  • 1. Data: 2009-11-12 13:28:30
    Temat: Zgłoszenie prac do nadzoru budowlanego
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    witam.
    Mam pytanie takie do będących w temacie. Jest do wykonania izolacja
    pozioma (metodą iniekcji) w szkole. Jak wygląda tryb postępowania i
    procedury przy takich pracach. Chodzi mi o projekty, odbiory,
    dzienniki budowy. Znalazłem w necie dokument, gdzie takie prace
    zaczynały się od projektu i to nie wykonywanego przez firmę która ma
    odtwarzać izolację, ale przez zewnętrznego projektanta, po wykonaniu
    pomiarów na obiekcie itd. Co dalej, mam projekt, gdzie i komu to
    zgłaszam, co jeszcze muszę załatwić - bo dalsze etapy odbiorów każdej
    pracy, nawiertów, zalewania preparatem, zalewania zaprawą, pomiary
    końcowe itp to znam.
    Ile trzeba doliczyć czasu i kasy na zgłoszenia, odbiory, pomiary itd.
    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2009-11-12 21:19:44
    Temat: Re: Zgłoszenie prac do nadzoru budowlanego
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Ponieważ nie naruszasz konstrukcji budynku to takie prace można zakwalifikować do
    zwykłego remontu, co nie wymaga pozwolenia na budowę a tylko zgłoszenia. Czyli
    wniosek w starostwie i 30 dni odczekania.

  • 3. Data: 2009-11-12 23:27:34
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    On 12 Lis, 22:19, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Ponieważ nie naruszasz konstrukcji budynku to takie prace można zakwalifikować do
    zwykłego remontu, co nie wymaga pozwolenia na budowę a tylko zgłoszenia. Czyli
    wniosek w starostwie i 30 dni odczekania.

    No i tutaj mam właśnie dwie różne opinie - od dwóch inspektorów, jeden
    mówi to co ty, że nie naruszam, drugi, zaraz wyliczył że tyle otworów,
    w takim murze - to osłabienie konstrukcji nawet o 20% i wymaga
    projektu i pozwolenia oraz prowadzenia dziennika. I bądź tu mądry. Czy
    iść na łatwiznę i tylko zgłosić, gorzej jak się ktoś przyczepi o jakąś
    samowolę budowlaną, lub co gorsza coś się stanie...

  • 4. Data: 2009-11-13 13:54:42
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 13 Lis, 00:27, DigTel <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > iść na łatwiznę i tylko zgłosić, gorzej jak się ktoś przyczepi o jakąś
    > samowolę budowlaną, lub co gorsza coś się stanie...

    No i masz. Naruszenie konstrukcji nawiertami do iniekcji. Jamais.
    Tylko i wyłącznie zgłoszenie wykonania. Następnie wykonanie i
    zgłoszenie zakończenia prac. To tyle.