  • 1. Data: 2009-11-03 22:36:01
    Temat: czyszczenie szyby w kominku
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Czytalem juz wiele na ten temat na roznych forach ale moj przypadek jest
    nietypowy.
    Otoz moj komonek jest jedynym zrodlem ciepla dla calego domu w zwiazku z
    czym w sezonie pala w nim bez wygaszania czyli ciagle. Przy takim paleniu
    nie moge sobie pozwolic na palenie otwartym plomieniem gdyz po kilku
    godzinach mialbym w domu saune. W 90 % pale wiec na calkowicie przymknietym
    doplywie powietrza.
    Skutkuje to tym,ze na szybie robi sie juz po kilku godzinach palenia takie
    brazowe szkliwo (nie szadza).Probowalem rozne srodki do czyszczenia szyb
    kominkowych ale tego szkliwa nic nie rusza. Jedynym skutecznym sposobem
    ktory udalo mi sie wyprobowac to przepalenie przez kilka godzin otwartym
    ogniem wtedy szkliwo zaczyna sie kruszyc i mozna go zeskrobac zyletka.
    Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia
    chemicznego tego brazowego szkliwa?

    --
    Szczepan

  • 2. Data: 2009-11-04 06:06:34
    Temat: Re: czyszczenie szyby w kominku
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Wszyscy narzekają na brudzące się szyby.
    U mnie szyba czyści się leciutko... Czyszczę ją średnio raz na 2 tygodnie,
    jak już nic nie widać. Też robi się cała brązowa, bo palę głównie z
    zamkniętym szybrem i dopływem powietrza. Do tego drewno lekko wilgotne. Myję
    szybę czystą wodą przy użyciu gąbki do naczyń - tą szorstką stroną. Umycie
    szyby zajmuje 5 minut. Szyba jest prawie jak nowa.

    Nie wiem, dlaczego tak mam, kominek to jakiś zwykły Uniflam za 1 700 zł.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 3. Data: 2009-11-04 06:36:57
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

> [...]
    > Umycie szyby zajmuje 5 minut. Szyba jest prawie jak nowa.
    >
    > Nie wiem, dlaczego tak mam, kominek to jakiś zwykły Uniflam za 1 700 zł.

    U mnie jakoś szorowanie nic nie daje
    przetestowane wszystkie środki, łącznie z wodą i nic. dziwne :(

  • 4. Data: 2009-11-04 06:48:45
    Od: AZ <a...@p...onet.pl>

    Szczepan wrote:

> [...]
    > ogniem wtedy szkliwo zaczyna sie kruszyc i mozna go zeskrobac zyletka.
    > Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia

    Poszukaj środka do czyszczenia piekarników. Kup taki w butelce z dozownikiem
    jak do mycia szyb okiennych, jest wygodniejszy. Pryska sie szybe, czeka
    chwile i wyciera/myje. Jeden minus w Twoim przypadku, że na ciepej szybie
    szybko odparuje, czyli musiałbyś to robić jak się drzewo wypali i szyba
    jako tako przestygnie.

  • 5. Data: 2009-11-04 08:41:20
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Szczepan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skutkuje to tym,ze na szybie robi sie juz po kilku godzinach palenia takie
    > brazowe szkliwo (nie szadza).

    U mnie pomaga czyszczenie sadzą/popiołem drzewnym niedopalonym).
    Lub - jak też i w wielu innych przypadkach - mokre chusteczki dla niemowląt
    (biedronka, Lidl).

  • 6. Data: 2009-11-04 09:29:57
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

> [...]
    > ogniem wtedy szkliwo zaczyna sie kruszyc i mozna go zeskrobac zyletka.
    > Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia

    Ja od 2 lat uzywam tytan żel do czyszenia piekarników kuchni, w srebrnej
    butelce (choć ostatnio ciężko go dostać) za 7zł. Cztery takie starczają na
    sezon, oblewam szybe od góry, potem kawałem szmatki i rękawiczka
    jednorazowa, całą wymażę, zostawię na 3 minuty i schodzi do czysta,
    ścierkami albo recznikami. Potem tylko płyn do szyb i mam czyściutką szybe,
    zajmuje to moze z 10 minut.

  • 7. Data: 2009-11-04 09:36:17
    Od: "Ptok" <g...@w...com.pl>

    Witam,

    Z powodzeniem używam środka do czyszczenia grilii piekarników i marki Tytan
    . Ćwiczyłem różne i zasadnicza uwaga jest taka: najlepiej w żelu. Wyciskam
    na górna krawędź szyby on sobie spokojnie spływa , rozcieram gąbka do mycia
    naczyń, zostawiam na chwilę i wycieram (gąbka z czystą wodą, potem papier do
    sucha). Żel jest o tyle wygodny, że nie scieka tak szybko i nie spływa na
    uszczelkę na dole (a jest żroący). Dla własnego komfortu robie to w
    jednorazowej rękawiczce ze stacji bezynowej.
    Spraye, pianki nie zdały egzaminu (mam w domu chyba z 5 rodzajów).

    Grzegorz

  • 8. Data: 2009-11-04 10:28:45
    Od: mk <d...@t...pl>

    Są takie opiłkowe myjki, ja to od czasu do czasu używam, co prawda robię
    to od święta :)
    Pdr, M.

  • 9. Data: 2009-11-04 21:06:10
    Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia
    > chemicznego tego brazowego szkliwa?
    Ja używam zwykłej sody. Zwilżam gabkę, trochę sody i czyszczę. Schodzi
    ładnie.
    Pozdrawiam
    daniel

  • 10. Data: 2009-11-04 21:41:40
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "daniel97" <d...@p...onet.pl> napisał

    > Ja używam zwykłej sody. Zwilżam gabkę, trochę sody i czyszczę. Schodzi
    > ładnie.

    O tej sodzie to ja tez czytalem duzo na roznych forach i wszedzie to
    swietnie dzialalo.
    Dzisiaj kupilem torebke sody oczyszczonej, zdjalem drzwiczki od kominka,
    ostudzilem, potraktowalem zmoczona szmatka z soda, posypywalem soda,
    czekalem troche, probowalem czyscic recznikami papierowymi itp. Niestety
    soda nie reaguje w zaden najmniejszy sposob z osadem na mojej szybie. Byc
    moze jesli jest to sadza to soda dziala tak samo jak zwykla namoczona
    szmatka ale z z osadem wywolanym skroplinami z destylacji drewna niestety
    zero reakcji.
    Kupilem dzisiaj rowniez plyn do czyszczenia szyb kominkowych "Tytan" z
    wodorotlenkiem sodu. Jutro wyprobuje i podziele sie rezultatami.

    --
    Szczepan