  • 1. Data: 2010-04-10 12:16:43
    Temat: co posadzić w takiej wąskiej kiszce?
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Takie miejsce mi się zrobiło:
    http://img708.imageshack.us/img708/2231/p1010067rot.
    jpg

    Żółte to ściana domu, białe to taka niby pergola wokół wejścia (wejście
    jest po lewej). W tej chwili rosną gustowne niebieskie rury, ale już sie
    znudziły ;-) . Co tam można posadzić biorąc pod uwagę, że
    - ziemia jest tam zanieczyszczona cementem,
    - w zasadzie nie ma możliwości regularnego podlewania,
    - elewacja wschodnia, koło 8 rano słońce znika z budynkiem.
    Zakładam, że rozsądnie byłoby wsadzić tam skrzynkę z ziemią, ewentualnie
    wyłożyć włókniną, posadzić roślinki i przysypać żwirkiem.

    Ktoś mi podpowie jaka roślinka zdzierży takie warunki i jeszcze będzie
    ładnie się komponować z tymi białymi belkami?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2010-04-11 16:34:58
    Temat: Re: co posadzić w takiej wąskiej kiszce?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 14:16:43 +0200, Niewe napisał(a):

> [...]
    > - w zasadzie nie ma możliwości regularnego podlewania,
    > - elewacja wschodnia, koło 8 rano słońce znika z budynkiem.

    Hedera - pnącze. Barwinek u jej stóp.

  • 3. Data: 2010-04-11 20:06:33
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Ikselka pisze:
    > Hedera - pnącze. Barwinek u jej stóp.

    Nieee, hedera mi tam zdecydowanie nie pasuje. Wolałbym coś bardziej
    "żywego". Najchętniej jakieś pnące róże. Ale one chyba nie zdzierżą
    takich warunków.
    Ale dzięki za podpowiedź :)

  • 4. Data: 2010-04-11 20:27:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Apr 2010 22:06:33 +0200, Niewe napisał(a):

    > Nieee, hedera mi tam zdecydowanie nie pasuje. Wolałbym coś bardziej
    > "żywego". Najchętniej jakieś pnące róże.

    To już może lepiej palmy daktylowe.
    ;-P

    > Ale one chyba nie zdzierżą
    > takich warunków.

    Róże pnące potrzebują dobrej! ziemi, sporo! wody i słońca przez większość
    dnia oraz MIEJSCA (mowa o przestrzeni NAD ziemią) do zakwitnięcia. Nie ma
    absolutnie mowy o różach w tym miejscu. Ty w ogóle zwróciłeś uwagę, że w
    dodatku drzwi otwierają się na tę ścianę? gdzie tam widzisz przestrzeń na
    te drzwi (zwłaszcza po otwarciu) oraz na krzew różany, który w pełnym
    rozkwicie zajmowałby najmniej (minimum) pół metra od podpory?

  • 5. Data: 2010-04-11 22:23:44
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/11/2010 10:06 PM, Niewe wrote:

    > Nieee, hedera mi tam zdecydowanie nie pasuje. Wolałbym coś bardziej
    > "żywego". Najchętniej jakieś pnące róże. Ale one chyba nie zdzierżą
    > takich warunków.
    > Ale dzięki za podpowiedź :)

    To może jakieś powojniki? Znajdą się takie, co wiele do szczęścia nie
    potrzebują.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2010-04-11 22:44:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Apr 2010 00:23:44 +0200, Arkadiusz Dymek napisał(a):

    > To może jakieś powojniki? Znajdą się takie, co wiele do szczęścia nie
    > potrzebują.

    Wody i ziemi oraz słońca wszystko potrzebuje.

  • 7. Data: 2010-04-12 00:29:03
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/12/2010 12:44 AM, Ikselka wrote:

    > Wody i ziemi oraz słońca wszystko potrzebuje.

    Ale widuję je na balkonach, więc skrzynka im wystarczy. Są też odmiany
    cieniolubne.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 8. Data: 2010-04-12 08:25:31
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości

    > Ale widuję je na balkonach, więc skrzynka im wystarczy. Są też odmiany
    > cieniolubne.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Arkadesh

    Hejka. Ja też pozdrawiam i przypominam o cięciu postów, zeby nie było
    tak, jak powyżej. :-)
    "Nie cytuj całej wiadomości, chyba że jest to niezbędne. Gdy cytujesz słowa
    "przedmówcy" to odpowiadaj pod każdym akapitem z osobna - cytuj fragmenty,
    do których się odnosisz (poniżej) i tak kolejno, jeśli email ma dłuższą
    treść lub dotyczącą kilku tematów. Gdy cytujesz większą część wiadomości,
    nie odnosząc się do jej konkretnych fragmentów - odpowiadaj powyżej cytatu,
    oddzielając przy tym odpowiedź od oryginalnej wiadomości kilkoma liniami
    odstępu. Jeśli nie jest to konieczne to nie cytuj nic z poprzedniego listu i
    tylko ewentualnie w temacie do otrzymanego tematu wiadomości dodaj "RE: "
    jeśli nie zrobi tego za Ciebie program obsługi poczty, co się chyba nie
    zdarza. Dobrze widziane jest przytaczanie tylko tych słów adresata, które są
    ważne w naszej wypowiedzi, a pozostałe usuwajmy, tak samo jak reklamy
    (stopki) dodawane automatycznie do wszystkich wiadomości na wielu serwerach
    z darmowymi kontami.
    http://www.netykieta.dlawas.net/
    Pozdrawiam zasadniczo Ja...cki

  • 9. Data: 2010-04-12 08:50:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Apr 2010 10:25:31 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    > ważne w naszej wypowiedzi, a pozostałe usuwajmy, tak samo jak reklamy
    > (stopki) dodawane automatycznie do wszystkich wiadomości na wielu serwerach

    Cytując niezbędne - uważasz, że to, co zrobiłeś powyżej , było niezbędne? -
    ja też mam takie odczucia w odniesieniu do swoich postów, gdzie nie tnę :-)

  • 10. Data: 2010-04-12 18:46:36
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > Ale widuję je na balkonach, więc skrzynka im wystarczy. Są też odmiany
    > cieniolubne.

    Ooo powojniki to dobry trop.
    Dzięki i pozdrawiam.

    PS.
    Miałem wyciąć przedmówców, ale Dirko mnie zainspirował ;-)