  • 1. Data: 2010-09-19 15:00:06
    Temat: cieknąca lodówka gorenje
    Od: Tolek <g...@a...pl>

    witam,
    od około roku jestem właścicielem lodówki Gorenje.
    właściwie od roku(od nowości) wszystkie półki w lodówce są mokre-stoi na
    nich woda i cały czas tylna ściana jest zalana wodą. czasami na tylnej
    ścianie woda zamarza ale za chwilę znowu powódź.
    półki nie stykają się ze ścianą a są cały czas mokre-czyli problemem
    jest zbyt duża wilgotność w lodówce.
    nie jest to problem z zapchanym odpływem bo akurat ostatnio próbowałem
    go oczyścić-jest drożny z resztą jakby był zapchany to tylko dolne półki
    byłyby mokre-a tu są wszystkie.

    lodówka nie stoi przy grzejniku.
    co jest? czy to gorenje ma taki feler czy może ja coś nie tak robię?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-19 15:03:25
    Temat: Re: cieknąca lodówka gorenje
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 17:00:06 +0200, Tolek napisał(a):

> [...]
    > byłyby mokre-a tu są wszystkie.
    >
    > lodówka nie stoi przy grzejniku.
    > co jest? czy to gorenje ma taki feler czy może ja coś nie tak robię?

    Uszczelki w drzwiach są nieszczelne.

  • 3. Data: 2010-09-19 15:05:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 17:03:25 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Uszczelki w drzwiach są nieszczelne.

    ...więc ciągle jest wymiana powietrza między jej wnętrzem i kuchnią -
    Twoja lodówka bezustannie skrapla wciąż nową wilgoć z powietrza na zimnych
    ściankach i półkach.

  • 4. Data: 2010-09-19 15:09:20
    Od: Tolek <g...@a...pl>

    > Uszczelki w drzwiach są nieszczelne.

    na razie wygląda że jest ok. lodówka jest zabudowana, przy zamykaniu
    wyraźnie słychać jak uszczelki dociskają.
    ale ok. przyjrzę się.

  • 5. Data: 2010-09-19 15:31:49
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-09-19 17:00, Tolek pisze:
> [...]
    > nich woda i cały czas tylna ściana jest zalana wodą. czasami na tylnej
    > ścianie woda zamarza ale za chwilę znowu powódź.

    mam dokładnie to samo z lodówką do zabudowy Gorenje... co prawda u mnie
    woda zbiera się na samym dnie (pod koszami na warzywa i w koszach) a nie
    na półkach
    I ni diabła nie wiem, skąd tam skapuje - odpływ wygląda na drożny (na
    ile byłem w stanie sprawdzić), uszczelki na pewno szczelne

    Sierp

  • 6. Data: 2010-09-19 15:43:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 17:31:49 +0200, Sierp napisał(a):

> [...]
    > I ni diabła nie wiem, skąd tam skapuje - odpływ wygląda na drożny (na
    > ile byłem w stanie sprawdzić), uszczelki na pewno szczelne

    Nie ma mowy - nieszczelne. Woda w zamkniętej przestrzeni nie bierze się
    znikąd, lecz wchodzi tam z powietrzem. To jedna z bardziej oczywistych
    oczywistości fizyki.

  • 7. Data: 2010-09-19 16:02:38
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-09-19 17:43, Ikselka pisze:
    > Nie ma mowy - nieszczelne. Woda w zamkniętej przestrzeni nie bierze się
    > znikąd, lecz wchodzi tam z powietrzem. To jedna z bardziej oczywistych
    > oczywistości fizyki.

    Widocznie wiesz lepiej czy mam szczelne uszczelki czy nie
    I nie mowie, ze z nikąd - w końcu otwieram lodówkę czasem, czasem coś
    nawet wkładam czy wyjmuję

    Sierp

  • 8. Data: 2010-09-19 16:59:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 18:02:38 +0200, Sierp napisał(a):

    > Widocznie wiesz lepiej czy mam szczelne uszczelki czy nie

    No wiem.

    > I nie mowie, ze z nikąd - w końcu otwieram lodówkę czasem, czasem coś
    > nawet wkładam czy wyjmuję

    Na średniej czestotliwości "wkładanie czy wyjmowanie" szczelna lodówka nie
    ma prawa reagowac nadmierną ilością skraplanej wody. Ale wiedz sobie lepiej
    i miej mokro :-)

  • 9. Data: 2010-09-19 17:14:47
    Temat: Re: cieknÄ?ca lodĂłwka gorenje
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Sierp" <s...@n...netgrr> wrote in message

    > Widocznie wiesz lepiej czy mam szczelne uszczelki czy nie
    > I nie mowie, ze z nikąd - w końcu otwieram lodówkę czasem, czasem coś
    > nawet wkładam czy wyjmuję

    Widzisz młocie, nie czytasz instrukcji i manuali do sprzętu, bo byś
    wiedział.
    Jeżeli ma autoodszranianie to takie otwieranie drzwi nawet częstsze niż
    twoje nie powinno przelać zbiornika z tyłu twojej chłodziarki podgrzewanego
    od agregatu w celu szybkiego parowania. Trzeba sprawdzić uszczelkę i ustawić
    drzwi - być może wystarczy regulacja. Włożyć do środka mocną latarkę i
    obejrzeć czy gdzieś po zamknięciu chłodziarki nie przenika światło z
    wewnątrz. Drugie sprawdzenie może polegać na zamknięciu drzwi (klapy) i
    próbie otwarcia - jeżeli otworzą się lekko - komora nie jest szczelnie
    zamknięta - tamtędy uciekają złotówki liczone licznikiem energii
    elektrycznej, no chyba, ze masz gazową lodówkę albo na inny nośnik energii.

  • 10. Data: 2010-09-19 17:45:16
    Od: Dawid <m...@n...pl>

> [...]
    > byłyby mokre-a tu są wszystkie.
    >
    > lodówka nie stoi przy grzejniku.
    > co jest? czy to gorenje ma taki feler czy może ja coś nie tak robię?
    Witam
    Przeczytaj to, trzeci post
    Warto spróbować i nie słuchaj tych pseudo fachowców od wszystkiego.