwa - fakt zadziałania.

    Prawda to? Co prawda na wszelki W kupiłem całe opakowanie 16A wkładek
    topikowych, ale chętnie bym wkręcił automat L16, żeby nie musieć
    wymieniać jednorazówek.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 2. Data: 2023-09-04 22:34:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 4 września 2023 o 22:20:57 UTC+2 Krystek napisał(a):

> [...]
    > mieszkania musi być zabezpieczenie z rozłączeniem obwodu, w którym - po
    > zwarciu / przeciążeniu - musi być widoczna przerwa - fakt zadziałania.

    Hm, nie znam się na przepisach i nie chce mi się googlować ;) ale w automatycznym
    wyłączenie jest również widoczne.
    Kiedyś miałem taki wkręcany automatyczny i nikt problemów nie robił, później (po
    remoncie instalacji) założyli zwykłą "eskę", czyli tez automatyczny. Nie widziałem
    ostatnio, żeby ktokolwiek inne instalował...

  • 3. Data: 2023-09-05 07:28:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ud5e00$60g$1$krystek@news.chmurka.net>
    user Krystek pisze tak:

    > I tu pytanie: czy to prawda, że w zabezpieczeniach
    > przedlicznikowych nie można stosować bezpieczników automatycznych?

    Nie wiem ale bym nie dał ze względu na niezawodność topikowych.
    Pożar niefajna rzecz.

> [...]
    > rozłączeniem obwodu, w którym - po zwarciu / przeciążeniu - musi
    > być widoczna przerwa - fakt zadziałania.

    Esy są na klatkach nowych bloków.

    > Prawda to? Co prawda na wszelki W kupiłem całe opakowanie 16A
    > wkładek topikowych, ale chętnie bym wkręcił automat L16, żeby nie
    > musieć wymieniać jednorazówek.

    no lepiej ch. ale jednakowo.

    ludzie patrzo ludzie widzo.

    Kury sie przestano nieść będzie na ciebie.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne