  • Data: 2019-03-07 22:29:26
    Temat: jak madrze dochodzic odszkodowania po zalaniu?
    Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupę,
    Zalano mi mieszkanie. Zniszczona jest powierzchnia ścian, widać zacieki, nie wiem co
    będzie z tynkiem/gipsem, oraz nie wiem, czy nie nasiąknęły wodą i nie "spuchną"
    szafki wiszące w kuchni. Zacieki są w łazience, kuchni, pokoju. Jest to blok. Zalał
    (wierzę, że niecelowo) sąsiad z góry.

    Co teraz robić, tzn. jak teraz mądrze/rozsądnie postępować, by nie zrobić sobie samej
    szkody? Jak rozmawiać z ubezpieczycielem by otrzymać odpowiednie odszkodowanie za
    stratę?
    Dokumentacja? - zrobiłam maksymalną liczbę zdjęć.
    Czy wyceniać jakoś szkodę?
    Ile teraz kosztuje metr kwadratowy pracy malarza? Np. samo malowanie oraz malowanie z
    wcześniejszym przygotowaniem jak szpachlowanie i gruntowanie?
    Jak podawać wielkość strat? - jeśli zalało mi jeden narożnik to liczyć za malowanie
    całej ściany i sufitu? Czy tylko wg powierzchni zacieku?
    Kiedy wyceniać: od razu teraz, czy poczekać aż ściany wyschną?

    Proszę podpowiedzcie mi co zrobić, by zrobić to dobrze i nie narobić sobie kłopotu,
    lub by nie dać wykiwać się przez ubezpieczyciela?

    Pozdrawiam,
    Majka