  • 1. Data: 2011-01-25 14:54:32
    Temat: ciepła czy zimna woda do czajnika
    Od: maniek <m...@g...com>

    Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
    ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
    wskazane.
    Jakie macie zdanie na ten temat.

  • 2. Data: 2011-01-25 15:10:23
    Temat: Re: ciepła czy zimna woda do czajnika
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    maniek wrote:

    > Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
    > ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
    > wskazane.
    > Jakie macie zdanie na ten temat.

    Zimną, bo wlewam z filtra dzbankowego.
    Prosto z kranu się nie nadaje.
    J.

  • 3. Data: 2011-01-25 15:23:06
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Witam.Jaką wodę wlewacie do czajnika?Ciepłą czy zimną?Słyszałem
    ostatnio, że wlewanie ciepłej lub gorącej prosto z kranu nie jest
    wskazane.
    Jakie macie zdanie na ten temat.

    Zimną bo ciepła ma jakiś taki posmak kamienia kotłowego. Pozatym w rurach
    ciepłej mogą rozwijać się glony i bakterie. Pić takie ugotowane szczątki?

  • 4. Data: 2011-01-25 15:30:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zimną, bo wlewam z filtra dzbankowego.
    > Prosto z kranu się nie nadaje.
    > J.

    Nadaje. Mam kran od filtra RO.

  • 5. Data: 2011-01-25 15:48:51
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

    > "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nadaje. Mam kran od filtra RO.

    Ale ja piszę o _swojej_ wodzie.

    J.

  • 6. Data: 2011-01-25 16:16:13
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nadaje. Mam kran od filtra RO.

    Nie nadaje. Jeśli pisząc "ciepłej wody" masz na myśli taką w temperaturze
    powiedzmy
    20-30 st. C to spowodujesz, że węgiel aktywowany znajdujący się w
    filtrze liniowym przed membraną, będzie miał zdecydowanie mniejsze
    właściwości adsorpcyjne niż w zalecanej temperaturze ok. 10-15 st. C.
    Tym samym, ilość chloru jaka dostanie się do membrany osmotycznej będzie
    zdecydowanie większa, co spowoduje jej szybsze zużycie.
    Jeśli woda jest jeszcze cieplejsza to membranę już szlag trafił.
    Dotyczy to też wody z własnego ujęcia i wody miejskiej ozonowanej.
    Wymień membranę i przełącz RO na zimną wodę.

  • 7. Data: 2011-01-25 16:23:25
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Ale ja piszę o _swojej_ wodzie.
    >
    > J.

    Filtry RO potaniały.
    Górale dzbanki i filtry - nakrętki na wylewkę nazywają pizdrykami........ i
    słusznie...

  • 8. Data: 2011-01-25 16:25:22
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> wrote in message

> [...]
    > Dotyczy to też wody z własnego ujęcia i wody miejskiej ozonowanej.
    > Wymień membranę i przełącz RO na zimną wodę.

    Niedoczytałem (mea culpa) - pisałem o zimnej wodzie względem filtra -
    dzbanka.

  • 9. Data: 2011-01-25 16:32:00
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    > "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> wrote in message

    > Niedoczytałem (mea culpa) - pisałem o zimnej wodzie względem filtra -
    > dzbanka.
    Twojego Panslavisto RO też to dotyczy. Rozumiem, że masz podłączony do
    ciepłej wody. Jeśli tak to chyba membrana jest do wymiany. Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2011-01-25 19:41:02
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Twojego Panslavisto RO też to dotyczy. Rozumiem, że masz podłączony do
    > ciepłej wody. Jeśli tak to chyba membrana jest do wymiany. Pozdrawiam.

    Od x-lat, czyli od początku do zimnej.