  • 41. Data: 2017-07-27 12:26:47
    Temat: Re: Zna się ktoś na chwastach i opryskach?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.2017 10:27, sirapacz pisze:

    > a na poważnie to gdzieś mi się obiło o uszy, że koza robi za świetną kosiarkę
    > (samobieżna, napędzana odpadami, samonawożąca, autonomiczna - same plusy). I
    > jeszcze w bonusie masz mleko :)

    Nie, koza zjada wszystko do gołej ziemi, łącznie z okorowaniem drzew. Za biologiczną
    kosiarkę mogą za to służyć (i służą w pokazowych gospodarstwach agroturystycznych)
    owce i inne barany. Z mleka owczego możemy w dodatku wyrabiać oscypki, nawet nad
    Bałtykiem.

  • 42. Data: 2017-07-27 12:58:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie sądzi, że:

    > Z mleka owczego możemy w dodatku wyrabiać oscypki, nawet nad Bałtykiem.

    Nie możemy. To da się zrobić jedynie na terenie powiatu nowotarskiego
    oraz tatrzańskiego, a poza nim w Istebnej, Milówkce, Węgierskiej Górce,
    Rajczy, Jeleśni, Koszarawej, Ujsołach, Zawoji, Bystrej-Sidzinie,
    Piwnicznej, Muszynie i Krynicy-Zdroju, Niedźwiediu, Kamienicy (ale nie
    całej), Mszanie Dolnej, Rabie Niżnej, Olszówce, Lubomierzu, Łostówce
    i Łętowem. Żadne z tych miejsc nie leży nad Bałtykiem.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2017-07-27 13:00:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ale cap, jak sama nazwa wskazuje, capi.

    Bez jaj(,) da się wytrzymać.

    > Eh, za dużo kombinowania z tymi kozami.

    Kto nie kombinuje, ten w kozie nie siedzi.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2017-07-27 13:03:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Moze jakas owca lepsza. Albo alpaka czy cos w ten desen.

    Owca jest selektywna -- czego nie lubi, tego nawet nie ruszy.
    Poza tym mie tnie do zera, ma ustaloną wysokość koszenia. Nadaje
    się na trawnik, jest odpowiednikiem kosiarki, a nie roundupa.

    Ale jak tu taką uwiązać https://youtu.be/DCkKBm13QuM ?

    > oceniam pomysł na 2/10 w zwyklym ogrodzie.

    Pytającemu chodziło o zatruwanie gleby, więc to nie może być
    zwykły ogród.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2017-07-27 13:05:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lipca 2017 11:27:51 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > W zimie koza grzeje.

    Jam nie islamista żeby kozę do łóżka zabierać!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2017-07-27 13:08:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Jam nie islamista żeby kozę do łóżka zabierać!

    Nie będę się wtrącać, mam to w nosie.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2017-07-27 13:09:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lipca 2017 13:08:26 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Nie będę się wtrącać, mam to w nosie.

    Dobra dobra, ja też nie będę dociekał, czemu tak szybko temat, który sam
    podsunąłeś chcesz uciąć ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2017-07-27 13:11:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 27 lipca 2017 13:09:43 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Dobra dobra, ja też nie będę dociekał, czemu tak szybko temat, który sam
    > podsunąłeś chcesz uciąć ;)

    Musisz czytać między wierszamy, jemu szło o "w nosie" :P

    L.

  • 49. Data: 2017-07-27 13:54:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Nie możemy. To da się zrobić jedynie na terenie powiatu nowotarskiego
    > oraz tatrzańskiego, a poza nim w... Milówkce... Zawoji... Niedźwiediu
    > Żadne z tych miejsc nie leży nad Bałtykiem.

    Nie bądź taki hop do przodu geograf. Na własne potrzeby możesz nad
    Bałtykiem zrobić z własną owcą dokładnie to samo, co z własną owcą
    robi góral w Milówkce, Zawoji i Niedźwiediu. Już nie mówiąc o góralu
    w Milówce, Zawoi i Niedźwiedziu.

  • 50. Data: 2017-07-27 14:08:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lipca 2017 13:11:44 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Musisz czytać między wierszamy, jemu szło o "w nosie" :P

    Kozy w nosie każdy ma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.