  • 1. Data: 2011-07-02 15:58:04
    Temat: Odpływ liniowy
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ktoś pytał o odpływ więc zamieszczam zdjęcia.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2790d47ca6dd93d
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66786605ed7020de
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca699fb1ce2e5c0e
    .html

    KADAR

  • 2. Data: 2011-07-02 20:13:19
    Temat: Re: Odpływ liniowy
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kadar" <o...@g...com> wrote:
[...]

    A po co ta płytka z boku jest złamana? nie lepiej było kupić dłuższy odpływ? A
    nawet jesli chciałeś mieć spadek z 3 kierunków, wcale nie trzeba było jej łamać
    ;) Między płytką a blachą powinien być silikon. U Ciebie, o ile się nie mylę,
    jest fuga...

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-07-02 22:52:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A po co ta płytka z boku jest złamana? nie lepiej było kupić dłuższy
    > odpływ? A nawet jesli chciałeś mieć spadek z 3 kierunków, wcale nie trzeba
    > było jej łamać

    No tak, odplyw liniowy mniej wiecej jest po to, by nie lamac plytek.
    Niektorzy fachowcy sobie z tym nie radza do konca i jest lekkie zlamanie.
    Mimo to i tak uwazam, ze jest lepiej jak przy odplywie punktowym. Wyszlo
    fajnie i niech wlasciciel Kadar sie cieszy dobrym rozwiazaniem. Z punktu
    widzenia czasu nie ma to wiekszego znaczenia.

    > ;) Między płytką a blachą powinien być silikon. U Ciebie, o ile się nie
    > mylę, jest fuga...

    Bo ja wiem czy musi byc silikon? Odplyw montuje sie w warstwie betonu
    uszczelniajac jak ksiazka pisze folia w plynie pod plytkami. Ja mam fuge,
    podlogowke i po roku zadnych negatywnych doswiadczen. Silikon powinien byc w
    rogach miedzy posadzka a sciana.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-07-03 11:18:28
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > A po co ta płytka z boku jest złamana? nie lepiej było kupić dłuższy odpływ? A

    Dluższego to juz chyba nie było. Wlaśnie jest złamana, żeby spływało a
    do samej ściany chyba nie można montować musi zostać jakaś przestrzeń.

    > nawet jesli chciałeś mieć spadek z 3 kierunków, wcale nie trzeba było jej łamać

    Spadek jest z 4 kierunków. Na temat spadków i kierunków niech
    wypowiedzą sie fachowcy ja nim nie jestem.

    > Między płytką a blachą powinien być silikon. U Ciebie, o ile się nie mylę,
    > jest fuga...
    > Bartek

    Dokładnie cały odpływ zafugowany. Chyba ok. Dlaczego miałby tam byc
    silokon. Odpływu i tak nie wymontujesz bo całość zatopiona jest w
    masie betonu i kleju jak byś chciał kuć to i tak trzeba całość kuć.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-07-03 11:25:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > No tak, odplyw liniowy mniej wiecej jest po to, by nie lamac plytek.
    > Niektorzy fachowcy sobie z tym nie radza do konca i jest lekkie zlamanie.

    Właśnie długie dyskusje o tym były. Oczywiście nawet nie przyszło mi
    do głowy polemizować na temat spadku ma byc i to przyjąłem za
    oczywistość. To co piszesz jest dla mnie nowe.
    Wydawało mi sie, że poradzili sobie doskonale robiąc spadek z 4 pkt.
    wyszło idealnie a mały on taki nie jest - wg norm.
    teraz w trakcie użźytkowania nie wyobrażam sobie tego odpływu bez
    spadku.

> [...]
    > podlogowke i po roku zadnych negatywnych doswiadczen. Silikon powinien byc w

    Dokładnie tak jak piszesz, odpływ w betonie folia uszczelniająca i
    fuga dookoła. W rogach pięknie położony silikon. Użytkuje swój od 3
    miesięcy więc na doświadczenia dopiero przyjdzie czas.

    KADAR

  • 6. Data: 2011-07-03 11:27:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tak swoja drogą po diabła te wszystkie folie i izolacje pod płytkami.
    jeśli cos będzie przeciekało to i tak wysadzi płytki a wtedy trzeba
    zerwać i żadna folia nie pomoże.

    KADAR

  • 7. Data: 2011-07-03 11:39:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kadar" <o...@g...com> wrote:

    > Dokładnie cały odpływ zafugowany. Chyba ok. Dlaczego miałby tam byc
    > silokon. Odpływu i tak nie wymontujesz bo całość zatopiona jest w
    > masie betonu i kleju jak byś chciał kuć to i tak trzeba całość kuć.

    Nie chodzi mi o wymianę tylko elastyczność połączenia. Ja bym tak przynajmniej
    zrobił ze względu na rozszerzalność termiczną plastiku i aby mógł on niezależnie
    od płytki pracować. Wówczas można również łatwo wymienić ten odpływ w razie...
    nie bardzo wiem czego :)
    Ja mam odpływ "punktowy" i u mnie wygląda to tak:
    http://zapodaj.net/4838db6a862d.jpg.html
    http://zapodaj.net/04b24417c793.jpg.html

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-07-03 12:03:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Lip, 13:27, Kadar <o...@g...com> wrote:
    > Tak swoja drogą po diabła te wszystkie folie i izolacje pod płytkami.
    > jeśli cos będzie przeciekało to i tak wysadzi płytki a wtedy trzeba
    > zerwać i żadna folia nie pomoże.

    Czemu mialoby wysadzic plytki? :) Wysadza mroz, a w lazience chyba w
    zime nie masz ponizej 0stC ? ;-)

    Fuga cementowa nasiaka wilgocia - jakbys nie mial folii w plynie to ta
    wilgoc dostalaby sie do posadzki. Majac - przechodzi jedynie do kleju.
    Wsiaka, potem wysycha, wsiaka, wysycha i tak w kolko.. Dopoki nie ma
    mrozu to nic nie ma prawa wysadzic :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-07-03 17:02:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

> [...]
    >wyszło idealnie a mały on taki nie jest - wg norm.
    >teraz w trakcie użźytkowania nie wyobrażam sobie tego odpływu bez

    Spadki sie robi, ale bez lamania plytek. Wszystko zalezy od tego w jakim
    miejscu zamontowany jest odplyw. Jezeli w rogu przy scianie to spadek robi
    do odplywu, ale glownie z jego dluzszego boku utrzymujac w ogole spadek z
    calego pomieszczenia w strone odplywu. Najwazniejsze spadki sa z jego
    dluzszych bokow w zwiazku z czym nie ma potrzeby rozcinania plytek jak w
    odplywie punktowym.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-07-03 17:08:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > mógł on niezależnie od płytki pracować. Wówczas można również łatwo
    > wymienić ten odpływ w razie... nie bardzo wiem czego :)

    A to ten odplyw nie jest stalowy? Ja mam stalowy, a rozszerzalnosc stali
    jest niemal taka sama jak betonu. Wymontowanie odplywu przy najmniej u mnie
    to rycie posadzki, bo kolnierz odplywu i tak jest pod plytka.

    Pozdro.. TK

    PS.
    Fajnie poradzil sobie glazurnik z Twoim odplywem. Masz tam jakies zamkniecie
    tej czesci lazienki?