  • 1. Data: 2009-11-10 19:36:43
    Temat: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "R" <n...@w...pl>

    A ja pozwolę sobie storpedować te naciągane usprawiedliwienia dla
    podłogówki, jako że miałem do czynienia z wieloma systemami, a ostatnie
    posty to chyba usprawiedliwienie "dlaczego dałem ciała i zamontowałem to
    badziewie":
    - lans i modny temat na zasadzie - "mam w chacie podłogówkę" w takiej
    warszawce dla krawaciaży idealny gadżet
    - duża bezwładność w stosunku takiego centralnego - to powinien być chyba
    najważniejszy argument) + grzejników alu lub innych żeli = centralnym
    chajcuje się szybciej, efekt jest bardziej efektywny (nie efektowny) i
    większy wpływ na regulacje
    - problemy z izolacją i tym co położyć na podłogę

    Generalnie jak ktoś chce zaszpanować, że ma zajebi...ą podłogówkę,
    izolowaną, pierdu, pierdu - nie wierzę - sposoby sterowania i kontroli
    podobne są w wielu systemach grzewczych, więc jedyną zaletą podłogówki to
    jest chyba tylko brak grzejników (których i tak nie widać pod parapetem) i
    przyjemne odczucie w nogach (które przy rozprowadzaniu rurek do centralnego)
    i tak nagrzewa podłogę, więc sprowadza się to praktycznie tylko do dwóch
    zalet: a) brak kaloryferów b) lansu

    i tyle, a dalej to sobie usprawiedliwiajcie ten shit bezwładnościowy, ja mam
    rozwiązanie z termoregulatorem oczywiście tradycyjne alu-kaloryfery, termo
    trzymam minimum, jak mi się podoba podkręcam piec i w przeciągu 15min mam
    ciepełko jakie chce i nie czekam aż jakaś za przeproszeniem gów...podłoga
    się nagrzeje z prostego powodu - odczucie ciepła, które od razu jest
    odczuwalne właśnie przez przepływ przez element grzewczy typu kaloryfer (bez
    względu na typ) niz jak takowa podłoga oddda ciepło.

    więc jak ktoś chce sięlansować - podłogówka, jak ktoś praktyczność ceni to
    moim zdaniem central z grzejnikami.

    pozdr. r.

  • 2. Data: 2009-11-10 20:32:21
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    R pisze:
> [...]
    > kaloryfer (bez względu na typ) niz jak takowa podłoga oddda ciepło.
    >
    > więc jak ktoś chce sięlansować - podłogówka, jak ktoś praktyczność ceni

    Ty tak poważnie?
    Czy to zwykła wypucha?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-11-10 20:39:04
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    Przesadzasz,
    ja mam parkiet i nawet o podłogówce nie myślałem. I tak u mnie wszyscy w
    kapciach chodzą, bo tak ma być !!!
    Ale ci co mają na podłodze kamień i to jest ich własny wybór (dla mnie jest
    to temat dużo bardziej kontrowersyjny), to już wsiora wno czy podłogówka czy
    kaloryfer. Też bym chyba wtedy podłogówkę założył, bo właśnie nie ma
    kaloryferów, no i piec kondensacyjny zaczyna mieć sens.
    A że są z nią problemy ... stary, kup malucha, proste i tanie w naprawie,
    schemta elektryczmy na jednej stronie A5 się zmieści. A dzisiejsze samochody
    są zakręcone techniczne jak stado winniczków.

  • 4. Data: 2009-11-10 21:32:06
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 10 Lis, 20:36, "R" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > najważniejszy argument) + grzejników alu lub innych żeli = centralnym
    > chajcuje się szybciej, efekt jest bardziej efektywny (nie efektowny) i

    ale co tu regulowac przy dobrze ocieplonym budynku? ustawiasz by w
    pomieszczeniu bylo 22 stopnie, ewentualnie na noc by schodzilo o te 4
    stopnie max

    > - problemy z izolacją

    jaka izolacja?

    > i tym co położyć na podłogę

    no rzeczywiscie, jak chcesz kawalek drewnianej podlogi to robisz
    "scianówkę", w czym problem?
    jest tyle łudząco podobnych do drewna terakot, że głowa boli

    > więc jedyną zaletą podłogówki to
    > jest chyba tylko brak grzejników (których i tak nie widać pod parapetem)

    no pod parapetem to jest idealny przeplyw... a o zdrowym rozkladzie
    temperatur slyszal?
    a jak nie pod parapetem to piekne smugi na scianach sa...

    > i przyjemne odczucie w nogach (które przy rozprowadzaniu rurek do centralnego)
    > i tak nagrzewa podłogę

    nie ta skala
    http://www.youtube.com/watch?v=WMRrL8jiY1w

> [...]
    > trzymam minimum, jak mi się podoba podkręcam piec i w przeciągu 15min mam

    widzisz, roznica polega na tym, ze przy dobrej podlogowce i ocieplonym
    domu masz caly czas takie jakie chcesz ;-)

    > i nie czekam aż jakaś za przeproszeniem gów...podłoga
    > się nagrzeje z prostego powodu - odczucie ciepła, które od razu jest
    > odczuwalne

    pewno masz niedomiar pozytywnego odczucia ciepla i stad ta
    podpucha ;-)

    ps odmiana podlogowki jest instalacja przeciwoblodzeniowa na
    podjezdzie

    z.

  • 5. Data: 2009-11-10 22:11:06
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >ale co tu regulowac przy dobrze ocieplonym budynku? ustawiasz by w
    >pomieszczeniu bylo 22 stopnie, ewentualnie na noc by schodzilo o te 4
    >stopnie max

    przy podłogówce to niemożliwe i nieopłacalne aby temperatura na noc zeszła o 4
    stopnie
    poza tym co słysze złego o podłogówce to przeważnie od kogoś kto jej nie ma albo
    ma źle zrobioną...

  • 6. Data: 2009-11-11 00:03:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > więc jak ktoś chce sięlansować - podłogówka, jak ktoś praktyczność ceni to
    > moim zdaniem central z grzejnikami.

    Mlodziez zaczyna dojrzewac do usnetu niestety.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-11-11 07:38:50
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > kaloryfer (bez względu na typ) niz jak takowa podłoga oddda ciepło.
    >
    > więc jak ktoś chce sięlansować - podłogówka, jak ktoś praktyczność ceni to

    co do ortografii to:
    krawaciarz piszemy przez "rz" a "ż"
    hajcuje a nie chajcuje, to synku z niemieckiego pochodzi, ale do tego trzeba
    szkole skonczyc

    co do meritum sprawy to bardzo naciągnąłeś swoje torpedy,
    jak byś chodził do szkoły i uważał na lekcjach fizyki i miałbyś ogólną
    wiedzę techniczną
    to byś wiedział, że podłogówka jest najzdrowsza dla człowieka,
    ale wierz w w swoje teorie, będzie Ci się lepiej żyło

    pozdr
    p.

  • 8. Data: 2009-11-11 08:10:52
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    a najoptymalniejszy rozkład temperatur

    mniejsze straty względem konwencjonalnych grzejników

    mniejsze zuzycie energii? bo mniej jej potrzeba?

    aaaaaaaaaaale to wszystko pikuś...........
    widocznie u Ciebie na wsi wciąż są mocne wanny z hydromasażem ;))))))))

    turbodymomen wlasnie zawstydził grzejniki ;))))))))))))))
    (post tak samo debilny jak i te reklamy)

    --

    Sebastian

  • 9. Data: 2009-11-11 12:27:02
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "basti78" napisał:
    > a najoptymalniejszy rozkład temperatur mniejsze straty względem
    > konwencjonalnych grzejników mniejsze zuzycie energii? bo mniej jej
    > potrzeba?

    a niby skąd i dlaczego?:O)
    gdzie takie bajki wyczytałeś?:O)

    koleś ma 100% racji, bes dyskusji!!!!

  • 10. Data: 2009-11-11 13:46:12
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > A ja pozwolę sobie storpedować te naciągane usprawiedliwienia dla
    > podłogówki,

    Joł man. Jeżeli o mnie chodzi, to możesz sobie nawet zrobić dziure
    w suficie i palić ognisko na podłodze. Kurna chata to sie nazywa.

    Masz zajebistą regulację wtedy: dorzucasz chrustu - jest cieplej,
    nie dorzucasz - jest zimniej.

    Każdy sam sobie decyduje, co dla niego jest wadą a co zaletą i wybiera
    rozwiązanie, które ma najwięcej zalet.

    Jeżeli najważniejsza jest dla ciebie regulacja - wybierz kurną chatę.

    --
    pozdrawiam
    Nullification