  • 1. Data: 2012-01-15 22:24:21
    Temat: chlor
    Od: "yapann" <y...@p...pl>

    szukam taniego produktu składającego się z chloru.
    - znaczie?

    nie chcę płacić za cudawianki - 20 zł za butelkę z naklejką w kwiatki -
    kiedy potrzebuję po prostu chlor (tak zeby przejechać fugi przy kaflach,
    pleśnowe i grzybowe środowisko odstraszyć).

    może w chemicznych można kupić (jakiś roztwór)? - Wie ktoś?

  • 2. Data: 2012-01-15 22:45:21
    Temat: Re: chlor
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-01-15 23:24, yapann pisze:
> [...]
    > butelkę z naklejką w kwiatki - kiedy
    > potrzebuję po prostu chlor (tak zeby
    > przejechać fugi przy kaflach, pleśnowe i

    Chlor jest gazem, kontakt z chlorem może być
    śmiertelny (miałem wątpliwą przyjemność prawie
    się o tym przekonać) tak więc proponuję
    zostawić chlor profesjonalistom.

    Tani produkt składający się z "chloru" to
    roztwór podchlorynu (najczęściej) sodu.
    Proponuję szukać pod tą nazwą, ewentualnie
    może być tzw. wapno chlorowane.
    Tu np. jest coś takiego:
    http://www.superkoszyk.pl/product-pol-5317-SUPER-BIE
    LINKA-Uniwersalny-Srodek-Wybielajacy-500-ml.html

    JK

  • 3. Data: 2012-01-15 23:09:47
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:24:21 +0100, yapann napisał(a):

> [...]
    > pleśnowe i grzybowe środowisko odstraszyć).
    >
    > może w chemicznych można kupić (jakiś roztwór)? - Wie ktoś?

    NAJlepszy jest specjalny środek w spraju - PUFAS:
    http://www.nokaut.pl/szukaj/pozostala-chemia-gospoda
    rcza/pufas-plesniobojczy-spray-500ml.html
    Jest w Praktikerze, Castoramie itp. Polecam, sprawdziłam.

    --
    XL

  • 4. Data: 2012-01-16 00:27:48
    Od: paff <p...@w...pl.usun.to>

    W dniu 2012-01-16 00:09, XL pisze:

    > NAJlepszy jest specjalny środek w spraju - PUFAS:
    > http://www.nokaut.pl/szukaj/pozostala-chemia-gospoda
    rcza/pufas-plesniobojczy-spray-500ml.html
    > Jest w Praktikerze, Castoramie itp. Polecam, sprawdziłam.

    Również polecam, ale uważaj na wdychanie tego świństwa.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2012-01-16 00:43:36
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 01:27:48 +0100, paff napisał(a):

    rcza/pufas-plesniobojczy-spray-500ml.html

    > Również polecam, ale uważaj na wdychanie tego świństwa.

    Jasne, to jest oczywiste - stosowałam zawsze przy otwartym oknie, nic mi
    nie było, ponadto wietrzyłam łazienkę dłuższą chwilę po użyciu. Oczywiście
    zawsze (tj. używając wszystkich tego typu środków) warto wietrzyć i nie
    zbliżać twarzy (oczy, nos) do opryskiwanej powierzchni w trakcie oraz
    krótko po zabiegu, tzn zanim środek zadziała i wywietrzeje :-)

    PS. Srodek ten ładnie odgrzybia nie tylko fugi, ale także silikonowe
    uszczelnienia w łazience czy kuchni.

    --
    XL

  • 6. Data: 2012-01-16 16:22:52
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > krótko po zabiegu, tzn zanim środek zadziała i wywietrzeje :-)
    > PS. Srodek ten ładnie odgrzybia nie tylko fugi, ale także silikonowe

    Nie wiem jak z fugami, ale SAVO pięknie pleśń ze ścian usuwa do czysta.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2012-01-16 20:57:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > pleśnowe i grzybowe środowisko odstraszyć).
    >
    > może w chemicznych można kupić (jakiś roztwór)? - Wie ktoś?

    Kwas solny - chloru pod dostatkiem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2012-01-18 23:34:27
    Od: Karol Piotrowski <k...@g...com>

    > Kwas solny - chloru pod dostatkiem.
    Albo jakis tani plyn do czyszczenia klozetu, gdzie zaoszczedzili na
    anionowych srodkach powierzchniowo czynnych, wiec w skladzie sa
    glownie podchloryny.

    Nawet lepszym rozwiazaniem jest bielinka do ubran, to jest prawie sam
    podchloryn sodu. Na laboratoriach z anatomii roslin uzywalem tego do
    przygotowywania preparatow zamiast takiego z POChu :)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 9. Data: 2012-04-15 11:18:17
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2012 23:24:21 UTC+1 użytkownik yapann napisał:
> [...]
    > pleśnowe i grzybowe środowisko odstraszyć).
    > może w chemicznych można kupić (jakiś roztwór)? - Wie ktoś?

    Agent w Biedronce to podchloryn sodu - czyli to samo co Domestos. A kosztuje 6 czy 4
    zł z groszami (no, nie pamiętam).

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 10. Data: 2012-04-20 22:22:03
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    JaMyszka <f...@g...com> napisał(a):

    > W dniu niedziela, 15 stycznia 2012 23:24:21 UTC+1 u=BFytkownik yapann
    napis=
    > a=B3:
    > kwiatki -=20
    > ch,=20
    >
    > Agent w Biedronce to podchloryn sodu - czyli to samo co Domestos. A
    kosztuj=
    > e 6 czy 4 z=B3 z groszami (no, nie pami=EAtam).
    >
    > --=20
    > Pozdrawiam :)
    > JM

    Planuję wkrótce zdezynfekować spore akwarium.Muszę zrobić restart i
    pozbyć się krasnorostów.Co się da wygotuję, ale ściany baniaka od wewnatrz
    zamierzam potraktować czymś z chlorem aby wytępić resztki drańskich glonów.
    Czy te preparaty nie uszkodzą silikonu łączącego ściany zbiornika??
    Ewentualnie na które uważać..? Pozdrawia~M