  • 1. Data: 2010-03-23 18:21:08
    Temat: Zabudowa balkonu
    Od: "K__M" <j...@p...onet.pl>

    W domku jednorodzinnym postanowilismy zrezygnowac z jednego bankonu na
    pietrze i wykorzystac go na male pomieszczenie (2,0m szeroki na 5,6m dlugi)
    Czy na zabudowanie go potrzebuje zalatwiac jakies pozwolenia nie jest on w
    granicy z sasiadem (3 metry od granicy) ani w jakikolwiek sposob nie bedzie
    nikomu zastawial swiatla

    Prosze o podpowiedz...
    Na co zwrocic uwage od czego zaczac moze podpowiedz kogos kto juz jest po
    takiej "zmianie"

    Dzieki za szybkie info - wszystkim....

  • 2. Data: 2010-03-23 18:57:59
    Temat: Re: Zabudowa balkonu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "K__M" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy na zabudowanie go potrzebuje zalatwiac jakies pozwolenia nie jest on w
    > granicy z sasiadem (3 metry od granicy) ani w jakikolwiek sposob nie

    na zmiane tego typu, wydaje mi sie, potrzebne jest pozwolenie na budowę.
    Niestety.

    b.

  • 3. Data: 2010-03-24 07:28:45
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Budyń pisze:

    > na zmiane tego typu, wydaje mi sie, potrzebne jest pozwolenie na budowę.
    > Niestety.

    To az tak z nami źle? Przeciez to jego dom, nie zmienia
    obrysu, elementów konstrukcyjnych, itp.

    Zabudowalem balkon w bloku (a nie wlasnym domu) siatką,
    żeby kot nie spadał. Nawet do glowy mi nie przyszlo,
    by pytac kogokolwiek.

    Próbowali zakazac babom wieszania gaci na sznurkach (Bialystok),
    ale ich nawet nie obśmiano i gacie wisza jak wisialy.

    Wiecej odwagi.
    --
    A S

  • 4. Data: 2010-03-24 07:51:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    > To az tak z nami źle? Przeciez to jego dom, nie zmienia
    > obrysu, elementów konstrukcyjnych, itp.

    Proponuje isc do swojego lokalnego wydzialu architektury. Jesli bedzie mozna
    zrobic na zgłoszenie to bedzie dużo prosciej.

    > Wiecej odwagi.

    Jasne. A jak sąsiad doniesie to sie zrobią kłopoty. Wiem wiem - wszyscy
    robią nielegalnie.... ;)

    b.

  • 5. Data: 2010-03-24 08:53:22
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Budyń pisze:

    > Proponuje isc do swojego lokalnego wydzialu architektury. Jesli bedzie
    > mozna zrobic na zgłoszenie to bedzie dużo prosciej.

    Wiem ze brne, ale dzien jakis szary. Wierze, ze sa sprawy,
    które staja sie problemem dopiero wtedy, gdy stajemy przed
    urzednikiem i który - chroniac wlasna dupe - dyplomatycznie
    powie "prosze wystapic do nas, a my sie ustosunkujemy...etc, etc".

    Niedawno sam przechodzilem łaszenie sie do babeczki w gminie,
    czy plot moze byc ze sztachetek i o wysokosci 1.5. Po miesiacu
    wyszło ze moze, jego mać, a trzeba wiedziec, ze juz sa przepisy
    na ploty. Ale sasiad jest bardziej bojazliwy albo pochodzi
    z niewolniczej rodziny.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 6. Data: 2010-03-24 12:49:28
    Od: putek <p...@p...onet.pl>

    W moim przypadku wyglądało to tak: chcę zlikwidować loggię przez
    zabudowanie. Obrys budynku będzie bez zmian. Niestety trzeba mieć
    pozwolenie ponieważ zmieni się kubatura budynku (!!!). Zyskasz 11m2 - i
    powinieneś zapłacić od tego podatek...

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-03-24 14:13:07
    Od: "K__M" <j...@p...onet.pl>

    To wszystko co piszecie przychodzilo mi do glowy jednak musze od czegos
    zaczac chyba zrobie wg papierow i bede mial jednak spokoj myslalem ze sa
    jakies warunki co umozliwiaja w tym wypadku po prostu sie wziasc do roboty
    ale jednak te podatki ;-) i jak by kiedys cos i inne...

  • 8. Data: 2010-03-24 14:34:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakies warunki co umozliwiaja w tym wypadku po prostu sie wziasc do roboty
    > ale jednak te podatki ;-) i jak by kiedys cos i inne...

    To nie ma nic wspólnego z podatkami. To są zupełnie inne przepisy. Nawet
    inaczej liczy się powierzchnię do celów podatkowych niż do celów
    projektowych.

  • 9. Data: 2010-03-24 16:50:37
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "K__M" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > granicy z sasiadem (3 metry od granicy) ani w jakikolwiek sposob nie bedzie

    Pelne pozwolenie na budowe. W obecnym chorym prawie budowlanym jest to rozbudowa
    domu. Na przyszlosc nie glosowac na SLD i PiS.

  • 10. Data: 2010-03-24 18:01:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Pelne pozwolenie na budowe. W obecnym chorym prawie budowlanym jest to
    > rozbudowa domu. Na przyszlosc nie glosowac na SLD i PiS.

    Tak, jasne. Jakby to miało znaczenie.