  • 1. Data: 2009-11-12 13:06:57
    Temat: Jak zamontować wannę by była stabilna
    Od: "Adam K." <a...@w...pl>

    Zabudowuje wannę, zwykła akrylowa prostokątna.
    Będzie ona stalą na nóżkach( są dość chwiejne) i opierała się jednym
    długim bokiem o ścianę. Do ściany zamocuje ja haczyki, które dostałem
    razem z wanna.
    Wydaje mi sie, że to nie będzie zbyt stabilne. Nóżki (śruby) + 2,3 haczyki.
    Może oprzeć dodatkowo wannę o stelaż (profil u25)?
    To ją ustabilizuje, ale czy stelaż, regips i płytki na nim to
    wytrzymają, czy mi sie to nie popęka i rozleci w całości? :)

  • 2. Data: 2009-11-12 13:51:07
    Temat: Re: Jak zamontowaćwannę by była stabilna
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > To ją ustabilizuje, ale czy stelaż, regips i płytki na nim to
    > wytrzymają, czy mi sie to nie popęka i rozleci w całości? :)

    Montowalem kilka wanien i tez mialem podobne obawy. Z tym, ze zarowno sciany
    jak i podloga byly drewniane, w systemie hamerykanskim. Wanne obudowalem z
    frontu plytami KG na stelazu drewnianym, ukosnie aby nie trzeba bylo stac przy
    niej jak Chaplin. I zuzylem kilka tub pianki montazowej, ktora pod wanne
    wstrzyknalem w trzech pasach. Pianka znakomicie usztywnia konstrukcje a przede
    wszystkim rozklada nacisk na wieksza powierzchnie podlogi odciazajac nozki.
    Stoja juz po lat kilka, grube babska swe wielkie dupska w nich moczyly i nic
    zlego sie nie podzialo.
    Pzdr. Tornad

  • 3. Data: 2009-11-12 16:29:40
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dodam tylko, że należy pianowania, akrylowania i silikonowania wykonywać przy
    napełnionej wannie :).

  • 4. Data: 2009-11-12 17:16:47
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tornad pisze:
    > Stoja juz po lat kilka, grube babska swe wielkie dupska w nich moczyly i nic
    > zlego sie nie podzialo.

    Jakby grube nie byly, ciagle to gestosc wody ...
    --
    A S

  • 5. Data: 2009-11-12 21:24:24
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Adam K." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > To ją ustabilizuje, ale czy stelaż, regips i płytki na nim to wytrzymają,
    > czy mi sie to nie popęka i rozleci w całości? :)

    Współczesne "systemy" mocowania wanien to w dużej mierze porażka. Jeżeli
    masz wątpliwości czy nóżki mocowane do pojedynczej poprzeczki nie "złożą
    się" pod wannę, lub poprzeczka jest mocowana do wanny wiotkimi opaskami
    blaszanymi i możnaby ją "złożyć" ręką, polecam dwa rozwiązania
    - wzdłuż wanny z obydwu stron mocujesz "podłużnice" z zamkniętego profilu
    stalowego o przekroju kwadratu i wymiarach 20 x 1 mm grubości . Mocujesz od
    góry na wystających gwintach śrub nóżek wanny albo
    - profil jak powyżej spawasz do poprzeczek

    W efekcie uzyskujesz dość sztywną ramę pod wannę, która powinna zapewnić
    odpowiednią stabilność nóg i zabezpeczyć je przed złożeniem.
    Profil można kupić np w castoramie lub w składzie ze stalą.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-11-13 00:02:54
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Jakby grube nie byly, ciagle to gestosc wody ...
    > --
    > A S
    No tak ale zanim to sie do tej wanny wgramoli, to obowiazkowo przysiada na jej
    krawedzi a potem jak wejdzie to ta woda moze sie przez gore wanny przelac.
    Przelew awaryjny nie nadaza.
    Pzdr.

  • 7. Data: 2009-11-14 20:33:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > Jakby grube nie byly, ciagle to gestosc wody ...

    Wody czubato nie nalejesz.