  • 1. Data: 2009-05-09 06:26:22
    Temat: jak pozbyć sie wilgoci - naprawa
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Zaczynam nowy wątek, dotyczący likwidacji wilgoci na słupku,
    bo w poprzednim wątku nie ma reakcji na moje pytanie.

    Oto co okazało sie.
    Odkułam tynk z jednej strony słupka i jak widać na
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#533
    2799698497971522
    jest izolacja pozioma. Odetchnęłam z ulgą.
    Wilgoć "szła" po tynku do góry.
    Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemy po najmniejszych trudach, ale
    skutecznie.

    Poddaję pod krytykę taki mój pomysł:
    Starałam sie go zilustrować na zdjęciu
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#533
    2799668020960306
    Zrobię pas taki jak mam wzdłuż muru (nie wiem jak to fachowo nazywa się).
    Czyli odkopię ziemię i zrobię wylewkę betonową ze spadkiem na zewnątrz.
    Tam gdzie jest odpływ z rury spustowej zrobię w betonie wgłębienie (na
    zdjęciu na zielono),
    aby woda nie rozlewała się na szerokość, a była ukierunkowana w dół.
    A może wystarczy wylewka betonowa tylko wokół samego słupka?
    Poprawię wyprofilowanie ziemi, aby woda miała wyraźny odpływ poza wylewkę.

    A to co odkułam na słupku ponownie zatynkuję.
    Mam "DRYLOK - To stop water", którym posmaruję słupek od dołu ponad
    istniejący "liszaj".

    Co Wy Panowie na to? Chętnie przeczytam wszelkie wskazówki i uwagi.
    Chciałabym popełnić jak najmniej błędów przy tej pracy :-).

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-05-09 08:26:37
    Temat: Re: jak pozbyć sie wilgoci - naprawa
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

    > A to co odkułam na słupku ponownie zatynkuję.

    Proponuję zastosować się do porady nr 2 ze strony

    http://tiny.pl/z2w1

    Czyli to co odkute zatynkować (do wys. 50 cm) za pomocą
    Hydrostopu-Zaprawy Wodoszczelnej.
    Powinno pomóc tym bardziej, że izolacja pozioma jest.
    Zapomnisz o podciąganiu wilgoci przez tynk
    Izolowałem tak fundamenty w pomieszczeniu gdzie posadzka jest poniżej
    izolacji
    poziomej. Działa bez zarzutu.
    Można też poprosić o poradę w wymienionej firmie
    Zaznaczam, że nie jestem z nią w żaden sposób związany :)

    pozdrawiam
    leku