  • 1. Data: 2009-03-05 14:09:40
    Temat: Zmywarka coraz slabo myje
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam problem ze zmywarką - kupiłem ją jakieś półtora roku temu - marka...
    exquisit - pewnie jakaś odmiana indesita... nie wnikam.
    Jest to zmywarka na 45 cm. Rodzina czteroosobowa, zmywarka chodzi co
    najmniej raz dziennie, a zdarza się, że i dwa, a nawet trzy. Przez te
    półtora roku zrobiła już pewnie z tysiąc cykli :-).
    Jeżeli chodzi o detergenty... sól - zasypuję zawsze, gdy tylko zaświeci
    się kontrolka, nabłyszczacz - to samo. Środek myjący - kostki z lidla.
    Na początku mojego użytkowania byłem bardzo zadowolony - myła super i
    był błysk na każdym talerzyku i kubeczku.
    Od jakiegoś czasu jednak pojawił się problem z niedomytymi naczyniami.
    Kiedy zaobserwowałem to zjawisko, nie było aż tak bardzo nasilone, z
    upływem czasu jednak, i z coraz większą liczbą cykli zjawisko stało się
    co nieco wkurzające. Teraz, praktycznie z każdego cyklu ze dwa, trzy, a
    czasem nawet więcej naczyń jest do umycia ręcznie, ponadto wszystkie
    naczynia są pokryte jakąś taką dziwną warstwą... Nie uśmiecha mi się myć
    jeszcze po zmywarce wszystko ręcznie - w końcu nie po to ją mam.
    Inna sprawa, że ostatnimi czasy zauważyłem znaczne pogorszenie jakości
    wody do celów spożywczych - stała się wręcz ohydna i do parzenia herbaty
    się teraz nie nadaje - czuć w niej jakieś świństwo... chlor, czy co...?
    Kupuję w tym celu wodę mineralną.
    Czy zauważona przeze mnie zmiana smaku może świadczyć o znaczącym
    pogorszeniu przydatności wody w zmywarce, a co za tym idzie pogorszeniu
    jakości mycia? Co sobie w tej zmywarce przestawić, żeby zaczęła myć jak
    dawniej...? Może coś przeczyścić...? Ale co?... ;-).
    Może zamienić tabletki na jakiś inny środek...? Proszek...?
    A może jakiś serwisant...?
    Zmywarka ma działać i ja nie zamierzam się nad nią rozczulać. Myślę
    jednak, że nie jest jeszcze do wywalenia :-))). Jak trzeba będzie to ją
    wywalę i kupię następną - to w końcu tylko przedmiot.
    Będę wdzięczny za rady.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-03-05 14:45:47
    Temat: Re: Zmywarka coraz slabo myje
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > naczynia są pokryte jakąś taką dziwną warstwą... Nie uśmiecha mi się myć
    > jeszcze po zmywarce wszystko ręcznie - w końcu nie po to ją mam.

    Sprawdź czystość filtra i drożność dysz w ramionach. Czasami może się
    okazać że będzie trzeba zrobić dwa cykle mycia na pusto, żeby sama
    zmywarka się wymyła - sypiesz sporo proszku, program na maksa i jechane ;-)

> [...]
    > jakości mycia? Co sobie w tej zmywarce przestawić, żeby zaczęła myć jak
    > dawniej...? Może coś przeczyścić...? Ale co?... ;-).

    Możliwe że do wymiany jest wymiennik jonowy. Dodatkowo może okazać się
    że wzrósł stopień twardości wody i trzeba ustawić zmywarkę. Do tego
    możliwe że woda jest zbytnio zażelaziona - dowiedz się w wodociągach co
    się zmieniło i na co :)

    > Może zamienić tabletki na jakiś inny środek...? Proszek...?

    Kiedyś korzystałem z tabletek, ale dość szybko wróciłem do proszku. Nie
    ma co cudować - bez urazy - kolorowe tabletki z perełką w dupie są dla
    naiwnych z kasą :)))

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2009-03-05 16:19:56
    Temat: Odp: Zmywarka coraz slabo myje
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
    > Kiedyś korzystałem z tabletek, ale dość szybko wróciłem do proszku. Nie ma
    > co cudować - bez urazy - kolorowe tabletki z perełką w dupie są dla
    > naiwnych z kasą :)))

    Naiwnych ? Raczej wygodnych...
    Na ile wystarcza Ci opakowanie proszku ?
    Tzn. ile kosztuje Cię jedno mycie ?
    Przy tabletkach Calgonit Classic wychodzi ~40gr/mycie

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-03-05 17:00:40
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie Piotrek <l...@p...onet.pl> tak oto plecie:

    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Naiwnych ? Raczej wygodnych...

    A co skomplikowanego w używaniu proszku jest? Trzeba z kalkulatorem
    przeliczać? Czy się modlić z twarzą w stronę Mekki?

    Qra

  • 5. Data: 2009-03-05 17:27:53
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > A co skomplikowanego w używaniu proszku jest? Trzeba z kalkulatorem
    > przeliczać? Czy się modlić z twarzą w stronę Mekki?

    Proszek sypię z oryginalnego opakowania przez taką miniklapkę (Calgonit).
    Trwa to znacznie krócej i jest wygodniejsze niż wyciągnięcie pudełka,
    wyjęcie tabletki z folii, wyrzucenie folii.

    Z tabletkami jest więcej roboty!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2009-03-05 17:39:07
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > (Calgonit). Trwa to znacznie krócej i jest wygodniejsze niż wyciągnięcie
    > pudełka, wyjęcie tabletki z folii, wyrzucenie folii.

    Chyba, że są w rozpuszczalnej folii.
    --
    B., mniej roboty

  • 7. Data: 2009-03-05 17:46:43
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    > A co skomplikowanego w używaniu proszku jest? Trzeba z kalkulatorem
    > przeliczać? Czy się modlić z twarzą w stronę Mekki?

    Ja stosowałem proszek na początku - bo niby można mniej dawkować itp.
    Potem okazało się że w pośpiechu nikt nie myśli o "połowie zasobnika";
    zresztą jak sypią młodsze dzieci lub kobiety to lubiło się wysypać i 2x
    więcej proszku niż trzeba - gdzie oszczędność ?
    A kostki nie zepsuje nikt - nawet moja 7-letnia córeczka mogła to robić :)

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-03-05 17:48:19
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gop275$ndp$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > Trwa to znacznie krócej i jest wygodniejsze niż wyciągnięcie pudełka,
    > wyjęcie tabletki z folii, wyrzucenie folii.

    Ejże....
    A jak się pastwię nad proszkiem by nie "sypnąć" z dużym czubkiem ? To nie
    zabiera czasu ?
    A tutaj szybko i bez znęcania się... :)

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-03-05 17:55:46
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-03-05 18:27, Niejaki/a Jan Werbiński bedac w stanie
    euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> [...]
    > (Calgonit). Trwa to znacznie krócej i jest wygodniejsze niż wyciągnięcie
    > pudełka, wyjęcie tabletki z folii, wyrzucenie folii.

    Wez no prosze Cie! Tu nie ma malych dzieci zeby je straszyc wilkiem. ;-)

    Pudelko stoi otwarte, bo niby po co je zamykac?, siegniecie do niego to
    tak samo jak siegiecie po sol stojaca na stole albo opakowanie z
    proszkiem, folie otwierasz jednym ruchem reki podczas gdy w/w pokonuje
    odcinek pudelko-zmywarka. Kosz na smieci stoi obok i wyrzucenie folii
    jest rownie "upierdliwe" jak odlozenie opakowania z proszkiem. Nie ma za
    czekania az cos sie nasypie w ilosci odpowieniej, nie ma zastanawiania
    sie czy straczy czy nie, czy sprzatac jak sie cos rozsypalo.

    Wiesz, jedni wola brunetki, drudzy blondynki. Tak naprawde ani proszek
    ani tabletka to nie jest zaden problem i nie ma o co bic piany.

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 10. Data: 2009-03-05 18:07:41
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

> [...]
    > zresztą jak sypią młodsze dzieci lub kobiety to lubiło się wysypać i 2x
    > więcej proszku niż trzeba - gdzie oszczędność ?

    Zmienić kobietę na oszczędną.

    Qra