  • 1. Data: 2010-03-23 18:57:06
    Temat: Piec na pellet uzywa ktos?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uszanowanie.

    Potrzebuje zastapic koze weglowa czyms bardziej cywilizowanym, mniej
    upierdliwym i czystym. Chodzi mi po glowie cos takiego:
    http://www.allegro.pl/item947440124_piecyk_piecyki_n
    a_pelet_pellets_pellet_najtaniej.html
    Czy uzytkuje ktos cos takiego?
    Czy zuzycie ponizej 2kg/h jest prawdziwe?
    Czy warto kupic cos takiego w takiej cenie?
    Czy ogrzeje kiepskoocieplony budynek o powierzchni 50m^2?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-03-23 20:08:17
    Temat: Re: Piec na pellet uzywa ktos?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message
> [...]
    > Czy zuzycie ponizej 2kg/h jest prawdziwe?
    > Czy warto kupic cos takiego w takiej cenie?
    > Czy ogrzeje kiepskoocieplony budynek o powierzchni 50m^2?

    Pelet jest drogi. Sąsiad pali tego szajsu za 1000zł miesięcznie. Weź olej
    opałowy. Bedzie czyściej i może nawet taniej.

  • 3. Data: 2010-03-23 20:59:55
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy zuzycie ponizej 2kg/h jest prawdziwe?
    > Czy warto kupic cos takiego w takiej cenie?
    > Czy ogrzeje kiepskoocieplony budynek o powierzchni 50m^2?

    Może kocioł retortowy z nadmuchem spalający ekogroszek, pelet, zboże lub
    rozdrobnione drewno ?

  • 4. Data: 2010-03-23 21:08:54
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Pelet jest drogi. Sąsiad pali tego szajsu za 1000zł miesięcznie. Weź olej
    > opałowy. Bedzie czyściej i może nawet taniej.

    Pewnie masz racje, tylko jest male ale.
    Cena pelletu na allegro to ok. 600zl/t. Potrzebuje tego na jakies 8 - 10
    godzin dziennie. Jezeli by spalil nawet te 2kg/godzine to kosztowaloby to
    mnie ok. 10zl/dzien. Teraz pale weglem i koszty pewnie sa podobne a nawet
    wyzsze, jak podejzewam z uwagi na sprawnosc pieca. Poza tym wygoda, czystosc
    i lepsza sterowalnosc. Byc moze temat z olejem to lepsza alternatywa, ale
    nie spotkalem jeszcze tego typu pieca na olej. Druga sprawa to z olejem
    wcale tak slodko nie jest, bo niestety ale smierdzi. Pellet nie. Przy
    tankowaniu jak by nie bylo bedzie czuc, caly czas od takiego olejowego pieca
    jakos bedzie tym olejem lekko capic. To nie jest jakis szczegolny argument,
    podstawowy to taki, ze nie widzialem takich piecow na olej opalowy. Jezeli
    cos takiego jest i w rozsadnej cenie to byc moze zdecyduje sie na olej
    chocby ze wzgledu na latwiejsze przechowywanie i ogolna dostepnosc.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-03-23 21:23:30
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Może kocioł retortowy z nadmuchem spalający ekogroszek, pelet, zboże lub
    > rozdrobnione drewno ?

    Bez plaszcza?
    Jezeli zajmie tyle samo miejsca i bedzie w podobnej cenie to mozna pomyslec.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-03-24 08:08:27
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Bez plaszcza?
    > Jezeli zajmie tyle samo miejsca i bedzie w podobnej cenie to mozna
    > pomyslec.

    Dokładnie. Napisałem "kocioł" tak z rozpędu, a w zasadzie są to "piece
    retortowe" bez płaszcza wodnego z nadmuchem powietrza.

  • 7. Data: 2010-03-24 09:09:55
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Dokładnie. Napisałem "kocioł" tak z rozpędu, a w zasadzie są to "piece
    > retortowe" bez płaszcza wodnego z nadmuchem powietrza.

    Jakies linki do obejzenia?

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-03-24 22:12:37
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 10:09:55 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Jakies linki do obejzenia?
    http://www.stylart.eu/?mod=23&cPath=10&t=cP

    I generalnie haslo w googlu: "koza na pelety" :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 9. Data: 2010-03-28 21:29:57
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>