  • 1. Data: 2013-03-08 22:01:56
    Temat: Zgłoszenie altany
    Od: "Kpt.Tygrysek" <k...@w...pl>

    Witam!

    Mam działkę 1450m2 i chciałbym na wiosnę postawić na niej dwie altany, na
    razie tylko zadaszone.
    Dwa duże prostokąty wykorzystujące cała możliwą przysługującą mi
    powierzchnię.
    Proszę o porady do zgłoszenia. Jakie są wymagane dokumenty?
    Dawno,dawno temu, któryś z grupowiczów napisał,że dobrze jest napisać w
    zgłoszeniu,że altana jest "trwale związana z gruntem lecz bez fundamentów".
    Coś takiego właśnie. Takie słowa klucze dla urzędnika.

    Bardzo proszę o podjęcie tematu i porady.

    Pozdrawiam.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-03-09 17:21:36
    Temat: Re: Zgłoszenie altany
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Takie słowa klucze dla urzędnika.

    O slowa kluczowe najlepiej zapytac... urzednika. Powaznie. W RP v3.0
    jasnie pan/pani urzednik w zaleznosci od urzedu, a nawet okienka w
    urzedzie ma rozne upodobania. U mnie pietrzyli trudnosci jakbym chcial
    kwatere glowna NATO budowac. Okazalo sie, ze jasnie pani ma widocznie
    jakis uraz do slowa "altana" i po zmnianie tylko tego 1 slowa wszystko
    poszlo gladko. Generalnie nie moze to byc cos, w czym da sie mieszkac,
    wiec jesli zrobisz szkic i nazwiesz to altana, to problem, ale jak
    dokladnie to samo nazwiesz pomieszczeniem wykorzystywanym do produkcji
    rolnej, to OK.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2013-03-10 13:37:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-09 17:21, Pawel O'Pajak pisze:
> [...]
    > wiec jesli zrobisz szkic i nazwiesz to altana, to problem, ale jak
    > dokladnie to samo nazwiesz pomieszczeniem wykorzystywanym do produkcji
    Potwierdzam. Altana jest chyba synonimem zła wszelkiego, niektórzy
    urzędnicy byli chyba za młodu w jakiejś altanie molestowani. Wpisanie do
    zgłoszenia "ogrodzona wiata" "budka gospodarcza" "pomieszczenie do
    przechowywania materiałów ogrodowych" (albo inne radosne słowotwórstwo
    rolniczo-budowlane) rozwiązuje 90% problemów formalnych...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-03-10 17:29:49
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Kpt.Tygrysek" napisał w wiadomości grup

    >Mam działkę 1450m2 i chciałbym na wiosnę postawić na niej dwie altany, na
    >razie tylko zadaszone.
    >Dwa duże prostok?ty wykorzystuj?ce cała możliw? przysługuj?c? mi
    >powierzchnię.

    Jeżeli ta Twoja działka to "rodzinny ogródek działkowy" to w ogóle nigdzie
    nie musisz zgłaszać.
    Jeżeli jednak nie to zgłaszasz jako budynek gospodarczy, altana, wiata lub
    oranżeria (oczywiście pow. zabudowy do 25m2)

  • 5. Data: 2013-03-11 18:03:59
    Od: hk <h...@g...com>

> [...]
    >
    > Jeżeli jednak nie to zgłaszasz jako budynek gospodarczy, altana, wiata lub
    >
    > oranżeria (oczywiście pow. zabudowy do 25m2)
    "Rodzinny ogród działkowy"- Prawo budowlane art.29, ust. 1, pkt. 4 znalazłem to.
    Ale w jaki sposób z działki budowlanej czy rolnej zrobić "rodzinny ogród działkowy"?

  • 6. Data: 2013-03-11 18:24:42
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >Ale w jaki sposób z działki budowlanej czy rolnej zrobić "rodzinny ogród
    >działkowy"?

    Nie ma szans ;)
    "Rodzinne ogrody działkowe zakładane są na gruntach stanowiących własność
    Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz Polskiego Związku
    Działkowców."

  • 7. Data: 2013-03-11 19:09:29
    Od: "Kpt.Tygrysek" <k...@w...pl>

> [...]
    > Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz Polskiego Związku
    Ale wracając do tematu.
    Czyli mogę postawić dwie altany po 25m2 na działce w różnych miejscach ,
    zabudowanych ścianą od płotu 3m i nazwać je "{zadaszenie do przechowywania
    sprzętów ogrodowych" ? Tak?
    Komentarze?

    Proszę o uwagi.
    Wiem , że muszę mieć mapkę i wrysować z wymiarami altany, do tego szkice
    altan i nie pamiętam co jeszcze?
    A! Zgłoszenie altan/zadaszen czy czegoś tam ;-)

    Zbliża się wiosna więc z porad na pewno skorzysta więcej osób!

    Jacek

  • 8. Data: 2013-03-15 19:21:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > przechowywania materiałów ogrodowych" (albo inne radosne słowotwórstwo
    > rolniczo-budowlane) rozwiązuje 90% problemów formalnych...

    A bo wielu ludzi myśli, że altana to domek letniskowy - używają tych pojęć
    zamiennie i stąd urzędnicy mają alergię. Trzeba im spokojnie tłumaczyć, że
    to nie domek do mieszkania ale aby w nim trzymać narzędzia ogrodowe i wtedy
    wszystkie problemy znikają.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-03-15 19:26:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kpt.Tygrysek" napisał w wiadomości grup

    > Komentarze?
    > Proszę o uwagi.

    Uważaj aby nie napisać, że chcesz tam trzymać drewno do kominka - bo ktoś
    już się na tym przejechał :-)

    > Wiem , że muszę mieć mapkę i wrysować z wymiarami altany, do tego szkice
    > altan i nie pamiętam co jeszcze?
    > A! Zgłoszenie altan/zadaszen czy czegoś tam ;-)

    Zapytaj w _swoim_ urzędzie. Ja znam dwa skrajne przypadki (i nie wiem, który
    urzędnik prawidłowo interpretował przepisy) w jednym urzędzie pani kazała
    aby szkic był zrobiony na mapie do celów projektowych i podpisany przez
    uprawnionego architekta, w drugim wystarczyła mapka poglądowa i odręczny
    rysunek inwestora.

    Problem nigdy mnie nie dotyczył więc nie miałem dość motywacji by sprawdzać
    czego może wymagać urzędnik, a co jest tylko jego fanaberią.

    Pozdrawiam
    Ergie