  • 1. Data: 2010-08-30 18:39:52
    Temat: Zakopać czy zabetonować?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    stawiam drewutnie
    w tartaku zamówiłem kantówki 10x10 (cm)
    i teraz mam dylemat
    czy wywiercić otwór na 1m głęboki wsadzić kantówkę i zalać betonem
    czy zalać betonem dziurę wstawić w beton metalowy uchwyt i do niego
    przykręcić kantówkę.

    Michał

  • 2. Data: 2010-08-30 18:44:29
    Temat: Re: Zakopać czy zabetonować?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy wywiercić otwór na 1m głęboki wsadzić kantówkę i zalać betonem
    > czy zalać betonem dziurę wstawić w beton metalowy uchwyt i do niego

    Tylko stalowe uchwyty i to dobrze zabezpieczone, najlepiej kupić gotowe
    ocynkowane.
    Drewno bezpośrednio w ziemii lub w betonie bardzo szybko zgnije.

  • 3. Data: 2010-08-30 19:39:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Sie, 20:44, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ocynkowane.
    > Drewno bezpośrednio w ziemii lub w betonie bardzo szybko zgnije.

    Popieram.
    Dodatkowo mozna sprobowac te kantowki potraktowac jakims antygrzybem
    czy inna smola, przynajmniej tak 20-30cm od poziomu gruntu. Wilgoc
    mniej bedzie drewnu dokuczac...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-08-30 20:21:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    > czy wywiercić otwór na 1m głęboki wsadzić kantówkę i zalać betonem
    > czy zalać betonem dziurę wstawić w beton metalowy uchwyt i do niego

    To zalezy, czy stawiasz tą drewutnię na parę sezonów, czy na lata. Jesli na
    parę sezonów, to pierwszy sposób będzie w sam raz, zanim drewno na styku z
    betonem wygnije, powinno parę latek upłynąć. A jeśl ma to być konstrukcja na
    więcej niż parę latek - tylko z uchwytem.

    J.