  • 1. Data: 2011-07-03 09:42:01
    Temat: deski warstwowe bambus, wersja bezklejowa - prosba o opinie
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam
    Czy ktos w Was miał może bezpośrednią (albo chocby pośrednią) styczność z
    warstwowymi deskami podłogowymi z bambusa w wersji "click", czyli do
    układania jako podłoga pływająca (bez klejenia)? Np. Globalwood Bambus Click
    (nie linkuje, zeby zmniejszyc spamowatosc)
    Ze względow praktycznych chcę położyć podłogę bez klejenia na podkładzie
    wyrównująco-wyciszającym (np. pianomat). Dodatkowo pokrycie powinno byc
    mozliwie sztywne a zatem dosc grube (bo warstwe bazowa stanowia plyty osb na
    belkach stropowych, ktore nie sa całkowicie sztywne). Pierwotnie pomyslalem
    o panelach 12 mm z V-fugą. Ale ostatnio rzucily mi sie w oczy te deski
    bambusowe do układania bezklejowego. Opinie o samych deskach bambusowych
    mniej wiecej znam - sa w wiekszosci pozytywne (m.in. duza twardosc i
    trwałość), ale nie wiem jak sie spisuje ten system zamków. Czy to ma szanse
    byc trwałe, czy tez jest to zrodlo potencjalnych klopotow? Bo ten pambus
    jest srednio 2 razy drozszy niz w/w panele. Ta roznica ceny jest sama w
    sobie wielkim problemem, ale jezeli sie okaze ze zaplace 2 razy wiecej za
    gorsza "uzytkowo" podloge, to juz nie bede szczesliwy... :-)
    Bede wdzieczny za wszelie porady, zwlaszcza empiryczne a nie teoretyczne.
    pozdr.
    JBr.

  • 2. Data: 2011-07-04 08:29:24
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 3, 11:42 am, "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> wrote:
> [...]
    > bambusowe do uk adania bezklejowego. Opinie o samych deskach bambusowych
    > mniej wiecej znam - sa w wiekszosci pozytywne (m.in. duza twardosc i
    > trwa o ), ale nie wiem jak sie spisuje ten system zamk w. Czy to ma szanse
    > byc trwa e, czy tez jest to zrodlo potencjalnych klopotow? Bo ten pambus
    > jest srednio 2 razy drozszy niz w/w panele. Ta roznica ceny jest sama w
    > sobie wielkim problemem, ale jezeli sie okaze ze zaplace 2 razy wiecej za
    > gorsza "uzytkowo" podloge, to juz nie bede szczesliwy... :-)
    > Bede wdzieczny za wszelie porady, zwlaszcza empiryczne a nie teoretyczne.

    Skoro nikt konkretny nie napisal to skrobne co nieco od siebie.
    Primo:
    Kazdy panel bedzie stukal. Taka jego natura.
    Secundo:
    Jesli masz prosta podloge (ale naprawde prosta na calej powierzchni)
    to bedzie lezal rowno i w czasie uzywania bedzie sie scieral
    rownomiernie. Jak jakims cudem montaz wyjdzie nierowno to w tym
    miejscu bedzie widac pod swiatlo ze lezy krzywo i tam tez bedzie sie
    bardziej scieral.

    Nie napisales gdzie ta podloga ani jak uzywana.

    Dla mnie deski trojwarstwowe to taka swinka morska. Ani to parkiet ani
    panel.
    Czyli drogo i bylejak.

  • 3. Data: 2011-07-04 09:05:36
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...
    > Nie napisales gdzie ta podloga ani jak uzywana.

    Podloga na dawnym strychu zaadaptowanym na pomieszczenia mieszkalne - w tym
    wypadku chodzi o pomieszczenie o charakterze "górnego salonu" - sofa,
    fotele, telewizor, audio itp. :-)

    > Dla mnie deski trojwarstwowe to taka swinka morska. Ani to parkiet ani
    > panel. Czyli drogo i bylejak.

    No cóz kazdy ma swoje racje...
    Ja uwazam, ze jest jednak zasadnicza róznica - deski warstwowe to jednak w
    calosci drewno (+ troche kleju). No w przypadku bambusowych to trawa :-)
    Wprawdzie rózne gatunki, ale jednak drewno i na wierzchu warstwa
    szlachetnego gatunku o grubosci 5 mm (ponoc mozna nawet cyklonowac). A
    panele to jednak pazdzierz a na wierzchu folia z wydrukowanymi slojami...
    Dodatkowo, poza ew. minusami - "warstwówki" maja tez plusy w stosunku do
    desek litych - jest mniej podatne na wyginanie i rozsychanie (przynajmnie w
    teorii :-)

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjecia z 21 krajów.

  • 4. Data: 2011-07-04 13:15:06
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Wprawdzie rózne gatunki, ale jednak drewno i na wierzchu warstwa
    > szlachetnego gatunku o grubosci 5 mm (ponoc mozna nawet cyklonowac).

    ;)
    z "cyklonowaniem" tej podłogi to bym uważał bo byli tacy co cyklonowali w
    obozach koncentracyjnych i podobno na zdrowie nie wychodzi
    gr

  • 5. Data: 2011-07-04 14:26:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 4, 11:05 am, "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Podloga na dawnym strychu zaadaptowanym na pomieszczenia mieszkalne - w tym
    > wypadku chodzi o pomieszczenie o charakterze "górnego salonu" - sofa,

    No to juz konkret.

> [...]
    > desek litych - jest mniej podatne na wyginanie i rozsychanie (przynajmnie w

    W takim wypadku bedzie stukac i do dosyc mocno. Moze ci nie
    przeszkadzac ale osobom na dole moze sie nie spodobac. Warto wziasc to
    pod uwage.

    Na cyklinowanie bym nie liczyl. Fachowiec moze sobie rade dac ale tak
    naprawde moze sie okazac ze efekt bedzie taki sobie. Czyli wyjda fale
    dunaju zamiast podlogi. I tutaj nadmienie ze nie jestem przesadnie
    wyczulony na takie cos ale podejrzewam ze moze wygladac naprawde
    nierowno.

    Zastanow sie nad zwyklymi deskami sosnowymi.
    Sa tanie, mozna polakierowac dosyc szybko (walkiem lakierowanie 20m2
    to jakies 20 minut plus czas na mycie walka), jest ciche (moze
    skrzypiec jesli legary sa zbyt rzadko ale plyta OSB pomoze.
    Mozna zamiast lakieru uzyc oleju lub wosku. Wada jest w sumie tylko
    jedna. Jesli sosna rosla zbyt szybko to jest miekka. Ale jakby
    pochodzic troche to mozna dostac taka ktora rosla na jalowych glebach
    i bedzie relatywnie twarda.
    Rozumiem awersje do zwyklych paneli.

    Jesli na podlodze bedzie sie toczyc fotel na kolkach to czy parkiet,
    deska lakierowana i utwardzana UV czy sosna to wglebienia i rysy beda
    sie robic.

    Jesli cie stac to poloz gruba plyte OSB, na laczeniach ja dobrze skrec
    zeby sie nie podnosila i poloz te bambusy. Bedzie ok. Ale licz sie z
    tym ze bedzie na dole slychac chodzenie i inne aktywnosci czynione na
    tej podlodze.