  • 1. Data: 2014-01-01 15:49:25
    Temat: dylatacja - pytanko
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam.
    mam korytarz i z niego drzwi do kibelka, cała posadzka w kibelku jest na
    podłogówce, zrobiona jako podłoga "pływająca" a co za tym idzie
    oddylatowana - nie wiem czy to poprawne słowo ;) od ścian.
    Dylatacja jest również w progu lecz okazało się, że drzwi będą z drugiej
    strony ściany zatem listwa łącząca płytki kibelkowe z płytkami korytarza
    będzie nie nad dylatacją w progu a z drugiej strony ściany (wnęki
    drzwiowej), różnica odległości to 14-15cm (BK + 2xtynk)
    Czy można to tak zostawić czy też dla świętego spokoju naciąć posadzkę
    pod planowanym łączeniem płytek ? Obecnie zaobserwowany ruch podłogi to
    ok. 1mm
    Może wystarczy wysokoelastyczny klej do płytek, bo nacinania ze względu
    na ogrzewanie podłogowe nieco się obawiam.

    nie wiem czy wystarczająco opisałem problem, może mały rysunek nieco pomoże:

    XXXXXXXXXX-----------XXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXX XXXXXXXXXXX
    xxxxxxxxxx===========XXXXXXXXXXX

    X ściana
    - obecna dylatacja
    = drzwi i planowanie połączenie płytek

  • 2. Data: 2014-01-02 09:30:41
    Temat: Re: dylatacja - pytanko
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 01 Jan 2014 15:49:25 +0100, pilocik napisał(a):

    Witam,

    > XXXXXXXXXX-----------XXXXXXXXXXX
    > XXXXXXXXXX XXXXXXXXXXX
    > xxxxxxxxxx===========XXXXXXXXXXX

    Moim zdaniem, to połóż płytki tak, że masz fugę silikonową na istniejącej
    dylatacji, a równe płytki pomieszczeń rozdziel pod drzwiami. Bedziesz miał
    taki pasek z płytek w progu, ale to nie robi dużego problemu estetycznego.
    Sam miałem podobne rozterki (jak to będzie wyglądać), ale nie przez
    dylatacje, tylko tak mi płytki wychodziły, że pasek docinki wyszedł w
    progu, mogłem przesuwać całe pomieszczenie, ale wtedy gorzej by wyglądało
    przy ścianie naprzeciw, wybrałem pasek w progu i wyszło oki.

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2014-01-02 11:58:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "pilocik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > podłogówce, zrobiona jako podłoga "pływająca" a co za tym idzie
    > oddylatowana - nie wiem czy to poprawne słowo ;) od ścian.

    Tak poprawne słowo

> [...]
    > drzwiowej), różnica odległości to 14-15cm (BK + 2xtynk)
    > pod planowanym łączeniem płytek ? Obecnie zaobserwowany ruch podłogi to

    Skoro podłoga się rusza o 1mm to znaczy że, jak ktoś podskoczy to się ruszy
    o trzy. Ja bym nie ryzykował i zrobił tak jak Scruffy pisze: zostaw
    dylatację tam gdzie jest i daj silikonową fugę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-01-02 22:40:19
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2014-01-02 09:30, scruffty pisze:

> [...]
    > progu, mogłem przesuwać całe pomieszczenie, ale wtedy gorzej by wyglądało
    > przy ścianie naprzeciw, wybrałem pasek w progu i wyszło oki.

    O tym nie pomyślałem - dzięki :)
    Tylko jeszcze płytki na korytarz nie są wybrane więc nie wiem jaki
    wymiar i jak je zaplanuję.
    Widzę tylko problem z silikonową fugą, czy uda mi się ją kolorystycznie
    dopasować do pozostałej części podłogi - nie wiem jakie są opcje kolorów.
    Klasyczna fuga będzie na 90% z fug MAPEI

  • 5. Data: 2014-01-03 07:51:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 22:40:19 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:

    > Widzďż˝ tylko problem z silikonowďż˝ fugďż˝, czy uda mi siďż˝ jďż˝ >kolorystycznie
    dopasowa� do pozosta�ej cz�ci pod�ogi - nie wiem jakie >s� opcje kolor�w
    Klasyczna fuga b�dzie na 90% z fug MAPEI
    Nawet jak z początku będa róznice w odcieniu to po kilku miesiącach się wyrówna;)

  • 6. Data: 2014-01-03 08:10:57
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 22:40:19 +0100, pilocik napisał(a):

    > Widzę tylko problem z silikonową fugą, czy uda mi się ją kolorystycznie
    > dopasować do pozostałej części podłogi - nie wiem jakie są opcje kolorów.
    > Klasyczna fuga będzie na 90% z fug MAPEI

    Prawie każda firma ma silikon w kolorze fugi. U mnie są też Mapei (kolor
    jasnoszary - Manhattan o ile dobrze pamiętam), i widać lekko różnicę w
    odcieniu, ale liczę, że się zrówna w czasie, prawdę mówiąc to już nie
    zwracam na to większej uwagi:)

    --
    scruffty