  • 1. Data: 2012-05-24 21:42:55
    Temat: Zastosowania rur alupex.
    Od: marsel <marcin@pl>

    Mam od trzech firm oferty na wykonanie instalacji CO i CWU. Od dwóch
    dostałem specyfikacje z potrzebnymi materiałami począwszy od kotłów a
    kończąc na ilości potrzebnych złączek. Ale przy rurach alupex w ilości
    około 1000mb nie ma w ogóle nic o otulinie czy izolacji tych rur, a obaj
    chcą ich używać do wszystkiego.

    Czy jeden i ten sam rodzaj rury alupex może być stosowany zarówno do
    wody zimnej, ciepłej, do rozprowadzenia ogrzewania oraz na podłogówkę?
    W końcu rura do ciepłej wody dobrze żeby była dobrym izolatorem ciepła,
    a ta do podłogówki wręcz odwrotnie. Jak to jest?

    Przy okazji jeden wykonawca proponuje system TECE, drugi jakieś
    Giacomini, a trzeci Purmo, które z nich są najlepsze, chodzi mi o
    trwałość samych rur jak i łączeń.
    Z tego co widzę to TECE jest droższe od Purmo, ale o Giacomini nie mogę
    znaleźć za dużo informacji, czy w tym wypadku najdroższy jest też
    najlepszy, jak wypada tu Giacomini?

  • 2. Data: 2012-05-24 22:41:26
    Temat: Re: Zastosowania rur alupex.
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

> [...]
    > Z tego co widzę to TECE jest droższe od Purmo, ale o Giacomini nie mogę
    > znaleźć za dużo informacji, czy w tym wypadku najdroższy jest też

    Marek Dyjor też poleca TECE, może napisze dlaczego? ;)

  • 3. Data: 2012-05-25 06:58:06
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 24 Maj, 22:41, "Wasyl" <w...@o...pl> wrote:

    > Marek Dyjor też poleca TECE, może napisze dlaczego? ;)

    też polecam ale rzadko stosuję :) Klienci niestety wymuszają
    korzystanie z tańszych producentów. Chin albo włoszczyzny nie używam.
    Purmo możesz brać bez obaw. Groźniejsi są wykonawcy nie
    przestrzegający zasad montażu.
    A otuliny? Czasem umieszczam je w materiałach pomocniczych.

    p. Piotr

    pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2012-05-25 22:21:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wasyl wrote:

    > Marek Dyjor też poleca TECE, może napisze dlaczego? ;)

    bo mam do niego 100% zaufania...

    a różnych systemów używałem.

  • 5. Data: 2012-05-25 23:16:22
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > bo mam do niego 100% zaufania...
    >
    > a różnych systemów używałem.

    a co sądzicie o klasycznych rurach stalowych?
    niektórzy robią jeszcze takie instalacje.

  • 6. Data: 2012-05-26 06:56:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wasyl wrote:

    > a co sądzicie o klasycznych rurach stalowych?
    > niektórzy robią jeszcze takie instalacje.

    szczerze powiem że nie spotkałem takiego inwestora...

    w dużych instalacjach czasem sie robi w tym główne ciągi bo jest to
    najtańśza materiałowo instalacja szczególnei przy dużych średnicach, gdy
    trzeba rury puszczeć po wierzchu.

  • 7. Data: 2012-05-26 17:42:40
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 25 Maj, 23:16, "Wasyl" <w...@o...pl> wrote:

    > a co s dzicie o klasycznych rurach stalowych?
    > niekt rzy robi jeszcze takie instalacje.

    Ja czasami robię. Kotłownie i okolice, zwłaszcza gdy duże moce i/lub
    paliwo stałe.
    Ale od rozdzielaczy Pex (wirsbo) albo alupex (Purmo, Henco, Uponor)

    p.

  • 8. Data: 2012-05-28 11:48:27
    Od: marsel <marcin@pl>

    > bo mam do niego 100% zaufania...
    >
    > a różnych systemów używałem.

    No dobra, ale ta sama rura ma zastosowanie w podłogówce i rozprowadzeniu
    ciepłej wody? Czy może to drugie zastosowanie wymaga otuliny?

  • 9. Data: 2012-05-28 19:29:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marsel wrote:

    > No dobra, ale ta sama rura ma zastosowanie w podłogówce i
    > rozprowadzeniu ciepłej wody? Czy może to drugie zastosowanie wymaga
    > otuliny?

    otuline zawsze si edaje gdy chcemy ograniczać starty ciepła na przesyle.

    w przepadku podłogówki długie gałęzie też izoluje zwykle tak aby rura grzała
    tam gdzie ma grzać.