    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Date: Wed, 8 Nov 2017 11:53:28 +0100

    Przymierzam się i rozważam decyzję o stopniowym montażu wentylacji
    mechanicznej, żeby ostatecznie móc przejść tylko na tego typu
    wentylowanie i filtrowanie mocne zaciąganego z zewnątrz powietrza.
    Sąsiedztwo bowiem jest takie, że od września/października do
    kwietnia-maja nie ma czym oddychać...

    Niestety budżet nie pozwala na wielką rewolucję i zrobienie tego od A do
    Z na raz i przy wykorzystaniu jakiejś profesjonalnej firmy. Ale jako, że
    stopniowo będą remontowane różne pomieszczenia, to uznałem, że mógłbym
    każde z nich na etapie remontu uzbroić we wszelkie przewody, nawiewniki,
    wywiewniki itp. A na sam koniec po prostu spiąć to w całość montując
    przy tym rekuperator albo same wentylatory - zależy jak budżet pozwoli.
    Wszelkie przewody i osprzęt wentylacyjny byłby nad podwieszanym sufitem,
    przy czym na parterze musiałby być możliwie kompaktowy na wysokość.

    Jak szukam po google to jednak wyskakują mi głównie jakieś reklamy,
    strony firm zajmujących się projektowaniem i wykonawstwem takich rzeczy,
    ewentualnie sponsorowane reklamowe artykuły.
    A ja bym chciał się dowiedzieć, co w wersji minimum powinienem
    zainstalować, żeby było zgodnie ze sztuką, jakie wersje/rodzaje tych
    podzespołów są lepsze/gorsze w praktyce, jakich ich użyć, żeby
    wentylacja była niesłyszalna (bardzo mi na tym zależy - nie trawię
    ciągłego szumu w tle), mam też obawy czy pod takimi nawiewnikami nie
    będzie efektu, że ciągle mi coś na głowę dmucha (np. u mnie w pracy są
    takie miejsca i koledzy się mocno skarżą, że im wiecznie albo ciepłe
    albo zimne powietrze wieje).

    Możecie jakoś po krótce mi to opisać, wyjaśnić, ewentualnie nakierować
    na jakieś sensowne artykuły czy opracowania?
    Może ktoś przerabiał to w podobny sposób jak planuję?
    Czy wykorzystanie nieużywanych przewodów kominowych (przy założeniu
    zaślepienia od góry) do komunikacji parter-piętro jest sensowne (nie
    trzeba by robić demolki i się przekuwać nigdzie między piętrami, a
    trochę tych nieczynnych kominów mam)?

    /__/_* /
    /