  • 1. Data: 2011-10-13 17:34:09
    Temat: ciężkie płytki na pionowej powierzchni...
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    przebudowa kominka w trakcie... zrobiłem taką odstającą ramkę wokół
    drzwiczek, szerokości po 20 cm z każdej strony i grubości 10 cm...
    wykonana z ytonga klejonego do obudowy z suporeksu i dodatkowo
    mocowana sporą ilością wkrętów... wiec odpaść nie powinno...:-) ale,
    przywiozłem właśnie gres, którym zamierzałem to obłożyć i tu mam
    dylemat, gres ma grubość jakiś 1cm i ciężki jak cholera... jakoś mam
    obawy, czy się na pionowej powierzchni utrzyma... raz, że ciężki
    (kawałki 20x60 cm)... dwa, że się nad szybą mocno nagrzewa... trzy, że
    suporeks to gówniana powierzchnia pod płytki... stan na dzisiaj:
    suporeks zaciągnąłem cienką warstwą atlasa do glazury, kupiłem soudal
    24A do klejenia, ale na płytki jeszcze mam paragon, w razie zwrotu...
    co sądzicie? będzie trzymać, czy szukać czegoś lżejszego???

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-10-13 20:46:30
    Temat: Re: ciężkie płytki na pionowej powierzchni...
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał
    > dylemat, gres ma grubość jakiś 1cm i ciężki jak cholera... jakoś mam
    > obawy, czy się na pionowej powierzchni utrzyma...

    A może tak jak robią elewacje w wieżowcach?
    Płytka jest trzymana przez uchwyty przykręcane do ściany właściwej. Tak jak
    sufit podwieszany ma papierowe płyty, tylko że pionowo.
    Zostaje pytanie, czy będzie to ładnie wyglądać - z bliska.

    --
    Maciek.

  • 3. Data: 2011-10-14 16:31:53
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-13 19:34, s_13 pisze:
> [...]
    > 24A do klejenia, ale na płytki jeszcze mam paragon, w razie zwrotu...
    > co sądzicie? będzie trzymać, czy szukać czegoś lżejszego???

    Nie bój, będzie się trzymać.
    U mnie trzyma się na klej do płytek (do marmuru właściwie) płyta
    marmurowa wo wymiarze ok. 90x130 cm i grubości 3 cm.
    Płyta jest przyklejona do kominka, więc też działa temperatura.
    No i nie podpiera się na niczym u dołu - wisi jakieś 5 cm nad podłogą.
    Wisi już ponad 2 lata...

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2011-10-14 20:17:51
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Płyta jest przyklejona do kominka, więc też działa temperatura.
    > No i nie podpiera się na niczym u dołu - wisi jakieś 5 cm nad podłogą.

    to ty masz nerwy...:-) przy każdym podkładani do kominka, albo jak
    podkładasz głowę rozdmuchując żar...:-)))
    ja się już raz na klej naciąłem, Mapei adesilex p9... kleiłem terakotę
    na ogrzewanie podłogowe, kleiłem sam, żeby mi jakiś pacan chałtury nie
    odstawił... no i po pierwszym sezonie grzewczym tak ze 4 płytki wydają
    głuchy dźwięk... nie ruszałem, bo mi nie przeszkadza, a płytki akurat
    nie używane często...
    heh... znalazłem już inne płytki, nawet lepiej wyglądają niż te
    pierwsze, ale co dziwne, nie widziałem jeszcze tak cienkich, mają
    jakieś 2,5 mmm i co dziwniejsze,myślałem że kruche i w rękach będą
    pękały, a one są bardzo elastyczne, na 50 cm długości dają się wygiąć
    łuk odstający od płaszczyzny na jakieś 3 cm, więc powinny ładnie
    przenosić odkształcenia od temperatury...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-10-15 21:39:49
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 13, 7:34 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > 24A do klejenia, ale na płytki jeszcze mam paragon, w razie zwrotu...
    > co sądzicie? będzie trzymać, czy szukać czegoś lżejszego???

    A moze napisac do producenta kleju?
    Czasem maja na stronie jakiegos doradce i pare razy jak sprobowalem to
    mi ktos odpisal.
    Zrob fotki, szkic i zadaj pytanie. Moze ci cos wyjasnia?