  • 1. Data: 2010-09-30 15:56:51
    Temat: ile?
    Od: tofik <e...@i...pl>

    ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?

  • 2. Data: 2010-09-30 19:59:01
    Temat: Re: ile?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "tofik" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?

    Też nie mam zielonego pojęcia, ale w kategorii na najlepszy, najlepiej
    oddający treść zawartości tytuł postu przyznaję Ci honorową nagrodę za
    ustanowienie nowych horyzontów ;-)

    J.

  • 3. Data: 2010-10-01 04:47:09
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    http://tinyurl.com/2cv7gwt
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-10-01 06:04:41
    Od: tofika <e...@i...pl>

    On 1 Paź, 06:47, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
    > tofik napisał(a):> ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?
    >
    > http://tinyurl.com/2cv7gwt
    > --
    > Krzysiek

    o wlasnie tak oto
    poczynilam i znalazlam,ze
    minut 3o.
    pomijajac, ze ten news
    byl na pl.rec.kuchnia a wyslal mi
    sie w pospiechu gdzie popadnie
    to predzej jak widze by
    mi skisly niz doczekalabym
    sie rzeczowej odpowiedzi.
    choc jak nie trzeba
    to pensla nie takie tresci
    crossuje na wszystkie grupy.

  • 5. Data: 2010-10-01 06:05:02
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Też nie mam zielonego pojęcia, ale w kategorii na najlepszy, najlepiej
    > oddający treść zawartości tytuł postu przyznaję Ci honorową nagrodę za

    jak dla mnie wygral piesza wycieczke na antarktyde :-)
    Oczywiscie wyzywienie we wlasnym zakresie :-)

  • 6. Data: 2010-10-01 06:09:11
    Od: tofika <e...@i...pl>

    On 1 Paź, 08:04, tofika <e...@i...pl> wrote:

    > o wlasnie tak oto
    > poczynilam i znalazlam,ze
    > minut 3o.
    > pomijajac, ze ten news
    > byl na pl.rec.kuchnia

    pomylka, nie byl a mial byc.

  • 7. Data: 2010-10-01 10:02:49
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "tofika" <e...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Chcesz powiedzieć, że to było poważne pytanie do mnie?
    Wszystkie opieńki bez względu na zastosowanie blanszuje sie około 5 min
    od zagotowania. Tak obgotowane można wrzucić po odcieknięciu na masełko,
    posolić i usmażyć do chleba czy ziemniaków, można zrobić z sosem koperkowym,
    udusić z cebulką albo jak piszesz ukisić - układając w kamiennym garnku
    blaszkami do góry i soląc. Dobrze jest wtedy zalać odrobiną żywego i dobrego
    zakwasu z żurku , a nawet serwatki z kwaśnego (domowego) mleka, po to by
    dostarczyć bakterii kwasu mlekowego. Ukiszone gołąbki w chłodzie przestoją
    nawet rok, a zastosowanie jak wyżej, po opłukaniu z kwasu, można kiszone
    jeść prosto z garnka (słoika) bez dalszej obróbki.

  • 8. Data: 2010-10-01 10:13:31
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > gołąbki w chłodzie przestoją nawet rok, a zastosowanie jak wyżej, po
    > opłukaniu z kwasu, można kiszone jeść prosto z garnka (słoika) bez dalszej

    Nie tylko gołąbki i opieńki, ale każde inne zjadliwe grzyby można kisić lub
    solić.

    Można też solić wełniankę (mleczaj wełnianka - podobny do rydza, lecz o
    piekącym smaku) w tej solance przeleży trzy miesiące i potem trzeba go
    przepłukać z solanki i można bezpiecznie zjadać.

  • 9. Data: 2010-10-01 19:19:45
    Od: "moon" <m...@y...com>

    ?tofik wrote:
    > ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?

    aż będą dobre.
    rozgotowanie raczej grzybom nie grozi.

    moon