  • 21. Data: 2012-05-30 16:41:34
    Temat: Re: czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@J...pl>

    On 30-05-12 16:21, Ikselka wrote:
    > Tak czy inaczej hit. Ja bym się nie pozbywała. Czy Ty wiesz, jak dużo
    > musiałbyś wydać na komplet kafli na taki piec czy kominek? - duuuża
    > kasa. A nadając ciepły charakter wnętrzu - WARTO.

    Minusem jest to, że zajmuje on ok 2-3 metrów kwadratowych, w mniejszych
    pomieszczeniach ma to znaczenie. Warto też sprawdzić, czy przewody
    kominowe są drożne. W wielu miejscach celem ograniczenia niskiej emisji
    zamurowano kominy, choć wciąż w wielu domach są piece (teraz
    bezużyteczne, czy tylko jako ozdoba).

    Mając duże pomieszczenie i sprawny komin, warto zostawić taki piec.
    Zawsze będzie jakieś zapasowe rozwiązanie w przypadku awarii ogrzewania.
    Oczywiście trzeba w tym celu mieć jakiś worek węgla i coś na rozpałkę ;-)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 22. Data: 2012-05-30 19:50:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 30 Maj, 16:41, Dawid <x...@n...pl> wrote:

    > Bardzo dużo to ile?
    > Na Allegro tych pieców i kafli od groma, tylko kupujących brak.
    > To duża kasa?http://allegro.pl/piec-kaflowy-art-deco-niemcy-
    lata-30-xxw-i235163634...http://allegro.pl/piec-kafl
    owy-i2361831790.htmlhttp://allegro.pl/piec-kaflowy-i
    2364912846.html
    > i wiele innych, tylko nikt tego nie chce

    Bo trzeba tam zawieźć WŁASNEGO zduna żeby ocenił stan, a może się
    okazać, że niewarta skórka wyprawki. Poza tym żeby mieć taki piec, to
    trzeba mieć sentyment i WARUNKI.

  • 23. Data: 2012-05-30 19:52:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 30 Maj, 16:41, Grzegorz Janoszka <G...@J...pl> wrote:

    > Minusem jest to, że zajmuje on ok 2-3 metrów kwadratowych, w mniejszych
    > pomieszczeniach ma to znaczenie. Warto też sprawdzić, czy przewody
    > kominowe są drożne.

    Owszem, koniecznie.

    > W wielu miejscach celem ograniczenia niskiej emisji
    > zamurowano kominy, choć wciąż w wielu domach są piece (teraz
    > bezużyteczne, czy tylko jako ozdoba).

    Dlatego można je przerobić na elektryczne-akumulacyjne.

    > Mając duże pomieszczenie i sprawny komin, warto zostawić taki piec.
    > Zawsze będzie jakieś zapasowe rozwiązanie w przypadku awarii ogrzewania.

    Owszem, bardzo prawdopodobne, ze taka awaria się zdarzy. Bywało.

    > Oczywiście trzeba w tym celu mieć jakiś worek węgla i coś na rozpałkę ;-)

    Węgiel póki co jest dostępny na zawołanie, także wszelkie brykiety.
    Workowane. Można przywieźć samochodem w bagażniku i trzymać w piwnicy
    małą porcję.

  • 24. Data: 2012-06-01 07:38:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    >
    > Bo trzeba tam zawieźć WŁASNEGO zduna żeby ocenił stan, a może się
    > okazać, że niewarta skórka wyprawki. Poza tym żeby mieć taki piec, to

    bo taki piec trzeba zwalic i wywieźć...

    te piece nie są nawet ładne, zwykla standardowa seryjna ceramiki.

    jakby ktoś miał jakiś ciekawy piec w fajnych kaflach a nie standardowych
    jakich miliony to by może i sprzedał.

    ale takich pieców jak pokazane to w każdym mieście znajdziesz setki.

  • 25. Data: 2012-06-01 16:05:18
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-06-01 07:38, Marek Dyjor pisze:

    > bo taki piec trzeba zwalic i wywieźć...
    >
    > te piece nie są nawet ładne, zwykla standardowa seryjna ceramiki.
    >
    > jakby ktoś miał jakiś ciekawy piec w fajnych kaflach a nie standardowych
    > jakich miliony to by może i sprzedał.

    Dlatego uważam, że piec będący tematem dyskusji to tylko na śmietnisko.

  • 26. Data: 2012-06-01 23:31:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dawid wrote:

    > Dlatego uważam, że piec będący tematem dyskusji to tylko na
    > śmietnisko.

    amen...

  • 27. Data: 2012-06-02 22:54:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jun 2012 07:38:33 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ale takich pieców jak pokazane to w każdym mieście znajdziesz setki.

    Tyle że z takiego "setkowego" pieca można zrobić zupełnie "niesetkowy"
    kominek. Jeśli kafle dobre.

  • 28. Data: 2012-06-03 08:02:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Tyle że z takiego "setkowego" pieca można zrobić zupełnie
    > "niesetkowy" kominek. Jeśli kafle dobre.

    tylko ze te kafle są normalnie brzydkie, sa pospolite, wyglądają zwykle jak
    stare flizy z szaletu w Koluszkach.

  • 29. Data: 2012-06-03 16:35:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jun 2012 08:02:41 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > tylko ze te kafle są normalnie brzydkie, sa pospolite, wyglądają zwykle jak
    > stare flizy z szaletu w Koluszkach.

    Te akurat może tak...
    --
    "@warczyslaw: Jak doprowadzono do tego, że nie można znaleźć asystenta,
    który by nie znał

  • 30. Data: 2012-06-03 18:43:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Te akurat może tak...

    większość...

    teraz poczytaj co pisałem wczesniej.

    piękny oryginalny (pewnei zabytkowy) piec kaflowy jest coś warty, te
    wszytskei seryjne piece są nic nie warte.