  • 1. Data: 2012-09-07 15:09:44
    Temat: instalacja ogrzewania - brak gazu
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    gazownia podciągnie gaz najwcześniej w listopadzie, może w grudniu jeśli
    pogoda pozwoli, ale może dopiero w marcu... Chciałbym jednak zacząć robić
    instalację ogrzewania bez czekania na gazownię. Ogrzewanie będzie w
    większości podłogowe, plus 4-5 kaloryferów.

    Czy jest sens to zaczynać, czy też czekać cierpliwie na gaz? Przecież bez
    sprawdzenia instalacji czy działa, nie będę robił wylewek...

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-09-07 15:28:10
    Temat: Re: instalacja ogrzewania - brak gazu
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.09.2012 15:09, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest sens to zaczynać, czy też czekać cierpliwie na gaz? Przecież
    > bez sprawdzenia instalacji czy działa, nie będę robił wylewek...

    a po co Ci gaz do sprawdzenia? sprawdzasz ciśnieniowo i tyle.

  • 3. Data: 2012-09-07 15:37:59
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czy jest sens to zaczynać, czy też czekać cierpliwie na gaz?
    > Przecież bez sprawdzenia instalacji czy działa, nie będę robił wylewek...

    sprawdzasz szczelność przed wylewkami...
    wszystkie sprawy budowlane niech idą swoim rytmem - nic nie wstrzymuj

    uruchamiając ogrzewanie przed wylewkami niczego nie przetestujesz a może się
    jeszcze wpakujesz w kłopoty
    związane z za szybkim wiązaniem betony...

    nie wiem jaką robisz instalacje - ja u siebie (wavin tiger) nabiłem na 10
    bar i po paru dniach jak manometr sie zatrzymał,
    pod ciśnieniem zalewałem posadzki...

  • 4. Data: 2012-09-07 16:36:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

> [...]
    >
    > nie wiem jaką robisz instalacje - ja u siebie (wavin tiger) nabiłem
    > na 10 bar i po paru dniach jak manometr sie zatrzymał,

    to troszke błąd...

    podłogówki nie powinno się zostawiać do zalewania pod zbyt wysokim
    cieśnieniem, do zlewania powinno być ciśnienie bliskie nominalnego ok 2.5
    bar