  • 1. Data: 2011-04-06 11:06:02
    Temat: izolacja stropu drewnianego
    Od: "quent" <x...@x...com>

    W takim domku (parterowy, bez poddasza użytkowego):
    https://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu
    konstrukcją dachu będą prefabrykowane wiązary z fabryki. Bedą one stanowiły
    jednocześnie konstrukcję stropu.

    Pod dachówkę chcę położyć folię Dorken
    http://www.doerken.de/bvf-pl/produkte/dach/steildach
    /produkte/vent_s.php

    Zastanawiam się czy na pewno dobrze będzie jak ocieplę tylko strop nad
    parterem wełną mineralną nie kładąc na nią od góry folii. Nie ma zresztą jak
    bo przecież będzie tam gęstwina wiązarów/kratownic.

    Czy wełna nie będzie się zawilgacać?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-04-06 11:50:16
    Temat: Re: izolacja stropu drewnianego
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Zastanawiam się czy na pewno dobrze będzie jak ocieplę tylko strop nad
    > parterem wełną mineralną nie kładąc na nią od góry folii. Nie ma zresztą jak
    > bo przecież będzie tam gęstwina wiązarów/kratownic.

    paroizolacja od spodu i folia paroprzepuszczalna pod dachówkami zapewni ci brak
    przewiewania zatem bedzie ok.

    b.

  • 3. Data: 2011-04-06 11:55:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > paroizolacja od spodu i folia paroprzepuszczalna pod dachówkami zapewni ci
    > brak przewiewania
    > zatem bedzie ok.

    Ale paroizolacja będzie pod dachówkami a wełna ma być tylko na podłodze tego
    poddasza a nie bezpośrednio pod paroizolacją.

    Bedzie OK?

  • 4. Data: 2011-04-06 12:37:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ale paroizolacja będzie pod dachówkami a wełna ma być tylko na podłodze tego
    > poddasza a nie bezpośrednio pod paroizolacją.
    >
    > Bedzie OK?

    si, si, certo :) chodzi o to zeby tam nie hulał wiatr -a przeciez nie bedzie.

    b.

  • 5. Data: 2011-04-06 12:57:35
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > si, si, certo :) chodzi o to zeby tam nie hulał wiatr -a przeciez nie
    > bedzie.

    Bene!

  • 6. Data: 2011-04-07 19:49:30
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Zastanawiam się czy na pewno dobrze będzie jak ocieplę tylko strop nad
    > parterem wełną mineralną nie kładąc na nią od góry folii. Nie ma zresztą jak
    > bo przecież będzie tam gęstwina wiązarów/kratownic.

    No to już Ci zazdroszczę tego rozwiązania. Mój sąsiad ma w podobnej bryle dom,
    jakieś 130m2, bez garażu. Poddasze miało być użytkowe, ale córka poszła na
    swoje, więc sobie zrobił tam stryszek. Na teriwę poszły 2 warstwy wełny, w sumie
    z 20cm. Wełna jest również w skosach. I mimo że dom wybudowany raczej bez
    większej świadomości inwestora, ciągłego marudzenia, że mu coś spartolili, to za
    ogrzewanie gazem w tym sezonie w sumie zapłacił jakiś 1000zł. Do tego parę
    metrów drewna.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-04-07 20:06:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > ogrzewanie gazem w tym sezonie w sumie zapłacił jakiś 1000zł. Do tego parę
    > metrów drewna.

    buahahaha, pare metrów. Ja zapłaciłem za gaz jakies 4kzł, ale zapłaciłbym 1000, e
    tam, bez kozery powiem 500 gdybym spalił pare metrów drewna.... No ale nie spaliłem.

    b.