    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 13 Jan 2017 00:20:16 -0800 (PST)
    Subject: czy geodeta kombinuje?
    From: s...@g...com

    Chciałem podpytac tych co jakkolwiek orientują się w pracy geodetów.

    Akcja taka:
    Gmina robi droge. Wzieli geodete aby pomierzył działki po obu stronach drogi.
    Z wiekszoscia punktów nie było problemów bo były wkopane kamienie.
    Ale akurat w przypadku mojego pola okazało się że "nagle" granica między mną a
    sąsiadem zrobiła się na jakies 50-60cm krzywa.

    Generalnie moje pole to kawałek prostego jak strzała innego pola podzielonego kiedys
    tą drogą. Więc przedłużenie granicy tamtego pola idzie tak jak granica mojego. Żadna
    magia.

    A tu nagle geodeta mówi że w/g dokumentów jakie widział tak najlepiej mozna ten punkt
    wytyczyć. OK. Nie bede sie z facetem na polu kłócić. Papiera że sie z tym zgadzam nie
    podpisałem.

    Pojechałem do wydziału geodezji i pytam niezobowiązująco co tam w papierach mają.
    A tam mi facet pokazuje ze ten punkt to jakaś klasa 5 czyli w sumie +-3metry.

    No to juz jasne. Trzeba po prostu ustalic granice w trybie ustalenia między
    sąsiadami. Luz bo sąsiad ok.

    I teraz pytanie:
    Czy ten geodeta co tak "specjalnie" ten punkt wytyczył tak że nijak sie w aktualnie
    istniejącą siatkę nie wpisał nie kombinował przypadkiem aby tak właśnie zrobić abyśmy
    przyszli do niego po usługe uzgodnienia (pi*oko 1500pln).

    Bo gdyby wytyczył ten punkt na przecięciu reszty granic to potrzeby poprawiania
    czegokolwiek by nie było.

    A na mapach geodezyjnych wszystkich jakie dotychczas miałem ta granica jest prosta i
    wszystkie punkty leżą na linii prostej...

    Co grupa czuje przez skórę na taką ciekawostke?

    Pozdrawiam.
    Lukasz.