  • 1. Data: 2010-09-30 19:33:05
    Temat: jak duży świerk serbski mogę kupić ?
    Od: "marek" <...@o...pl>

    żeby się dobrze przyjął - myślałem żeby wsadzić taki 3metrowy
    czy są ograniczenia jeżeli będzie wykopany z ziemi ?
    Do kiedy można wykonać jesienią taką operację ?

    co będzie jeżeli drzewo rosło na glebie lekkiej osiągneło 2-3 metry i
    przesadze na ciężką glinę z wysoką wodą gruntową ?

    Marek

  • 2. Data: 2010-10-01 09:10:50
    Temat: Re: jak duży świerk serbski mogę kupić ?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "marek" <...@o...pl> napisał w wiadomości

    > żeby się dobrze przyjął - myślałem żeby wsadzić taki 3metrowy
    > czy są ograniczenia jeżeli będzie wykopany z ziemi ?

    Hejka. Świerki, ze względu na płytki system korzeniowy, są łatwe w
    przesadzaniu i dobrze się przyjmują nawet b. duże egzemplarze.

    > Do kiedy można wykonać jesienią taką operację ?

    Teraz niezwłocznie albo wczesną wiosną.

    > co będzie jeżeli drzewo rosło na glebie lekkiej osiągneło 2-3 metry i
    > przesadze na ciężką glinę z wysoką wodą gruntową ?

    Warto wykopać solidny dół i podczas sadzenia drzewka nasypać tam ziemi
    podobnej do tej, w której świerk rósł do tej pory. :-)
    Pozdrawiam instruktażowo Ja...cki