  • 11. Data: 2011-01-25 20:03:55
    Temat: Re: ciepła czy zimna woda do czajnika
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2011-01-25 15:54, maniek pisze:
    > Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
    > ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
    > wskazane.
    > Jakie macie zdanie na ten temat.

    Nie powinno się wlewać ciepłej wody do czajnika jeśli do jej ogrzania
    używana jest woda z miejskiej ciepłowni, gdyż co rzadko na szczęście się
    zdarza, poprzez nieszczelny wymiennik ciepła woda z ciepłociągu może się
    dostać do wody pitnej (tej z kranu).
    Ponieważ do wody krążącej w obiegu zamkniętym (tej z ciepłowni) dodaje
    się co najmniej pół tablicy mendelejewa więc przy nie sprzyjających
    okolicznościach przyrody można się trochę podtruć (w dawnych czasach
    było kilka takich wypadków), jak gdzieś taka woda zanieczyści wodę
    pitną. Wszystkie te świństwa leją do tej wody aby a to nie rdzewiały
    rury, nie osadzał się kamień kotłowy itp, itd. Czasami dodaje się też
    barwnik aby właśnie wykryć nieszczelności w systemie i aby ludzie nie
    kradli wody (Polak potrafi ;) )
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 12. Data: 2011-01-26 08:33:48
    Od: "xxl" <m...@w...pl>

    tylko zimną

    n.googlegroups.com...

  • 13. Data: 2011-01-26 10:58:47
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    maniek <m...@g...com> napisał(a):

    >Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
    >ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
    >wskazane.
    >Jakie macie zdanie na ten temat.

    A pomyslales np. dlaczego po awarii wodociagu brazowy szlam
    bardziej leci z kranu z ciepla woda niz z zimna?

    Cytat ze strony wodociagow:

    Czy można używać do celów spożywczych ciepłą wodę z kranu?
    Wodociągi Białostockie dostarczają tylko wodę zimną, do wodomierza głównego. Aby
    uzyskać ciepłą
    wodę, Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej lub administratorzy budynków
    przepuszczają wodę
    wodociągową przez wymienniki ciepła i nie ma pewności, że po zachodzących tam
    procesach będą
    spełnione wymogi wody pitnej. Wody ciepłej z kranu nie powinno się stosować do celów
    spożywczych,
    ponieważ jest to woda użytkowa, przeznaczona do mycia, prania, zmywania itp.

  • 14. Data: 2011-01-26 16:00:47
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Ciepłą (podgrzaną u siebie w termie), bo szybciej się zagotuje od zimnej.

    Gdybym miał wodę ciepłą z ciepłowni, to bym jej do spożycia nie używał.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2011-01-26 17:58:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 11:58:47 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> [...]
    celów spożywczych,
    > ponieważ jest to woda użytkowa, przeznaczona do mycia, prania, zmywania itp.

    Nie ma to racji bytu w wodzie grzanej w domowej instalacji grzewczej.
    Oczywiście takiej, która okresowo poddawana jest przegrzaniu do temp. ponad
    70 stopni C, o czym oczywiście każdy własciciel takowej pamięta dla dobra
    swojego i domowników, a na pohybel bakterii gorączki legionowej :-)