  • 11. Data: 2009-06-10 19:45:56
    Temat: Re: balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > wersja 2. wszystko z modrzewiu.

    Wybrałbym tą opcje. Robilem rekonesans nt gatunkow drewna i ich zastosowania
    na zewnatrz z racji wyboru drewna na taras. Egzotyki odpadly z powodu ceny.
    Modrzew kupilem od "prywatnego wlasciciela" w cenie 1000zl/kubik już po
    obróbce (czyli metry szescienne zuzytego materialu). Ze zdrowych drzew,
    zaden susz.

    Ma jednak wade ktora juz ktos tu wspomnial - poczatkowo jest to prawie ze
    pewne ze bedzie puszczal żywice ;)

    Oczywiscie jesli cie stac, w sumie nie masz tego wiele skoro to tylko
    balustrada to syberyjski modrzew bedzie lepszym wyjsciem niz krajowy.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2009-06-10 20:14:34
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    he he - "początkowo" puszcza żywicę u mnie już szósty rok i końca nie widać.
    Jacek

  • 13. Data: 2009-06-10 21:59:31
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2009-06-10 21:45, Kane pisze:

    > Oczywiscie jesli cie stac, w sumie nie masz tego wiele skoro to tylko
    > balustrada to syberyjski modrzew bedzie lepszym wyjsciem niz krajowy.

    Zdecydowałem się właśnie na syberyjski. Dziś pojechałem do tartaku i
    kupiłem cały materiał. Mieli modrzew krajowy, syberyjski i co tylko
    jeszcze dusza zapragnie. Wszystko mi poprzycinają do wymiaru i wstępnie
    przeheblują. Cena - bardzo miłe zaskoczenie :-) (1800 zł/m3 po obróbce).
    Jednym słowem cud malina. Poświecenie prawie całego dnia i przejechanie
    120 km zwróciło się z nawiązką.
    Dziękuję wszystkim za rady i pomoc.
    Pozdr.,
    gordom

  • 14. Data: 2009-06-11 04:43:52
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > he he - "początkowo" puszcza żywicę u mnie już szósty rok i końca nie
    > widać.

    U mnie element na ogrodzie mazal 3 moze 4 lata.
    Masz te drewno jakos zabezpieczone czy surowe ? Bylo w suszarni ? Moze tu
    jest roznica - moje w suszarni bylo. I jest pomalowane podklad (nie pamietam
    jaki) plus jakis lakier zywiczny do drewna.

    Kane

  • 15. Data: 2009-06-12 08:02:58
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gordom" <n...@a...ess> napisał w wiadomości

    > Zdecydowałem się właśnie na syberyjski. Dziś pojechałem do tartaku i
    > gordom

    Jakieś namiary na tartak???

    Bogdan

  • 16. Data: 2009-06-12 21:00:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No nie nadaje sie, widzę na drewnianym blacie na loggii - ale własciwie dlaczego tak
    marnieje?
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-06-12 23:22:48
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2009-06-12 10:02, Bogdan pisze:

    > Jakieś namiary na tartak???

    proszę bardzo

    www.stolarstwo-treder.pl

  • 18. Data: 2009-06-13 12:37:17
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > No nie nadaje sie, widzę na drewnianym blacie na loggii - ale własciwie dlaczego
    tak marnieje?

    temat buczyny jako zamiennika szlachetniejszych rodzajów drewna pojawia
    się zresztą regularnie na forach żeglarskich i szkutniczych, na których,
    o ile mi wiadomo, czasem bywasz. Buk po prostu nie nadaje się do użytku
    jeśli jest narażony na wilgoć czy wodę, po pierwsze -szybko butwieje, a
    po drugie -silnie pracuje, paczy się i pęka. Chyba że jest bardzo
    starannie zaimpregnowany, ale i wtedy są z nim problemy. A dlaczego, to
    trzeba spytać dobrą Bozię, ew. w gorszym razie jakiegoś technologa
    drewna o zacięciu teoretycznym.