  • 1. Data: 2009-12-19 18:41:29
    Temat: halogen w płycie KG (sufit) + wełna mineralna = woda
    Od: tombaz <t...@g...pl>

    Jak w temacie. W łazience mam 3 halogeny zamontowane w suficie. Nad
    płytą KG jest folia paraprzepuszczana i wełna mineralna i strych,
    który też jest ocieplony. W mieszkaniu jest wentylacja wymuszona.
    Opeawki halogenów są metalowe i nie przylegają ściśle do sufitu, przez
    co przez otwory zasysane jest powietrze ze strychu. Podejrzewam że
    wilgoć w okolicy jednego z otworów jest spowodowana skraplaniem się
    pary na zimnej oprawce. Byłem na strychu, aby sprawdzić sposób
    ocieplenia otworów. Problematyczny otwór obłożyłem dodatkową porcją
    wełny, ale nic to nie dało. Jest coraz gorzej. W tej chwili woda
    zaczyna kapać na podłogę. Plama jest średnicy 15 cm i się powiększa.
    Staram się nie gasić światła, aby ciepło wydzielane z oprawki trochę
    osuszało zaciek.
    Czy jest jakiś sposób na uszczelnienie oprawki halogena? Jakiś
    silikon, którym można ją przykleić do sufitu? Czy w ogóle stosuje się
    takie rozwiązania? Oryginalne sprężynki jakoś nie spełniają swojego
    zadania.

  • 2. Data: 2009-12-20 07:50:26
    Temat: Re: halogen w płycie KG (sufit) + wełna mineralna = woda
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "tombaz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    yqk.googlegroups.com...
    >Jak w temacie. W łazience mam 3 halogeny zamontowane w suficie. Nad
    >płytą KG jest folia paraprzepuszczana

    Paroszczelna chyba

> [...]
    >silikon, którym można ją przykleić do sufitu? Czy w ogóle stosuje się
    >takie rozwiązania? Oryginalne sprężynki jakoś nie spełniają swojego
    Na halogen od góry kładziesz doniczke ceramiczna i wszystko otulasz
    szczelnie wełną.
    I problem powinien zniknąć.

    Kris

  • 3. Data: 2009-12-20 12:58:35
    Od: tombaz <t...@g...pl>

    On Dec 20, 8:50 am, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    _n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$z__@j19g2000yqk
    .googlegroups.com...

    > Paroszczelna chyba
    >
    >  >i we na mineralna i strych,>kt ry te jest ocieplony. W mieszkaniu jest wentylacja
    wymuszona.

    > Na halogen od g ry k adziesz doniczke ceramiczna i wszystko otulasz
    > szczelnie we n .
    > I problem powinien znikn .
    Hm, sprobuje tego jak wyeliminuje inne powody. Sasiad miał tez problem
    z zaciekami i okazalo sie ze folia, ktora developer dal pod dachowke
    (nie znam szczegolow) ma za duze otwory i snieg jest tam nawiewany i
    pozniej sie roztapia powodujac zalewanie sufitow.

  • 4. Data: 2009-12-21 18:30:26
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    tombaz pisze:
> [...]
    > (nie znam szczegolow) ma za duze otwory i snieg jest tam nawiewany i
    > pozniej sie roztapia powodujac zalewanie sufitow.

    Z tym nawiewaniem bywaja tez zbiegi okolicznosci. Powódź w pokoju,
    bieganie z miskami,... A to jakos tak wiało, ze góra sniegu
    pojawila sie nad pokojem.

    Minelo 28 lat i nigdy wiecej to sie nie powtórzylo.

    pozdro
    --
    A S