    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 30 Sep 2015 10:22:02 -0700 (PDT)
    Subject: Zbieranie deszczówki
    From: "t...@o...pl" <t...@g...com>

    Witam ponownie forumowiczów :-)

    Chciałem się pochwalić, że podłączyłem dom do kanalizacji miejskiej.

    Pozostało więc szambo trzykomorowe 7m3, które Wydział Ochrony Środowiska pierwotnie
    kazał zasypać. Napisałem więc pismo z uzasadnieniem że w celach proekologicznych będę
    w nim gromadził deszczówkę. Zgodzili się.
    Zabrałem się więc do roboty. Po ostatnim opróżnieniu szambiarką, oczyściłem je
    gruntownie myjką ciśnieniową, resztki zmytego syfu przepompowałem pompą do studzienki
    kanalizacyjnej. Zabieg mycia powtarzałem kilkakrotnie aż ściany były pozbawione syfu.
    Wnętrze pomalowałem wapnem i pierwszą komorę podłączyłem do głównej nitki spustowej z
    rynien, która akurat parę metrów dalej przebiega w stronę lasu.
    W pierwszej komorze na dnie zrobiłem grube na 50cm żwirowe złoże do odfiltrowania
    śmieci jakie niesie woda z dachu. Komora z filtrem żwirowym połączona została z drugą
    komorą syfonem z rury PCV50mm. Woda zasysana jest spod złoża żwirowego rurą schowaną
    pod bardzo drobną siatką która zabezpiecza przed zasysaniem żwiru. Komory druga i
    trzecia są połączone prostymi przepustami tak że stanowią w zasadzie jedną przestrzeń
    o swobodnym przepływie.
    Rura ssawna hydroforu z filtrem wiskozowym zanurzona jest w trzeciej komorze.

    Po jednym dniu opadów wszystkie komory są pełne. Woda na początku lekko jeszcze
    zalatywała ale obecnie już po kilkukrotnym cyklu napełniania nie czuć żadnego
    "obcego" zapachu.
    Hydrofor ogrodowy zakupiony kiedyś w Lidlu znalazł swoje stałe miejsce. Stoi na
    komorze szamba pod docieploną styropianem skrzynką. To na wypadek gdyby nastały
    pierwsze przymrozki a ja nie zdążyłbym ze spuszczeniem wody.
    Starą rurę PCV 160mm na odcinku od domu do szamba też wykorzystałem. Została odcięta
    tuż przy fundamencie od wylotu z domu i zakorkowana. Wciągnąłem w nią wcześniej dwie
    rury niebieskie PCV 25mm. W jednej rurze umieściłem kabel zasilania hydrofor, drugą
    płynie woda z hydroforu do kranu na ścianie budynku.

    Pierwsze co zrobiłem z wykorzystaniem tej wody, to gruntowne mycie kostki brukowej
    wokół domu z użyciem myjki ciśnieniowej. Nawet nie zdawałem sobie sprawy, że aby to
    zrobić dokładnie, zużyć należy ogromne ilości wody. Podczas mycia opróżniłem całą
    zawartość zbiorników. Na szczęście kolejnej nocy i dnia ponownie zostały napełnione z
    opadów.
    Podlewanie wodą roślin nie wymaga takich ilości wody. Wody starcza na ten cel nawet
    na miesięczną suszę. Tak stwierdził mój sąsiad który za moją namową też zbiera
    deszczówkę ale on był w zasadzie pierwszy bo wcześniej udało mu się zrobić
    podłączenie domu do kanalizy. Niemniej jednak on nie ma żadnej filtracji, i
    zastosował u siebie abisynkę do której potem dołączył pompę głębinową. Jednak brak
    filtracji powoduje że u niego woda nie nadaje się do myjki ciśnieniowej bo u niego z
    abisynki leci woda z wszelkimi liśćmi, igłami, owadami itd.

    Teraz podczas mycia myjką ciśnieniową elewacji domu, nie muszę zwracać uwagi na to
    zachlapywanie. Woda nie pozostawia na szybach ani jednej kropeczki. Idealnie nadaje
    się też do mycia samochodów bo też nie pozostawia śladów na szybach czy karoserii.
    Auto po takim umyciu wygląda jak świeżo z salonu :-)
    Polecam. Oszczędności są wymierne. U mnie 1m3 wody kosztuje obecnie ponad 10zł.