  • 21. Data: 2017-07-26 11:17:59
    Temat: Re: Zna się ktoś na chwastach i opryskach?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 10:30:09 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Pod czarną folią będziesz miał zaraz same mrowiska. No i po pierwszym
    > roku folia się rozwali od UV. Gruba agrotkanina jest znacznie bardziej
    > odporna.

    Na razie testuję, niech sobie mrówki siedzą, nie przeszkadza mi.
    Fola za grosze, agro trochę droższe, a potrzebuję tylko zdusić chwasty
    przed końcowym układaniem terenu i sianiem trawska.

    L.

  • 22. Data: 2017-07-26 11:18:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 11:14:23 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Wiecej niz 2-3 miesiące nie trzeba.

    Myślałem, że wszystko padnie max. po 2-3 tygodniach ;)

    L.

  • 23. Data: 2017-07-26 11:32:43
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 lipca 2017 11:18:42 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Myślałem, że wszystko padnie max. po 2-3 tygodniach ;)
    >
    > L.

    to troche krótko. po takim czasie bedziesz mial pod spodem jasnozielone niedobitki.

    Ale zawsze mozna zajrzec i polozyc spowrotem.
    Wiec nie problem :)

    Ja tak ogarnialem zapuszczony ogródek.
    Najpierw kosiara aby nic nie wystawało, potem lentex, i na koniec skopać i posiać.

    Zdziwilem sie ile dobroci tam zylo. Myszy, padalce, jaszczurki, jakieś chrabąszcze
    itp...
    Musialy sie wyniesc ale za to niedaleko mają sterte kamieni i tam siedza...

  • 24. Data: 2017-07-26 12:06:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 11:18:00 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Na razie testuję, niech sobie mrówki siedzą, nie przeszkadza mi.
    > Fola za grosze, agro trochę droższe, a potrzebuję tylko zdusić chwasty
    > przed końcowym układaniem terenu i sianiem trawska.

    Tzn. rozumiem ze nie chcesz uzywac roundupa i podobnych?
    Bo to najprostsze rozwiazanie jednak. Roundup, poczekac az wszystko zdechnie,
    poczekac az jeszcze niedobitki wyrosna, roundup, poczekac az zdechnie
    i wtedy siac trawke. wyrosna jakies pojedyncze chwasciki ktore albo zgina
    szybko przy koszeniu albo po roku zrobisz oprysk chwastoksem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2017-07-26 12:14:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 12:06:46 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]

    Glownie dlatego to lepsze rozwiazanie, ze roundup niszczy korzen i z niego
    juz nigdy nic nie odrosnie. W Twoim przypadku zabijesz tylko gorna czesc
    rosliny - korzen przetrwa i moze przezyc jeszcze pewnie pare miesiecy,
    odslonisz folie i wszystko wyrosnie spowrotem :-)

    Z tego powodu nie powinno sie tez przekopywac gleby przed sianiem trawy bo wszystkie
    nasiona/korzenie ktore byly nizej sie "aktywuja" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2017-07-26 12:23:45
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 26.07.2017 12:06, Adam Sz. wrote:
    > Roundup, poczekac az wszystko zdechnie,
    > poczekac az jeszcze niedobitki wyrosna, roundup, poczekac az zdechnie
    > i wtedy siac trawke

    No właśnie ja zwaliłem sprawę, bo nie poczekałem na drugą pochodną. I
    moje psikanie gówno mi dało.
    No nic człowiek się uczy całe życie.

    Ale bardzo mi się też podoba pomysł z agrowłókniną, chociaż nie jest to
    najtańszy pomysł. Ale na moją skalę opraw z domem sądzę że się sprawdzi ;-).

    --
    GreDi

  • 27. Data: 2017-07-26 12:29:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 12:23:47 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > No właśnie ja zwaliłem sprawę, bo nie poczekałem na drugą pochodną. I
    > moje psikanie gówno mi dało.
    > No nic człowiek się uczy całe życie.

    Jeden oprysk roundupem powinien zdecydowana wiekszosc chwastow jednak wybic.
    Ale nic straconego - opryskaj teraz trawnik chwastoxem + starane
    (oba preparaty sie uzupelniaja) i wiekszosc zdechnie :) Aczkolwiek o ile
    pamietam to trawnik lepiej zeby mial minimum jeden sezon, bo mloda trawka
    moze tego nie przezyc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2017-07-26 12:52:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 12:06:46 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Tzn. rozumiem ze nie chcesz uzywac roundupa i podobnych?

    Jak mam wybór to wolę nie używać, dzieci mi się kręcą koło domu,
    a cholera wie jak długo to siedzi i czy czasem nie podtruje.

    L.

  • 29. Data: 2017-07-26 13:11:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 lipca 2017 12:14:15 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > rosliny - korzen przetrwa i moze przezyc jeszcze pewnie pare miesiecy,
    > odslonisz folie i wszystko wyrosnie spowrotem :-)

    Nie potwierdzam. Moja praktyka mówi inaczej :)

    > Z tego powodu nie powinno sie tez przekopywac gleby przed sianiem trawy bo
    wszystkie nasiona/korzenie ktore byly nizej sie "aktywuja" ;)

    Trawnik czysty. A ziemia pod taka folia nie jest zbita w grude i sie kopie wygodnie.

  • 30. Data: 2017-07-26 14:12:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tajfun to jest generyk roundupu. Ten sam związek chemiczny tylko
    > znacznie tańszy.

    nie pamiętałem - chodziło mi środek na dwuliścienne