  • 1. Data: 2009-11-11 15:10:05
    Temat: jak nauczyc sie klasc plytki?
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Witam. Poszukuje istruktarzu, jak nauczyc sie klasc plytki oraz jaki sprzet
    do tego zakupic... Gdyby ktos sluzyl dobra rada bede wdzieczny.

    mihcal

  • 2. Data: 2009-11-11 15:30:10
    Temat: Re: jak nauczyc sie klasc plytki?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    sailling8 <s...@U...fm> wrote:
    > Witam. Poszukuje istruktarzu, jak nauczyc sie klasc plytki oraz
    > jaki
    > sprzet do tego zakupic... Gdyby ktos sluzyl dobra rada bede
    > wdzieczny.

    Moja rada:

    1) wejdź na stronę www.google.pl
    2) wpisz magiczne zaklęcie "instrukcja układania glazury"
    3) naciśnij <enter>
    4) wybierz dowolny ze znalezionych linków
    5) przeczytaj
    6) ew. powtórz kroki 1-5 dla innych linków
    7) przemyśl
    8) jak coś jeszcze będzie niejasne - o wtedy będzie najlepiej
    przyjść tutaj i zapytać o konkretne niejasności.

    Pozdrawiam i powodzenia

    J.

  • 3. Data: 2009-11-11 15:32:12
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Witam. Poszukuje istruktarzu, jak nauczyc sie klasc plytki oraz jaki sprzet
    > do tego zakupic... Gdyby ktos sluzyl dobra rada bede wdzieczny.
    >
    > mihcal

    Kup sobie kawal jakiejś równej płyty np. OSB, kilka metrów kwadratowych płytek,
    klej. I trenuj. Najpierw w poziomie a jak zacznie wychodzić to w pionie.
    Przyklejanie płytek to prosta czynność manualna. Tylko trening.

  • 4. Data: 2009-11-11 15:58:27
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kogutek <k...@o...pl> wrote:

    > Kup sobie kawal jakiejś równej płyty np. OSB, kilka metrów
    > kwadratowych płytek, klej. I trenuj.

    I co będzie wart taki trening? "Nauczy się" kłaść płytki na równej
    płaszczyźnie, na cienkim kleju a potem pierwsza ściana nie tak równa
    jak ta płyta OSB (czyli w praktyce: dowolna ściana) go na łopatki
    rozłoży. O wszelkich wykończeniach nawet nie wspominając.

    J.

  • 5. Data: 2009-11-11 16:39:28
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > ta płyta OSB (czyli w praktyce: dowolna ściana) go na łopatki rozłoży. O
    > wszelkich wykończeniach nawet nie wspominając.

    ja polozylem w wynajmowanym mieszkaniu na dwoch scianach, pod zlewem nad
    wanna, bylo kilka "trudniejszych" miejsc. wyszlo calkiem niezle. podloga
    jest trudniejsza?

    no wlasnie, co wtedy jak sciana jest nierowna? daje sie wiecej kleju i
    rowna, czy wczesniej podgpisowuje?

  • 6. Data: 2009-11-11 17:05:02
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    a nie lepiej dac kafelkarzowi zarobic?

    ok - po macho'wskiemu ;) - jak ten chop z jaskini - sam se to zrobisz

    fajnie

    - nauczysz sie klaść płytki - i co z tego? ile czasu Ci to zajmie?
    wykorzystasz tą wiedzę ponownie?

    - kupisz narzędzia - wydasz kase - uzyjesz ich ponownie?

    - moze odkryjesz w sobie talent i zaczniesz to robic zawodowo

    - bedziesz mial ogromną satysfakcję

    - robotę wykonasz perfekcyjnie

    jesli na wiekszosc odpowiesz nie, daj sobie spokoj.

    chyba ze masz od zajobania wolnego czasu - to rozumiem

    ale jesli pracujesz, to lepiej sobie odpocznij, albo poswiec ten czas na
    zarobienie na glazurnika......

    jesli potrzebujesz do tego instruktarzu..... daj sobie spokoj.......... nie
    obraź się- jakbys pytał o instruktarz budowy rakiety, zrozumiałbym i zyczyl
    powodzenia w pasji, ale instruktarz kładzenia płytek nie zapowiada nic
    dobrego........

    --

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-11-11 17:07:01
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    p.s. dolicz tez koszt nauki - plytki do nauki, kleje, plyty, narzędzia -
    albo nadmiar na zmarnowane plytki bo tego nie unikniesz, chyba ze kazdą
    bedziesz tydzien obrabial - tylko kto w tym czasie na Ciebie zarobi ;)

  • 8. Data: 2009-11-11 18:08:28
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 11 Lis, 17:39, Tom <t...@o...pl> wrote:

    > no wlasnie, co wtedy jak sciana jest nierowna? daje sie wiecej kleju i
    > rowna, czy wczesniej podgpisowuje?

    Się przykłada do ściany łatę (deskę, długą poziomicę itp.) i się
    patrzy jak bardzo ściana jest nierówna. Niewielkie nierówności można
    równać klejem w trakcie kładzenia płytek, nakładając go pacą z
    większymi zębami, większe - niestety trzeba najpierw wyrównać.

    J.

  • 9. Data: 2009-11-11 18:52:23
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "basti78" napisał
    > tylko na co są wieksze szanse?skoro kolega pyta o poradnik kladzenia
    > plytek? znaczy wyobrazenie o robocie i doswiadczenie = 0

    ozacza że kolega ma dwie prawe ręce, potrafi myśleć i ma zapał do pracy (nie
    jest leniem:O)
    czy ty uważasz że żeby zostać fachowcem od kładzenia kafelkuf czy
    oprużniania śmietnikuf to trzeba studia kafelkarskie zrobić z doktoratem czy
    jak?
    jak ktoś nie jest sierota to wszystko zrobi, bez znaczenia czy się na tym
    zna i czy ma doświadczenie, jak zrobi to się nauczy, a jak ktoś dupa to robi
    10 lat a i tak gówno umie!!!!

    > i kto bedzie zarabial na te plytki, jak bedzie je kladl w tym czasie? ale
    > to moze zboczenie wolnych zawodow - na etacie sobie urlopik chlapniesz i
    > rozwiazanie gotowe

    wyobraź sobie że nie wszyscy pracują po 16 hodzim dziennie przez 6dni w
    tygodniu, więc czas się zawsze znajdzie, a może ta osoba jest akurat
    bezrobotna i tego czasu ma aż nadto?:O)

  • 10. Data: 2009-11-11 19:21:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a nie lepiej dac kafelkarzowi zarobic?

    A dlaczego ma dać zarabiać kafelkarzowi skoro chce to zrobic sam

    > ok - po macho'wskiemu ;) - jak ten chop z jaskini - sam se to zrobisz
    >
    > fajnie

    Ale robiąc samemu wiesz przynajmniej ze jest zrobione dobrze

    > - nauczysz sie klaść płytki - i co z tego? ile czasu Ci to zajmie?
    > wykorzystasz tą wiedzę ponownie?

    A co to za wiedza tajemna. zacznie od kotłowni potrenuje i wchodzi na
    salon.Jak nie ma dwóch lewych rak to sobie poradzi
    > - kupisz narzędzia - wydasz kase - uzyjesz ich ponownie?

    Kasy na narzędzia nie wyda za duzo a na pewno mniej jak zaplata za
    kafelkarza- a niektorzy kafelkarze ponad 80zł za metr liczą
> [...]
    >
    > chyba ze masz od zajobania wolnego czasu - to rozumiem
    >
    > ale jesli pracujesz, to lepiej sobie odpocznij, albo poswiec ten czas na
    Zaufaj fachofcom to zobaczysz co zrobią z twojego domu za Twoje ciężko
    zarobione pieniądze.

    Kris