  • 71. Data: 2021-02-24 18:59:51
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > Nie muszę, o czym dalej. Poza tym to była delikatna sugestia, by nie
    > spuszczać się tylko na Thunderbirda, ale korzystać też z wiedzy
    > wyniesionej ze szkoły. A Ty nie masz ani jednego, ani drugiego. Masz
    > tylko chamskie nawyki gimbusa, więc powiem teraz krótko, jak nasze
    > piękne panie ze Strajku Kobiet: wypierdalaj!

    Powiedziała nasz grupowa ostoja kultury osobistej :))))

    Czy wypada zwracać innym uwagę?
    Zwracanie innym uwagi jest niegrzeczne. To, że ktoś nie przestrzega
    oczywistych dla Ciebie zasad, nie uprawnia Cię do informowania go o
    tym. Nie powinnaś mówić współbiesiadnikom o tym, że źle trzymają
    sztućce lub niewłaściwie używają serwetki. W pracy sugerowałabym Ci nie
    informować otaczających Cię mężczyzn, że ich krawaty powinny sięgać 20
    centymetrów niżej, a koleżanki z pracy nie polubią Cię bardziej, jeśli
    powiesz im, że ich obcasy powinny lepiej poznać się z szewcem. Tak, jak
    na dzień dobry nie mówisz przyjaciółce o tym, że fryzjer się nie
    postarał, tak nie powinnaś mówić jej o tym, że że strój, który wybrała,
    nijak ma się do okazji.

    Dobre maniery to takt, delikatność i empatia. Wiem, że wielu z Was,
    podobnie jak mnie, krwawi serce w chwili, gdy orientują się, że są
    jedynymi, dla których savoir-vivre ma znaczenie. Niestety, te
    egoistyczne pobudki nie są wystarczającym powodem do wpędzania innych w
    zakłopotanie lub poczucie winy. Dobrze wychowany człowiek chce, by inni
    czuli się w jego towarzystwie komfortowo. Jeśli towarzysze będą
    obawiali się Twoich reakcji, wzajemna relacja nigdy nie będzie szczera,
    a z niepewności zbuduje się niemożliwy do przebicia mur. Dawanym przez
    siebie przykładem należy zachęcać do szanowania panujących zasad, ale
    nigdy nie należy wytykać ich nieznajomości.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 72. Data: 2021-02-24 19:15:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OK, ale gdzie znaleźć nazwiska autorów artykułu?
    Niepodpisany?

    -----
    > artykuł sprzed ~10 lat dalej jest aktualny:
    > www.historiasztuki.com.pl/strony/021-12-00-ANTYKULTU
    RA-SYSTEM.html

  • 73. Data: 2021-02-24 19:21:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Myślisz, że w Szwecji jest większy socjalizm, niż we Francji?
    Norwegię z uwagi na ropę i gaz połączone z mikroskopijnym zaludnieniem to można
    porównywać z szejkami raczej (czy darmowa benzyna,
    domy, zakaz lichwy i wiele innych rzeczy to aby nie socjalizm?).

    -----

  • 74. Data: 2021-02-24 20:45:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/02/2021 19:21, ąćęłńóśźż wrote:
    > Myślisz, że w Szwecji jest większy socjalizm, niż we Francji?

    Nigdzie w Europie nie ma socjalizmu na całego. Jest tylko kilka detali z
    socjalizmu. W zasadzie w każdym państwie znajdziesz jakieś detale
    socjalizmu, ponieważ pewne elementy tej idei okazały się przydatne.
    Podobnie, jak elementy prawicowego patriotyzmu okazały się przydatne w
    różnych miejscach. Elementy liberalne. Detale religijne. itd itp.

    Mądry ustrój nie opiera się o debilizmy ideologiczne z okolic "socjalizm
    albo śmierć" albo "nacjonalizm albo śmierć" bo to wszystko jest głupie i
    nie działa, co przetestowaliśmy nie raz. Ustroje w większosć krajów są
    czymś co jest mieszanką koncepcji. W dodatku zmieniajacej się na naszych
    oczach, bo co rusz zmieniaja się rządy na populistów w nastepnym kraju.
    W tym tępie teoria podkowy okaże się teorią koła jeszcze za mojego życia.

    Oczywiscie nie brak debili ryczących "socjalizm" na wszystko co nie nosi
    seksownych bojówek i pali flary albo wrzeszczenia "faszyzm" na wszystko
    co nie ma tęczowych spodni. Ale to tylko problem nie dostrzegania
    odcieni szarości. Skrajności są marginesem i wszystkie już miały coś do
    powiedzenia w historii. Bez większych sukcesów. Ustały państwa
    balansujące miedzy różnymi koncepcjami.

    > Norwegię z uwagi na ropę i gaz połączone z mikroskopijnym zaludnieniem
    > to można porównywać z szejkami raczej (czy darmowa benzyna, domy, zakaz
    > lichwy i wiele innych rzeczy to aby nie socjalizm?).

    Dokładnie jak w Wenezueli, tylko skandynawowie nie rozpasali
    społeczeństwa do tak niebotycznych rozmiarów jak w W. Tam gospodarka
    została całkowiecie zamieniona na stacje, i to nawet nie benzynową tylko
    ropną. Patrz na Rosję, podąża tym samym szlakiem, czyli brak gospodarki
    (w trakcie) i eksport ropy, najlepiej surowej. Różnica taka że tam zyski
    dzieli mafia, więc trudno mówić o socjaliźmie.

    Czy z szejkami? W jakimś stopniu tak. Jednek nie pamiętam aby u arabów
    koncepje socjalizmu były jakieś specjalnie popularne. Oni są ogólnie
    odporni na dowolne filozofie prowadzenia państwa. Zostawmy ich z boku,
    to wybryk historii. Ropa też sie kiedyś skończy, wszystko wróci do normy.

  • 75. Data: 2021-02-24 21:13:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/02/2021 20:45, heby wrote:
    > tępie

    tempie.

  • 76. Data: 2021-02-25 07:53:00
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 08:31, WS pisze:

    > Tego to nie wiem. Może tak legalnie jak rozporządzenia naszego rządu ;)
    >
    > Z drugiej strony jeśli groził blackout to mieli do wyboru:
    > apele o ograniczenie zużycia - przy zamarzającej wodzie w domach mała szansa na
    powodzenie,
    > poodcinać część odbiorców - pewnie by zadziałało, ale jak wybrać kogo... itp...
    > zastosować zaporową cenę i to wybrali... tylko żeby miało sens w technicznego
    punktu widzenia ludzie powinni być świadomi ile toto kosztuje i sami wyłączać co
    tylko się da, jeśli są zaskoczeni rachunkami, to chyba nie do końca byli
    doinformowani...

    Nie wiem ile w tym prawdy, ale jest jeszcze trzecia opcja- ponoć
    elektrownie węglowe nie dostały zgody na zwiększenie emisji, więc
    odbiorcy po prostu zapłacili za nowy zielony ład.

    Lukasz

  • 77. Data: 2021-02-25 10:11:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 24.02.2021 o 18:59, Budzik napisał:

    > Powiedziała nasz grupowa ostoja kultury osobistej :))))

    Musisz być głupi jak but z prawej nogi u lewaka, a nawet - jak but
    z lewej nogi u prawaka, jeśli nie ogarniasz tak prostej sprawy jak
    emotka. Albowiem już nawet dzieci w przedszkolu wiedzą, że emotka
    to znak graficzny zapisany znakami ASCII i smarowanie przy nim
    pińcet prawych nawiasów żadnego sensu nie ma.

    > Nie powinnaś mówić współbiesiadnikom o tym, że źle trzymają
    > sztućce lub niewłaściwie używają serwetki...

    To, że przepisujesz internety, to nie grzech. Ale jeśli te copypastowane
    teksty przedstawiasz jako swoje własne, to już co najmniej kwalifikuje
    Cię do konfesjonału, za naruszenie siódmego przykazania. Poza tym i tak
    od razu widać, że to nie Twoje, boś za głupi na napisanie tylu zdań
    podrzędnie złożonych.

    --
    Kdyby hloupost nadnášela, tak se tady budete vznášet jako holubička!
    (doktor Štrosmajer)

  • 78. Data: 2021-02-25 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Nie wiem ile w tym prawdy, ale jest jeszcze trzecia opcja- ponoć
    > elektrownie węglowe nie dostały zgody na zwiększenie emisji, więc
    > odbiorcy po prostu zapłacili za nowy zielony ład.

    Brzmi to zdecydowanie jak fakenews.
    Jakies potwierdzenie / zródło?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 79. Data: 2021-02-25 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

> [...]
    > to znak graficzny zapisany znakami ASCII i smarowanie przy nim
    > pińcet prawych nawiasów żadnego sensu nie ma.

    A dla mnie ma. Pokazuje natęzenie danego emotikona.

> [...]
    > przykazania. Poza tym i tak od razu widać, że to nie Twoje, boś za
    > głupi na napisanie tylu zdań podrzędnie złożonych.

    Oczywiście ze nie moje.
    Łatwo to sprawdzic.
    Ale dziekuje ci za ta kolejna lekcje kultury osobistej podczas
    dyskusji. Ta ogłada, ta argumentacja - po prostu francja elegancja
    ;-DDDDDDDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 80. Data: 2021-02-25 22:50:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przesadzasz jak jakiś zaćmiony PiS-owiec.
    Porównanie gospodarki polskiej i rosyjskiej wypadłoby na korzyść ichniej.
    Zobacz np. technikę kosmiczną, lotniczą, wojskową, informatyczną - a u nas meble z
    wiórówki i skręcanie śrubek Szwabom (generalnie
    na tym polega postęp w Polsce: bo kiedyś skręcaliśmy Włochom i w bardzo małej
    ilości).
    Do tego nasz węgiel wobec ich ropy, gazu, diamentów i niemal wszystkiego.

    -----