  • 71. Data: 2012-03-07 20:37:17
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:jj8gg4$rvf$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości grup

    > Jak cala tzw. 'inteligencja" domu.
    > Jak przeczytałem co ma wykombinowane np. Amir w swoim domu to zastanawiam
    > się czy ktokolwiek oprócz niego to potrafi obsłużyć.
    > Nie mówiąc już o zerowej przydatności w praktyce większości tego typu
    > wynalazków.

    No wlasnie. Odczyt temp. wody wejscia, wyjscia CWU, czy temp. zasilania CO
    mnie jakos nie rajcuje na codzien. Po kiego mam sie tym zajmowac? Ustawilem
    kociol i mam to gdzies. Ile mozna sie gapic na te dane? Wilgotnosc w domu,
    temp. w pokojach.... Nie lepiej to zyc jakos ciekawie?

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2012-03-07 20:40:06
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > Ustawilem kociol i mam to gdzies. Ile mozna sie gapic na te dane?
    > Wilgotnosc w domu, temp. w pokojach.... Nie lepiej to zyc jakos ciekawie?

    Tutaj się z Tobą zgodzę :-) Amirek przesadza w swych dociekaniach zużycia
    opału :-) Gdyby miał pompę ciepła to bym go rozumiał ale przy piecu na miał
    i takie cyrki ? :-)

  • 73. Data: 2012-03-07 21:45:22
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > Ustawilem kociol i mam to gdzies. Ile mozna sie gapic na te dane?
    > Wilgotnosc w domu, temp. w pokojach.... Nie lepiej to zyc jakos ciekawie?

    Dokładnie w tym jest rzecz.
    Porządna automatyka inteligentnego domu ma zapewnić normalne funkcjonowanie
    tak jakby tej automatyki nie było. Ja to określam jako "ma być przezroczysta
    dla użytkownika"

  • 74. Data: 2012-03-07 21:56:52
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A o co innego tu chodzi ? :-) Nie przepłacić, mieć stosunkowo dobra
    > funkcjonalność kosztem może budowania złożonych algorytmów ale mieć czym
    > sie pochwalić :-) Jak zapytają ile taki system kosztuje to mówię sto
    > tysięcy :-)

    Sprzedałem dom, gdzie miałem trochę automatyki. Nowy nabywca, mieszkający
    obok kolega był zdziwiony tym co zobaczył i jak to funkcjonuje. Pomimo, że
    bywał w tym domu wielokrotnie nie wiedział o tym, że w domu jest tyle
    automatyki, że mogę zdalnie otwierać i zamykać drzwi oraz załączać i
    wyłączać alarm, że dokładnie wiem co się dzieje w domu oraz kto i w którym
    miejscu przebywa, kto wchodzi i wychodzi, że wszyscy sąsiedzi oraz
    przypadkowe typy byli tylko oszukiwani funkcją symulacji obecności
    domowników, że ujadające w domu psy, kiedy ktoś podchodził pod drzwi czy
    okna są tylko nagrane i reagują na pukanie, dzwonienie, a nawet samo
    przebywanie pod drzwiami czy oknami, że światło działającego wieczorem
    telewizora nie pochodzi od telewizora, że jak ktoś się dobijał do domofonu
    czy drzwi to rozmawiał ze mną oddalonym od tego miejsca wiele kilometrów, że
    wszelkie próby włamania musiały zakończyć się porażką i schwytaniem przez
    ochronę, że wszelkie przyłącza wodne oraz instalacje centralnego ogrzewania
    były zabezpieczone przed zamarznięciem i w razie spadku temperatury
    uruchamiały się specjalne kable grzewcze oraz grzałki bez mojej ingerencji,
    a informacje o tym trafiały do mnie, że każda próba odcięcia prądu, awaria
    jakiegoś systemu, próba włamania, próba podpalenia czy wybicia szyb
    powodowała wysłanie informacji o tym fakcie do mnie i do ochrony. Ludzie
    sobie nawet nie zdawali sprawy z tego, że dom jest niezamieszkały od kilku
    lat, że światła zapalają się i gaszą automatycznie realizują funkcję kilku
    rodzajów oświetlenia (dzienne, wieczorne, nocne).

    Wiesz dlaczego te wszystkie systemy były tak skuteczne?
    Bo nigdy nikomu się tym nie chwaliłem i poza mną oraz kilkoma osobami z
    rodziny nikt nic o tym nie wiedział, nawet firma ochroniarska.
    Dla osób, które tam przychodziły wszystkie funkcje włączników były normalne.
    Działały w normalny sposób jak u każdego - po prostu były przezroczyste,
    choć elektronika współpracując z czujkami ruchu, cały czas czuwała i
    wygaszała oświetlenie po zapominalskich .

    > A dałem tysiaka :-)
    > I jako alarn jest to zupełnie przyzwoity alarm z liniami parametrycznymi.
    > Dokupiłem tylko dialer gsm za 250PLN i już.

    A co zrobisz jeżeli będziesz zmuszony wynająć ochronę?
    Wiesz jak działa stacja monitorująca i co jest potrzebne?

  • 75. Data: 2012-03-07 22:26:15
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

    > Porządna automatyka inteligentnego domu ma zapewnić normalne
    > funkcjonowanie tak jakby tej automatyki nie było. Ja to określam jako "ma
    > być przezroczysta dla użytkownika"

    Prawisz jak sprzedawca, który mnie kiedyś chciał naciągnąć na "system" :-)
    Jak podał cenę to usiadłem :-)
    Te marketingowe gadki :-) I jeszcze miał niewidzialnie o mnie dbać :-)
    A jak go zapytałem o wycenę co mi chce sprzedać i za ile to nie chciał
    powiedzieć :-) Pewnie na PLC chciał to zrobić :-)

  • 76. Data: 2012-03-07 22:31:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > A co zrobisz jeżeli będziesz zmuszony wynająć ochronę?
    > Wiesz jak działa stacja monitorująca i co jest potrzebne?

    Mam ochronę z lokalnej firmy. Dali swój dialer, który umieścili na strychu.
    Podłączyłem tam jedną parę przewodów od centralki. Chcieli mieć sygnał o
    włączeniu czuwania alarmu ale nie zgodziłem sie na to, bo nie muszą wiedzieć
    kiedy nikogo nie ma czy częściowo nie ma. Mam tak zaprogramowane, że dopiero
    jak wszyscy wychodzą to przez przekaźnik przepuszczam im sygnał z alarmu, a
    tak są ślepi. Myślą, że alarm cały czas uzbrojony, bo nie wiadomo czy sama
    ochrona nie daje cynku złodziejowi.

  • 77. Data: 2012-03-08 07:12:42
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >kocioł i mam to gdzies. Ile mozna sie gapic na te dane? Wilgotnosc w domu,
    >temp. w pokojach.... Nie lepiej to zyc jakos ciekawie?

    Do tego km kabli jeszcze musi być.
    Ja u siebie mam alarm ale praktycznie go nie zazbrajam- był mi potrzebny na
    czas budowy to zrobiłem.
    Jak wyjechaliśmy na kilka dni to klucze dałem teściowi żeby zajrzał do
    chałupy co i jak. Jak bym miał pomontowana inteligencje + 3 alarmy to by
    wlazł do domu bo on techniczny nie jest;)

  • 78. Data: 2012-03-08 07:44:25
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "kiki"<...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Kiki, a co Ty w tym banku robisz?
    > Jak sam pisales na pieniadzu sie nie znasz, na finansach sie nie znasz, na
    > rynkach finansowych sie nie znasz, to tak zastanawiam sie, co w banku moze
    > robic taki ktos?

    Jak w banku i się nie zna to prezes, albo przynajmniej dyrektor być
    musi. Od znania się to są pracownicy.

    pozdrawiam
    rafał

  • 79. Data: 2012-03-08 07:55:08
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:
> [...]
    > lat, że światła zapalają się i gaszą automatycznie realizują funkcję
    > kilku rodzajów oświetlenia (dzienne, wieczorne, nocne).

    Kilka lat dom niezamieszkały, nikt go nie chciał kupić dlaczego ? i
    utrzymywanie tego wszystkiego. Bogaty być musisz. Szczególnie rozbroiły
    mnie szczekające kilka lat psy i żadnego nigdy nie widać. Albo twoi
    sąsiedzi to debile i nie zauważyli, że masz niewidzialnych szczekaczy,
    albo nie chcieli ci robić przykrości.
    A co do automatyki, to robisz z tego takie wow jakby nie wiadomo co.
    Akurat mam z tym dużą styczność i systemy za kilkaset zł z prostymi
    funkcjami wcale nie są gorsze od tych za kilkadziesiąt tysiaków,
    realizują tylko trochę inne funkcje, a nie mają milionów zbędnych
    bajerów. Jeśli będę musiał zasterować przekaźnikiem od rolety nie muszę
    brać wypaśnego crestrona, czy cue którym będę zarządzał z Dubaju, tylko
    zobaczę czy w Elmesie nie ma czegoś podobnego. I tyle cała reszta to
    bełkot marketingowy, na który dajesz się nabierać, a co najgorsze chyba
    też starasz się wciskać go klientom.

    pozdrawiam
    rafał

  • 80. Data: 2012-03-08 08:07:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2012, 08:55:08 UTC+1 użytkownik rrr napisał:
    > Szczególnie rozbroiły mnie szczekające kilka lat psy i żadnego nigdy nie widać.
    Albo twoi sąsiedzi to debile i nie zauważyli, że masz niewidzialnych szczekaczy,
    albo nie chcieli ci robić przykrości.

    Mnie ciekawią te rozmowy przekazywane z domofonu na komórke kilkaset km dalej.
    Ciekawe jak gadał z listonoszem np że w domofonie go słychac a w domu go nie ma więc
    listu nie odbierze.
    Te bajery ładnie wyglądaja w opisach w praktyce o kant dupy je rozbić.