  • 1. Data: 2009-11-11 15:58:46
    Temat: bateria termostatyczna
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Bateria termostatyczna na wanne. Niby luksusowa rzecz ale po ostatnim obadaniu
    markietów wychodzi ze drozsza o jakas 100-ke od normalnej z średniej polki cenowej.

    Widzialem takie po jakies 350zl.

    I teraz pytania:
    -jak dziala dla bardzo gorącej wody? Na manetce nie ma oznaczenia innego niz
    jakies 55stopni. Czy taka temperatura jest maksymalną jaką mozna dostać na wyjsciu?

    -jak wspolracuje z przeplywowym? Przeplywowy ma stala moc grzalki i jesli
    odpowiednio sie zdlawi strumien to rezultat wyjsciowy moze byc (chyba) naprawde
    nieciekawy.

    -jak z trwaloscia?

    Kusi mnie zeby kupic bo roznica w cenie nie jest zaporowa ale nie wiem czy warto
    z powodu przeplywowego i z powodu trwalosci.
    Problem z przeplywowym od biedy mozna olac bo i tak w lato se postawie kaloryfer
    grzejny na dachu a przeplywowy uzyty bedzie tylko na wiosne i jesien.

    Macie jakies zalecenia?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2009-11-11 18:00:37
    Temat: Re: bateria termostatyczna
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1e8e.000000ce.4afadf36@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > niz
    > jakies 55stopni. Czy taka temperatura jest maksymalną jaką mozna dostać na

    To jest raczej maksymalna temperatura możliwa do uzyskania. Lepsze modele
    mają bezpiecznik przy ok. trzydzistu kilku stopniach by się nie poparzyć
    przez przypadek. Co do trwałości to mam od ponad 10 lat baterię
    termostatyczną firmy Grohe i nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Do
    nowego mieszkania także brałem armaturę tylko Grohe, bo nie zmienia się
    zwycięskiej ekipy.

  • 3. Data: 2009-11-11 19:24:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:hdeu49$5se$1@newsread2.aster.pl...

    > Lepsze modele mają bezpiecznik przy ok. trzydzistu kilku stopniach by się
    > nie poparzyć

    Wszystkie. Przynajmniej ja nie zauważyłem baterii bez tego przycisku.

    Marek

  • 4. Data: 2009-11-11 19:31:03
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > -jak wspolracuje z przeplywowym? Przeplywowy ma stala moc grzalki i jesli
    > odpowiednio sie zdlawi strumien to rezultat wyjsciowy moze byc (chyba)
    > naprawde
    > nieciekawy.

    Baterie termostatycznie nie nadają się do układów z przepływowymi
    podgrzewaczami wody.

    Spytaj sprzedawcę - potwierdzi.

    Druga sprawa - po co Ci termostat przy wannie? W prysznicu rozumiem ;)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2009-11-11 19:35:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    wolim pisze:

    > Druga sprawa - po co Ci termostat przy wannie? W prysznicu rozumiem ;)

    Małe dzieci?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-11-11 19:50:26
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Małe dzieci?

    Małego dziecka do łazienki samego się nie wpuszcza. Nie wspominając już o
    kąpieli w wannie Jak rodzic jest wygodny, to owszem, taka bateria może być
    przydatna.

    Z pedagogicznego punktu widzenia, dziecko sparzy się tylko raz. Zresztą nie
    będzie to mocne poparzenie - 60 stopni to nie wrzątek.

    :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 7. Data: 2009-11-11 20:03:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Baterie termostatycznie nie nadają się do układów z przepływowymi
    > podgrzewaczami wody.
    Może elektrycznymi tak ale ja przez jakiś czas miałem w domu kocioł
    dwufunkcyjny z przepływowym podgrzewaniem wody i niczego nie zauwazyłem.
    Kocioł przy zapotrzebowaniu na mniejszą ilość ciepłej wody zmniejszał
    płomień i po sprawie.

    > Druga sprawa - po co Ci termostat przy wannie? W prysznicu rozumiem ;)

    Oj przy wannie sprawdza się i to bardzo.
    Ja np. ustawiam na 39-40stC i reszta mnie nie interesuje. Pozbywam się
    zbędnego kręcenia "za ciepła za zimna"

    Marek

  • 8. Data: 2009-11-11 20:19:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    wolim pisze:
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Małego dziecka do łazienki samego się nie wpuszcza. Nie wspominając już o
    > kąpieli w wannie

    Małe dziecko, duże dziecko - zawsze taka bateria jest przydatna.

    > Jak rodzic jest wygodny, to owszem, taka bateria może być
    > przydatna.

    Zresztą - wygoda dorosłych też jest ważna. :)

    > Z pedagogicznego punktu widzenia, dziecko sparzy się tylko raz.

    Żartujesz? :)

    > Zresztą nie
    > będzie to mocne poparzenie - 60 stopni to nie wrzątek.

    A o tym porozmawiaj z dzieckiem które oblało się 'tylko'
    sześdziesięciostopniową wodą :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-11-11 20:24:36
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Z pedagogicznego punktu widzenia, dziecko sparzy się tylko raz. Zresztą
    > nie będzie to mocne poparzenie - 60 stopni to nie wrzątek.

    "Małe dziecko ma skórę znacznie bardziej podatną na oparzenie. Odczyn
    oparzeniowy może spowodować kilkuminutowy kontakt z wodą o temperaturze
    zaledwie 45-47 stopni Celsjusza (zbyt gorąca kapiel). Woda o temperaturze
    70-80 stopni powoduje u dziecka poważne oparzenia już po 1 sekundzie
    kontaktu ze skórą."

    Marek

  • 10. Data: 2009-11-11 22:03:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:hdf36a$o4e$1@news.interia.pl...

> [...]
    > zaledwie 45-47 stopni Celsjusza (zbyt gorąca kapiel). Woda o temperaturze
    > 70-80 stopni powoduje u dziecka poważne oparzenia już po 1 sekundzie

    Nie wnikam w sens (uwazam, ze lepiej przy dzieciach takie baterie
    miec) ale co wnosi ten wklejony przez Ciebie cytat ? Wolim pisze o
    60st., a Ty wklejasz zdanie z ktorego wynika, ze dziecko poparzy sie
    powyzej 70st lub 45-47 przebywajac w takiej wodzie min. kilka minut ;)
    Tez uwazam, ze 60st. to nie wrzatek - organizm sam zareaguje i sie
    "usunie", do poparzen na pewno nie dojdzie :) Ja sobie czasem
    napuszcze do wanny 50-52st i do tego wchodze i sobie leze pare minut i
    nic mi nie jest choc skora czerwona ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.