  • 1. Data: 2009-11-10 19:30:01
    Temat: prace zimowe ?
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    Mam kilka pytan:

    1. Czy mozna jeszcze, o tej porze, ocieplac chate styropianem. Chodzi mi o
    to czy jak dam klej+siatka to nie popeka mi to przez zime. Ogolnie to pytam
    dlatego ze znalazlem ekipe i na teraz ma ona czas a na wiosne maja juz
    terminy.

    2. czy moze byc najpierw podlogowka i jastrych a potem tynki? Chce tynki
    cem-wapienne recznie wykonane a poki co nie mam wykonawcy. A i kable w
    polowie ;) A jesli bede mial mial ogrzewanie to, jak znajde bedzie mogl
    machac zima ... Na czas tynkowania zabezpieczone folia lub czyms podobnym

    3. Czy ocieplenie poddasza pianka poliuretanowa bedzie dobre od strony
    technologicznej. Czy tam w necie ze ma najlepszy wspoczynnik, trwalosc jak
    i inne parametry tez lepsze od welny czy styro. Natomiast jedynym
    "mankamentem" jest wyzsza cena.

    4 wavin termpower. przedstawil mi wycene 24kpln na wykonanie calej
    podlogowki z materialem. Podlogowka na calej powierzchni 220m2 Dom z
    poddaszem. Komplet bez pieca. w ofercie zawarte sa wszelakie rozdzielacze,
    szafki, pompo-mieszacze, ruara pex/al/pe-rt, panele xps3cm, dylatacja,
    dodatki do betonu (cokolwiek to ma znaczyc) i Automatyka sterująca
    bezprzewodowa robocizna i 10 letnia gwarancja. cena wydaje mi sie atrakcyjna
    ale kompletnie sie na tym nie znam ... Co wy na to?

    bede wdzieczny za sugestie.

  • 2. Data: 2009-11-10 20:12:19
    Temat: Re: prace zimowe ?
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    MK pisze:
> [...]

    > technologicznej. Czy tam w necie ze ma najlepszy wspoczynnik, trwalosc jak
    > i inne parametry tez lepsze od welny czy styro. Natomiast jedynym
    No i palność, i wydzielanie gazów podczas spalania.

    > 4 wavin termpower. przedstawil mi wycene 24kpln na wykonanie calej
    > podlogowki z materialem.
    Na materiał czy wykonanie z materiałem . Z automatyką, zaworami i
    siłownikami. To chyba pierwsza dobra wiadomość dzisiaj
    Bo na szybko na allegro widzę ceny materiałów na poziomie 120 PLN za m2.
    To nawet jak być to miał bez VAT to i tak wygląda na fajną

    Ja zaczynam myśleć czy podłogówka wszędzie to dobry pomysł ze względu na
    chęć posiadania drewnianych podłóg(bo tak)

    Podlogowka na calej powierzchni 220m2 Dom z
    > poddaszem. Komplet bez pieca. w ofercie zawarte sa wszelakie rozdzielacze,
    > szafki, pompo-mieszacze, ruara pex/al/pe-rt, panele xps3cm,
    Podłogę masz na gruncie ? Pod te panele włożysz jeszcze styropian ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 3. Data: 2009-11-10 20:57:42
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    > No i palność, i wydzielanie gazów podczas spalania.

    Jestem niepoprawnym optymista i zakladam ze w takiej sytuacji bede juz poza
    domem ;)

> [...]
    > Bo na szybko na allegro widzę ceny materiałów na poziomie 120 PLN za m2.
    > To nawet jak być to miał bez VAT to i tak wygląda na fajną
    wykonanie z materialem (bez pieca)

    > Ja zaczynam myśleć czy podłogówka wszędzie to dobry pomysł ze względu na
    > chęć posiadania drewnianych podłóg(bo tak)
    facet kalkulowal to tak ze w pokojach moga byc drewniane podlogi. Jak sie
    wstepnie zgodze (cokolwiek to ma znaczyc jeszcze nie wiem. Moze jakas
    zaliczka lub cos podobnego) To dostane projekt ktory jest w cenie i wtedy
    bedzie go omowic i przedyskutowac. Wiem ze szafki sa natynkowe a ja
    chcialbym przynajmniej jedna wcisnac w sciane ...

    > Podlogowka na calej powierzchni 220m2 Dom z
    > Podłogę masz na gruncie ? Pod te panele włożysz jeszcze styropian ?

    Na gruncie. Planuje tam dolozyc ok 15 cm styro. A na poddaszu na stropie
    mowil ze ksiazkowo to moglbym dolozyc ze 2cm ale nie ma takiej potrzeby.

    Acha. Jesli dobrze pamietam to obliczenia byly dla wody zasilania o temp
    35stopni C. To chyba dobrze co ? ;)

    No i jak ktos juz tu doczyta to powiedzcie mi prosze co myslicie o wylewce
    anhydrytowej na to? Warto ?
    Dzieki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-11-10 21:26:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 21:57, "MK" <x...@o...eu> wrote:

    > No i jak ktos juz tu doczyta to powiedzcie mi prosze co myslicie o wylewce
    > anhydrytowej na to? Warto ?

    Pewnie, ze warto! Idealnie rowna (choc miksokretowe tez), nie peka,
    lepiej przewodzi cieplo, moze byc ciensza.

    Tylko jest 3-4 x drozsza.. Wybralem miksokretowe - tez sa idealnie
    rowne i klada je w chyba tym samym tempie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-11-10 21:29:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 20:30, "MK" <x...@o...eu> wrote:
> [...]
    > dlatego ze znalazlem ekipe i na teraz ma ona czas a na wiosne maja juz

    Niech zaczynaja jak najszybciej! Ja zaczalem ocieplanie wczoraj!
    Zapowiadaja piekna pogode wiec powinienem sie wyrobic :) (piekna
    pogoda to 4 w nocy i 10 w dzien - idealna na ocieplanie!!). Nic Ci nie
    popeka, warunek tylko taki ze po polozeniu kleju na styropian (i
    wklejeniu siatki oczywiscie) musi byc przynajmniej te 3-4 dni powyzej
    zera.. Niestety rowniez w nocy :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-11-11 09:39:02
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytam
    > dlatego ze znalazlem ekipe i na teraz ma ona czas a na wiosne maja juz

    ja zaczynam jutro
    wełna + klej. tynk na wiosnę

> [...]
    > polowie ;) A jesli bede mial mial ogrzewanie to, jak znajde bedzie mogl
    > machac zima ... Na czas tynkowania zabezpieczone folia lub czyms podobnym
    tak właśnie zrobiłem (we wrześniu)
    1. wszystkie rurki
    2. wylewki
    3. tynki W-C

    tyle że Ty chcesz to robić w ziemie, więc oprócz grzania musisz liczyć sie
    też z obfitym wietrzeniem pomieszczeń

  • 7. Data: 2009-11-11 09:46:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > pytam
    > dlatego ze znalazlem ekipe i na teraz ma ona czas a na wiosne maja juz
    Z tymi rzekomymi terminami ekip to ściema. Taka gadka aby inwestor teraz
    zdecydował sie na ich usługę.
    Ale ocieplaj teraz. Jak temp. nie spadnie poniżej 0 to się nic nie stanie.

    Kris

  • 8. Data: 2009-11-11 09:54:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lis, 10:46, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Z tymi rzekomymi terminami ekip to ściema. Taka gadka aby inwestor teraz

    Dobre ekipy maja juz cale pol nastepnego roku zaklepane i to nie jest
    sciema! :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-11-11 11:35:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    c.googlegroups.com...

    > Z tymi rzekomymi terminami ekip to ściema. Taka gadka aby inwestor teraz

    >Dobre ekipy maja juz cale pol nastepnego roku zaklepane i to nie jest
    >sciema! :-)
    ,
    Być może w innych rejonach Polski tak jest. Ale u nas nie. Oczywiście
    ściemniają że teraz mają wolny termin a wiosną to nie i będzie drozej(tak
    zreszta gada każdy dobry 'sprzedawca') Ale jak przyjdzie co do czego to
    okazuje sie ze takiego nawalu roboty nie ma. Zresztą jako inwestor nie
    odważyłbym się czekać poł roku na fachofca. Ten np nagle wyjedzie zachoruje
    itp i ręka w nocniku.
    Zresztą ekipa(ładna nazwa dla dwóch ludzi;)) ociepleniowa jak niby sobie te
    terminy od wiosny ustala? od kwietnia?, od marca? a jak w marcu bedzie mróz?
    To obsuwa o cały miesiąc.
    Wydaje mi sie że gadki o fachofcach na których czeka sie rok czasu to urban
    legend i wymysł tych fachofców.

    Kris

  • 10. Data: 2009-11-11 17:27:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lis, 12:35, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Być może w innych rejonach Polski tak jest. Ale u nas nie.

    Zaraz - Ty chyba jestes ze slaska tez nie ?

> [...]
    > zreszta gada każdy dobry 'sprzedawca') Ale jak przyjdzie co do czego to
    > okazuje sie ze takiego nawalu roboty nie ma. Zresztą jako inwestor nie

    No ja widzialem dwa kalendarze - od tynkarzy i od ociepleniowcow. W
    obu pierwsze pol przyszlego roku jest juz zapelnione :-) Co innego
    jakies drobne prace, a co innego ocieplenia czy tynki (mowa o wew.),
    ktorych nie wykonuje sie jeden dzien tylko conajmniej 1-2 tyg. Liczac
    2 tyg na robote - ekipa jest w stanie "obsluzyc" przez caly rok tylko
    ~25 klientow. Przez umowny sezon - ledwo 15-16 !!

> [...]
    > terminy od wiosny ustala? od kwietnia?, od marca? a jak w marcu bedzie mróz?

    Z tymi co ja rozmawialem - ustalaja od marca. Ale zastrzegaja
    obsuwe :) Zreszta obsuwa moze sie zdarzyc po jednej i drugiej stronie
    - te terminy sa umowne. Posadzkarze do mnie wpadli tydzien wczesniej
    niz sie ugadywalismy. Dekarz - 3 miesiace po ;) Tynkarze przyszli na
    czas. Roznie bywa :) Do ocieplenia znalazlem czystym cufalem czlowieka
    - kumpla mojego sasiada, ktory wlasnie konczyl u niego robic
    ocieplenie. Gosc jest aktualnie bezrobotny - czeka z otwarciem firmy
    az UP bedzie mial kase na dotacje, ocieplil w zyciu pare domow i robi
    to bardzo dobrze - starannie, rowno, czysto. Nie marudzi na pogode
    (aktualnie robi trzeci dzien, non stop leje, a on usmiechniety
    chodzi ;) I ze dopiero startuje to jeszcze nie ma zadnego kalendarza
    (choc robi juz ktoras chaupe i na brak roboty nie narzeka :-) Kilka
    firm ktore obdzwonilem ~2 miesiace wczesniej nie mialo juz do konca
    roku czasu :( Juz mialem sam zaczac ocieplac..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.